1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

 

Imodium reklám

*************************

Imodium székletfogó gyógyszer - 20s +++ Értékelés: 4,4/10

Amikor hasmenéssel indul a reggel, döntenünk kell. Ezzel a drámai felütéssel indít jelen vizsgálatunk tárgya, és valljuk be, azonnal megragadja figyelmünket, felkapjuk fejünket, és várjuk a döntési helyzet mibenlétének kibontását. Mert kinek ne indult volna már hasmenéssel a reggele, mely szituációban feltehetőleg valamennyien úgy éreztük, nem kell döntenünk. A teendőnk egyértelmű.

***************

***************

Nos, ennek mától kezdve vége. Íme egy szer, amely felszabadít. Egy szer, amely lehetővé teszi, hogy még ily beszűkült tudatállapotban is megőrizhessük emberi méltóságunkat, ezen esendő pillanatunkban is gyakorolhassuk Isten adta szabad akaratunkat, azaz dönthessünk. Lássuk, miben is áll, e döntési lehetőségünk?

Otthon ülve várjuk, hogy elmúljon (mármint a hasmenés), vagy Imodiumot veszünk be. Jó, nem tagadom, én is valami fennköltebbet vártam volna, valami örök érvényű, az egész emberiségnek, vagy az egész emberiségről szóló megfontolást, elhatározást. Például, hogy innentől kezdve életemet a hasmenéskutatásnak szentelem, és letörlöm az emberiséget fenyegető nyavalyák palettájáról ezt a megalázó tünetféleséget. Vagy legalább azt eldönthetem, azonnal orvoshoz megyek, vagy várok délutánig, hátha elmúlik.

Természetesen nem a fenti alternatívákról van szó. Hanem hogy várom, hogy elmúljon, vagy nem várom, hogy elmúljon, hanem elmulasztom. Ugyanis miért ne tételezhetnénk fel, hogy vannak emberek, akik kifejezetten élvezik e körülmény fennálltát, és nem törekednek annak idő előtti megszüntetésére. Ha viszont én valamilyen oknál fogva nem tartozom az emberek eme halmazához, akkor nyilvánvalóan beszedek valamiféle megfogó szert, talán éppen az itt reklámozottat. S teszem ezt függetlenül attól, otthon kívánok-e ülni ez alatt, vagy nem.

Ejnye kedves barátom, a reklámalkotó csak könnyen átélhetővé kívánta tenni a helyzetet, miszerint képzeld el, éppen valami neked igen tetsző napi program megvalósítására készülődsz, amikor reggel egyszer csak, mint derült égből a villámcsapás, elkap a hasmenés. És mit teszel ilyenkor? Döntened kell. Vagy otthon ülve várod, hogy...

Aha értem. Na akkor most átélem. Igen, ma találkozni fogok a barátnőmmel, előbb elmegyünk ide, aztán vissza hozzánk és adok neki, aztán elmegyünk oda, aztán vissza hozzá és adok neki, aztán elmegyünk amoda, utána vissza hozzánk és... de hoppá, hiszen nekem hasmenésem van éppen ha jól látom! Ajaj! Döntenem kell! Mazochista vagyok, és nem téve semmit ellene az utolsó percig kiélvezem a helyzetet, vagy inkább a barátnős programot valósítom meg? Ezt nevezem életszerű döntési helyzetnek.

Ebből a szempontból sokkal átélhetőbb volt a szerencsétlen villamosvezető kolléga esete, akinek ugyebár nem a reggele indult hasmenéssel, hanem szolgálat közben kapta el szükség. Ő sajnos nem tudott dönteni. Ő már csak vécéket látott megállók helyett. Ő csak ezen megrázó élmény után kezdte el az adott terméket magánál hordani. Hát igen, úgy tűnik, az a termék univerzálisabb, mert az bármely napszakban alkalmazható, míg a most tárgyalt fajta csak a reggeli döntéshozatalban segít.

Ugyan! A lényeg akkor is átjön. Ha hasmenésed van, szedjed ezt, vagy azt, és örülj, hogy ilyen nagy a választék. Kiválaszthatod a neked legjobban megfelelőt. Amelyik, hogy stílszerű legyek szarban hagyott, azt elfelejted, és eggyel tovább lépsz. Elmúlt már a széntabletták kora.

De akkor is azzal fogsz először próbálkozni, amelyiknek jópofább a reklámja. Ezért érdemes álmatlan éjszakákon át kiizzadni, alkotói válságokban vajúdva világra teremteni ezeket a gyöngyszemeket.

Szerintem pedig én úgy fogok választani inkább, hogy megkérdezem a kezelőorvosomat és/vagy a gyógyszerészemet, melyiket ajánlják, és teszek a reklámod viccességének mértékére. Tehát ki lesz a te igazi célcsoportod? A kezelőorvosok és a gyógyszerészek. Mondjuk kapjon el egy gyógyszerészt a patikában a baj, és ő csak hátranyúl a polcra, és leemeli, és magába tömi. Aztán megkérdezi a kezelőorvosát, jól tette-e? A kezelőorvos erre azt mondja, én is épp ezt akartam kérdezni tőled erről. És mutat egy másik terméket. Érted? Egy reklámban két különböző cég termékét. Hogy ez hülyeség, és nehogy elmondjam valakinek?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}