1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

nimm2 cukorka reklám

*************************

nimm2 soft cukorka - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Nagyon fontos, hogy ne keverjük össze a termék kritikáját a terméket népszerűsítő reklám kritikájával. Arról a kreatív műhely nem tehet, hogy mondjuk örökmozgó, vagy láthatatlanná tévő krém népszerűsítésére kapott megbízást. A kreatív műhely csak arról tehet, hogy milyen a vonatkozó spot minősége. A kreatív műhely se nem találmányi-, se nem versenyhivatal, hogy elbírálja egy termék létének jogosultságát. Ez van, ezt kell szeretni, illetve reklámozni.

***************


***************

Erkölcsi megfontolások? Ugyan! Na jó, természetesen bérgyilkos irodát nem hirdetünk, pornó nincs, és a "Kis Adócsaló" társasjáték promóciójára kapott megbízási ajánlatot is elegánsan visszautasítjuk. És egyáltalán, mindent visszautasítunk, ami megzavarhatja egy kiskorú lelkivilágának egészséges fejlődését. Tehát vannak bizonyos határok.

Mégis mit tegyünk, ha ugyan vannak fenntartásaink, de szó sincs valamiféle, a fentebb említettekhez hasonlítható intenzitású negatív hatásról. Ilyenkor azt tegyük, hogy ne tegyünk semmit. Pontosabban természetesen vállaljuk el a munkát és tartsuk a szánkat és/vagy azon munkatársaink száját, akik esetleg bele akarnak ugatni a zsíros üzletünk realizálásába.

Szerintem jelen példánk esetében nem valószínű, hogy a csapatban valakinek is skrupulusai támadtak volna a témát illetően. Hogy mégis miért tartottam szükségesnek a fenti eszmefuttatást? Mert itt egy cukorkáról van szó, ami, mint az köztudott, leginkább csak árt, mintsem használ egy gyermeknek. Jó, persze mértékkel nem annyira. De azért ennyire biztosan nem használ.

"Ha az ön gyermeke a világon a legjobban az édességet szereti, ön pedig a gyerekét szereti mindennél jobban, akkor adjon neki nimm2-őt."

Na kit szeret a világon a legjobban az én édes kicsi fiam? Na kit? Mondd meg a nagyiéknak, hadd hallják. Mi a fenét beszélsz? Az édességet?! Na takarodj a szobádba büdös kölök, este nincs tévé!

Vagy nem erről volna szó? Persze a nimm2 adásához még egy feltételnek teljesülnie kell, ugyanis ehhez az anyának a gyermekét kéne mindennél jobban szeretnie, ami egy meglehetősen szokatlan érzelmi megnyilvánulás ugyebár. De ha fennáll, akkor most már tudjuk, mivel szolgálhatunk a leginkább legféltettebb kincsünk javára. Adjunk neki ilyen cukorkát. A fogorvosok ajánlásával. Elvégre nekik is kell a kenyér.

Ugye a főnök felesége volt? Ugye ő fenyegette meg a főnököt, hogy ha nem lesz benne az általa kitalált frappáns, hangulatteremtő bevezető mondat, akkor a főnöknek ugrik a péntek esti ulti parti. Ugye így volt? Ugye ezért kellett a már teljesen kész reklám elejére beszúrni ezt az idétlenséget? Ne tagadd! És így válik a kedves anyuka gonosz cukros nénivé, aki a saját gyerekét viszi kísértésbe. Egyél csak sok cukrot fiacskám, abban van a vitamin. Mert ezt az egészet úgy meg kellett személyesíteni, annyira, de annyira kellett érzékeltetni a kedves szülőkkel, mi a helyes táplálkozás. Nem volt elég csak úgy általánosan, mindenféle gusztusos képekkel bűnre csábítani a fiatalokat, meghagyva a szülőknek legalább a tudatosan nem teszem tönkre a gyerekemet menedékét, hanem éppen ellenkezőleg, a "ha nem adsz ilyet a gyereknek, valószínűleg nem is őt szereted a legjobban a világon" bűntudatot gerjesztő érzelmi zsarolásával tetszettek operálni.

Én tudom, a főnök felesége nagy úr. Vagy nem ez volt a helyzet? Önállóan tetszettek kitalálni? Szinte minden kényszer nélkül?

Nem értem magamat. Most mi a fenén csodálkozom? Igazán megszokhattam volna már, hogy egy normál reklám, ha igazán ad magára, akkor közöl valami fontosat a világról, valami lényegit, valami emberit, valami állatit, valami olyan jó sejtelmes érthetetlen agyrepesztő baromságot, amit nem lehet csak úgy az ujjból kiszopni. Ezt meg kell tanulni. Különben csak szánalmas próbálkozás lesz az eredménye. Valami ilyesmi például:

A nimm2 soft cukorka az élet sója. Már savanyú ízben is. Keserű életének pirulája? Inkább ezt nyelje le helyette! A cukortartalom hatékonyan építi be fogaiba a fontos vitaminokat, melyre szüksége van. Vitamin és fogápolás.

Ugye szánalmas?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 7/10

{mxc}