Old Spice reklám
*************************
Old Spice Danger Zone dezodor ? 30s +++ Értékelés: 5,2/10
Öreg Fűszer Veszélyzóna Dezodor. Így hívják ezt. Hogy miért öreg fűszer, azt nem tudom. Talán mert régi, jól bevált fűszerek adják az alapját. Amúgy javasasszony módra. Ez mindenesetre bizalomnövelő tényező. Hogy miért veszélyzóna? Gondolom, mert veszély esetén az embert úgy kiveri a víz. A halálfélelem miatt. És a halálnak bűzös a lehelete.
***************
***************
A bűzös lehelettel pedig kezdeni kell valamit. És akkor lép színre a termék. Kivégzés előtt például nagyon ajánlott. A reklámfilmnek pedig nyilvánvalóan valami veszélyes helyzetről kell szólnia. És igen, volt is egy ilyen, amikor valami krokodilok meg piranhák lerágták a reklámozós pasi alját csontvázig, de ő csak tovább hirdette lelkesen a terméket.
Jelen filmünk viszont nem szól semmiféle veszélyről. Legalábbis első nekifutásra. Második nekifutásra talán lehet úgy értelmezni, hogy a fiúkat fenyegeti az a veszély, hogy elveszítik csajaikat, mert nem úgy néznek ki, mint a filmen ábrázolt mintapéldány. Igaz, ettől még nem lesznek büdösek. Na jó, vessük el a termék neve, és a film témája közötti közvetlen kapcsolatteremtést, és vizsgáljuk csak úgy magában a rendelkezésünkre álló bizalomépítő módszert.
Idősebbek bizonyára még emlékeznek rá, hogy egyesek az üzemi kajálda meglehetősen egysíkú és egy ízű termékeit úgy kívánták feljavítani, hogy úgynevezett otthoni fűszer egységcsomaggal jelentek meg az étkezdében. Aztán nylon zacsi kinyit, fűszer paletta elővesz, majd szórás. Nos, ugyanerre a reflexre épít a most látott filmecske is. Hogyan lehetne egy kis fűszerrel (spice) feljavítani a meglehetősen egysíkú és egy ízű pasidat úgy, hogy valamelyest emlékeztessen egy valódi, jó minőségű pasira. Olyan full extrásra, mint amilyen a képen látható. Ugyanis az ott azt mondja bele nagy magabiztosan a világ összes nőjének a szemébe, hogy a te pasid biztosan nincs olyan jó, mint én vagyok. De sebaj, ha mást nem, legalább a szagomat azt megérezheted. Csukd be a szemed, és lám, máris tökéletes az illúzió. Te szegény csóró kiscsaj. És akár hozzáálmodhatod a többit is. A jachtot, a szuperkoncert jegyeket, a gyémántokat, a fehér lovat, mert bármi megtörténhet, ha egy férfinak Old Spice illata van. Mondom álmodban. De hát nyilván még így is megéri.
Persze lehet az egészet tréfásan is felfogni. Hát persze, hogy nem csak egy dezodoron múlik az igaz szerelem, és hát persze, hogy nemcsak a külső számít. A pénz is például. Illetve bocsánat, a belső is például. Mert hogyha egy férfi egy fokkal szebb az ördögnél, akkor már lehet nyert ügye, mint tudjuk. Pláne, ha még az ördög is ezt a dezodort használja.
Na most ha viccesen fogjuk fel, akkor ez nem egy tök jó reklám? Lehet, de így erősen humorérzék függővé válik. Ez pedig mindenképpen célcsoport szűkítő tényező. Az egyik azt mondja, nézd milyen poén már, hogy a fekete csávó pont egy fehér lovon ül hirtelen, a másik meg azt, hogy kikérem magamnak, az én srácom a fűszer nélkül is van olyan jó, mint ez itt a képernyőn, és a fehér ló meg egy undorító rasszista beszólás. Szóval mit lehet tudni? Repül a nehéz poén, ki tudja hol áll meg? Ki tudja hol áll meg, s kit hogyan talál meg - mondja a költő valahol. Na jó, de ezzel az erővel nem lehetne semmilyen vicces reklámot írni, hiszen ki tudja hol áll meg? Na persze. Akkor most elárulom a titkot. Jó vicces reklámot kell írni. Egyszerű, de ütős poénnal, poénokkal. Szerintem ez nem ilyen. Azért nem, mert világosan látszik, még te is meg tudod mondani, hol érthető könnyen félre egy kissé tompább aggyal. És mint tudjuk, a reklámok elsősorban nem a legvilágítóbb agyú célközönségnek készülnek. Egyszerű, de jó poénokat kérünk tehát. Nehezen félreérthetőt.
Például megy két dezodor a sivatagban. Egy old spice és egy young spice. Egyszer csak arra jön egy oroszlán. Azt mondja erre az old spice: te figyelj, ha nem teszünk valamit ez kíméletlenül magára fog locsolni minket az utolsó cseppig. Hogy soha többé ne legyen oroszlánszaga. Mire a young spice így válaszol…
Na ne már! Most majdnem ingyen dolgoztam neked! Ezt most én mondtam. Nem a young spice.
*******************************************************************************
Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}