5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Coca-Cola reklám

*************************

Coca-Cola light - 40s +++ Értékelés: 5,0/10

Na most csak nem egy kóla reklámot fogsz cikizni? A kóla reklámok ugyanis nem rosszak. Mindenki ezt mondja. Ráadásul pont azt, amiben ez a Duffy nevű popsztár csaj van. Tudtad, hogy egy Grammy- és többszörös Brit Awards-díjas előadóművészről beszélsz? Nem, nem tudtam. Azt sem tudtam, hogy létezik a sztárleány. A gyerek világosított fel. Én csak megnéztem egy reklámot. És meghallgattam egy szabadsághimnuszt. Hogy hogyan kell élni. Jó szóval oktatott engem ez a reklám.

***************


***************

Jó, rendben van, azóta megnéztem egy-két klipjét a pop-pipinek valamelyik videó megosztón, és kétségtelen, nem is olyan rossz. Másoknak. De az a hang, amin ebben a klipben megszólal, az rám egy kicsit viccesen hatott. Olyan selypegős, affektálós bébihangnak tűnt nekem, a kontrasztosra kisminkelt arc pedig kissé kiéltnek, vagyis nem igazán a hanggal "összhangban" lévőnek. Még szerencse, hogy nem én vagyok a célcsoport.

Hanem a fiatalok! Fiatalok! Ti szabadon szárnyalni akaró, szilaj, vad, lázadó lelkek! Nektek szól a dal, nektek énekel a lány, aki egy közületek, és aki már szabad, mert megvalósította önmagát. És most rajtatok a sor. Ti következtek.

Hogyan? Előbb figyelj a dalra:

"Élni akarok, nem csupán túlélni"

Érted? Élni akar a maga komplex, tartalmas jelentésében, emberi, emberhez méltó módon, nem csupán pergetni, letudni, túlélni a perceket, órákat, napokat, éveket.

"Álmaimat nem adom fel soha, ez tart életben"

Tehát a költő itt ara utal, hogy a tartalmas élet tartalma voltaképpen nem más, mint kitartó törekvés az álmok megvalósítása felé, bármi is legyen az. Mondhatni, ez mintegy szükséges feltétele az életben maradásnak.

"Önmagam leszek, akár siker vár, akár elbukom"

Légy mindig önmagad, vagyis a siker ára sohasem lehet a megalkuvás. Milyen könnyű lenne például Mel Gibson-nak lenni, azonnal ölembe hullana a siker, meg néhány bomba nő, de az megalkuvás lenne, önmagam feladása.

A jóságos üdítőitalcég most viszont lehetővé teszi számodra, hogy megvalósítsd önmagad, kilépj a szürkeségből, a tömeg szürke masszájából, valódi egyéniséggé válj, egyszóval valóban tehess róla, hogy személyiséged lobogó fáklyaként világíthasson az emberiség hajnalának horizontján. (Ez nem képzavar. A te agyad az kishaver. Tanulj meg olvasni.)

Ha hiszed, ha nem, ez voltaképp nem jelent mást, minthogy a jóságos üdítőitalcég lehetővé teszi számodra a valódi lázadást. A valódi kitörést a szürkeségből. És példaképül állítja eléd mindjárt nevezett Duffy-t, aki bár látszólag sikeres, mégis egyféleképpen a siker rabságában sínylődik. De hogy onnan is van szabadulás, erre mutat példát fentebbi filmjében, ahol a szabadság himnuszt éppen egy lázadás közben énekli el. Ugyanis:

- Az egyik dolog, amit imádok - ha tetszik, ez egyfajta lázadás a turnéim alatt - az az, amikor kikapcsolom a telefonom és egy kicsit eltűnök a világ elől. Tudom, ez "kihágásnak" számít, de az ilyen pillanatok nagyon fontosak, - nyilatkozta egy helyütt Duffy.

Na most képzeld el, a filmben éppen azt látjuk, ahogy a "popsztár a ráadást követelő közönség elől elszökve elköt egy biciklit és elteker egy körre mielőtt befejezné a koncertet", amint ezt a vonatkozó honlapról megtudtam. Ó fiatalság, ó lázadások kora! Hej ha én még egyszer köztetek lehetnék!

Azt is megtudtam a honlapról, hogy a "Coca-Cola light eddig is támogatta az önkifejezés olyan formáit, mint a tánc vagy a zene. A hello you collection újabb, még különlegesebb világot tár fel előtted, a divatét. Van, akinek a divat mondja meg, kicsoda. Itt az ideje, hogy Te diktáld a divatot!" És ezt úgy teheted meg, hogy tervezhetsz saját pólót, beküldheted, és ha bejutsz a legjobbak közé, és ha téged találnak a legjobbnak, akkor te leszel a legjobb. És bekerül a kollekcióba a darabod. De ha nem te leszel a legjobb, akkor is mindenfélét nyerhetsz, ha szavazol, meg valahogy produkálod magad.

Ugye most már látod, hogy nem minden kapitalista cégóriás lelketlen vérszívó szörnyeteg, már csak azért sem, mert ha minden véredet kiszívná, hát éhen halna azután, és ez igencsak logikusnak hangzik. Hagy benned tehát egy keveset, hogy újra termeld, és még arra is rájött, hogy ennek a leghatékonyabb módja, ha megvalósítod önmagad. Minek fáradjon ő még ezzel is. Ezért ?arra inspirál, hogy élj a saját értékrended szerint, valósítsd meg önmagad, ne engedd, hogy a modern élet elvárásai határozzák meg az életedet!? Ezt is a honlapról tudtam meg. Ugye szép? Nehogy már a modern élet elvárásai határozzák meg az életed! Például egyes italgyártó cégek elvárnák, hogy az egész világ az ő termékeit igya. Mintegy világdivat szerűen. Még mit nem! Itt van mindjárt ez a Coca-Cola Light. Le vele!

Vagy nem egészen erre tetszett gondolni?

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}