1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vanish reklám

*************************
Vanish OxiAction EXTRA HYGIENE ? 30s +++ Értékelés: 3,8/10
Igen? Tehát alapreklámot kellett készítenie. És mit várunk el egy alapreklámtól? Úgy van, tehát hogy a hülyeségfolyam egy pillanatra se szakadjon meg. Az alapreklámba nem kerülhet racionális mozzanat, ezzel majd csak felsőbb szinteken élhet a kedves kreatív hallgató. De ön még csak másodéves, úgyhogy minden racionális elem egy pont levonást jelenthet. Ugye tisztában volt ezzel a feladat végrehajtása során? Hogy akkor még egyszer átnézné? Sajnos arra már nincs mód.

***************

***************
Tehát az első mondata: „Tudta, hogy a folt a baktérium melegágya?” És jön egy kutya, aki odamancsozik a kislány ruhájára, ahol piros karika jelöli a folt kialakulásának a helyét. Eddig rendben, hiszen „a folt” természetesen nem általánosítható, mint a baktérium melegágya, mondjuk egy jódfoltban egy szál baktérium sincs, amiképp a napfoltban sem. Ha például egy szennyes, mocskos ruhán van egy jódfolt, akkor pont a ruha a baktériumok melegágya, és nem a folt. Továbbá a „tudta” szóval bevezetett kérdések általában valami meglepő, kevesek számára nyilvánvaló tényre szoktak rákérdezni, és vajon tényleg csak kevesek számára egyértelmű, hogy egy piszokfoltban baktériumok is lehetnek?
Nézzük a folytatást: „Otthonában a baktériumok gyorsan képesek szaporodni”. Igen, nyugodjon meg, ez is elég hülye megállapítás ahhoz, hogy egy alapreklámban helye legyen. Fontos volt az „otthonában” szó szerepe, hiszen ha csak annyi hangzott volna el, hogy a baktériumok gyorsan képesek szaporodni, akkor a mondat értelmesnek tűnhetne. Mert ugye így a mondat képes azt a hazug látszatot kelteni, mintha az ember otthonában a baktériumok különösen gyorsan lennének képesek szaporodni, esetleg gyorsabban, mint mondjuk a szennyvíz csatornában. És ez így mégiscsak ijesztőbb egy átlagos, vagyis finoman szólva egy kicsit butácska háziasszony számára. Erősíti ezt a hatást a padlózaton, azaz a gyorsan szaporodó baktériumok között csúszkáló ártatlan gyermek látványa is.
„és ezt az alacsony hőfokon történő mosás sem tudja feltétlenül megakadályozni.” Tehát még az sem. Mert mint az köztudott, a baktériumok amúgy nem bírják az alacsony, az ember által is elviselhető hőmérséklet tartományt, ilyenkor elpusztulnak mind egy szálig. Bezzeg a magas hőmérsékleteket igen kedvelik. Egy jó kis 100 fokos fürdő, a Nap felszínéről már nem is beszélve. Mondhatni a Nap a baktériumok melegágya. Rendben, ez a megállapítás is kellően hülye és értelmetlen. Mehetünk tovább.
A termékismertetés. Nagyon helyesen az első pozíciót, vagyis az alappozíciót alkalmazta, mereven előrenyújtott karral tartjuk a terméket, mintegy belenyomjuk azt a befogadó pofájába, és „most itt a”-val kezdjük a mondatot. Rendben.
Igen, egy kanál termék segít a foltok eltávolításában, és látjuk, ahogy bekanalazza a terméket, plusz a mindent elsöprően meggyőző animáció. Elfogadva. Aztán a bizalomépítő hazugság is megvan, miszerint a baktériumok 99,9%-át pusztítjuk el, vagyis nem állítjuk, hogy tökéletesek vagyunk, de hát azzal a maradék egy darab lassan szaporodó baktériummal már a kissrác is fél kézzel elbánik ott a fürdőszoba kövén.
És hopp, itt mintha becsúszott volna valami racionalitás. Nem feltűnő, de azért nem mehetünk el szó nélkül mellette. Mert mit is hirdet ott az a három másodpercig látható felirat? „A foltok széles skáláján hatékony. Makacs foltok és a baktériumok eltávolításához előkezelés szükséges.” Tehát nem minden foltra alkalmazható, és ha a baktériumokkal is le akarunk számolni, akkor az bizony egy csöppet strapásabb a bemutatott procedúránál. Tehát olyan könnyen azért nem felejthetjük el a baktériumokat.
Kedves kolléga. Én tudom, hogy ön még kezdő, és – hogy is fogalmazzak – még romlatlan, de meg kell tanulnia, hogy egy hazugságon nem szokás kiskapukat nyitogatni. Még a végén gyanút fog a kedves vevő és azt mondja, ja, hát már a nagyanyám is tudta, hogyan kell főzőmosással vesződve fertőtleníteni. Ha most ebben is strapa van, akkor inkább dugják fel maguknak. Nem tudom érti-e? Még akkor is ezt mondhatják, ha azért akkora strapa még sincs benne, mint egy főzőmosásban.
Nézze kolléga, én most átengedem tekintettel arra, hogy a hiba nem volt túl hangsúlyos, de meg kell jegyeznie, egy alapreklám azért alapreklám, hogy a hülyeségén még a legapróbb folt se essék. Mert mint tudjuk az a baktérium melegágya.
*******************************************************************************

 Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}