5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Bepanthen reklám

*************************

Bepanthen kenőcs - 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Amikor Annát vártuk, elhatároztuk, hogy mindenből a legjobbat fogjuk adni neki. Kérem, ne tessék haragudni rám, de engem újból és újból lenyűgöznek egyes reklámok indító mondatai, amelyek rendszerint mondanivalójukban mélyek, bölcsek, vagy esetleg egy egész életet befolyásoló nagy elhatározásra utalnak. És ha azt tetszenek hinni, hogy az utána következő banalitás semmissé teheti az "antré" katartikus hatását, hát nagyot tetszenek tévedni. Sőt!

***************


***************

Jelen példánkban például egy fiatal pár nemes fogadalmat tesz. Babájukat várva elhatározzák, hogy ha majd megszületik, mindenből a legjobbat fogják adni neki. Önök most azt hiszik, ezek hülyék, hisz normál esetben mindenki a legjobbat szeretné adni a saját gyerekének minden különösebb elhatározás és nyilvános deklaráció nélkül. Talán e kritika jogos is volna, ha nem épp egy babapopsi kenőcs bemutatása következne.

De az következik. És ennek fényében különös értelmet nyer az idétlen és életszerűtlen fogadalomtétel. Képzeljük csak magunk elé a jelenetet:

Fiatal terhes nő otthon ül a konyhában és gyötrődik. Fiatal férj érkezik a munkából, szervusz drágám, puszi, hogy telt a napod, miegymás. Fiatal terhes nő hirtelen azt mondja, hogy szeretnék valamit megbeszélni veled. Fiatal férj áll elébe (már nem úgy értem) és biztatja fiatal terhes feleségét, hogy bátran. Fiatal terhes feleség kiböki, hogy ő bizony arra gondolt, ha majd a kölök megszületik, esetleg mindenből a legjobbat kéne adni neki. Fiatal terhes férj... na mindegy, szóval a krapek arca erre elkomorul. Tudod drágám, hogy ezt még nem engedhetjük meg magunknak, esetleg a következőnél. Neki sajnos csak a kevésbé rosszat tudjuk adni, talán később, ha már jobban megy, a se nem rosszat, se nem jót. De a legjobbról szó sem lehet. Fiatal terhes nő ekkor elővesz egy csomó fényképet és kiteregeti az ura előtt. A fényképeken mindenféle egészségi, illetve betegségi állapotban leledző babapopsik láthatóak. Na melyik tetszik? Fiatal férj idegesen lapozgatja a képeket és azt mondja, hogy mi az, hogy melyik, azt hiszed pedofil vagyok? A fiatalon is terhes nő erre felcsattan, hogy de ha az volnál, ugye ez a vörhenyes nem tetszene, meg ez a pattanásos se. Ugye? Fiatal férj erre megadja magát, rendben, adjuk hát neki legalább kenőcsből a legjobbat. Így történhetett, hogy amióta a gyerek megszületett, minden nap alaposan bebepanthenezik a popsiját, amely kenőcsben egyrészt van háromféle jó dolog, és ezenkívül még vízleperget is. Vagyis kettős védelembe fogja a gyerek fenekét, megőrizve így annak egészségét.

Ugye tetszik most már érteni a nemes fogadalomtétel ez esetben való létjogosultságát? Ugye világos, hogy itt épp egy baba hátsófertály a katalizátora annak a nekibuzdulásnak, amely nem engedi, hogy e fiatal terhes pár teljesen feladja a legjobbhoz való ragaszkodását, a legjobbat, mint cél megfogalmazását, épp e babahátsó a kulcsingere a szürkeségből való kiemelkedéshez szükséges energia mozgósításának.

Vigyázzunk tehát, nagyon vigyázzunk a patetikusan, közhelyesen, sztereotipen, konyhafilozófikusan indító reklámok bírálatával, kigúnyolásával, mert bizony hamar kiderülhet, éppen mi vagyunk azok, akik nem képesek felfogni a világ megannyi visszásságára érzékeny hangszerként rezonáló kreatívok emberiségért aggódó figyelemfelhívó vészkiáltásait.

Na ehhez tartsd magad fiam, ha pedig ezt kockázatosnak, vagy mellékhatásoktól terhesnek érzed, hát olvasd el a kezelőorvosodat, vagy a gyógyszerészedet.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}