5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (4 Votes)

Nescafe reklám

*************************

NESCAFÉ 3in1 Gold - 40s +++ Értékelés: 5,8/10

Némi töprengésre adhat okot egyeseknek, vajon miért bevett gyakorlat, hogy a reklámfilmek zömében más filmeket, műsorokat megszakítva kerülnek vetítésre? Hiszen ez általában kellemetlenül érinti az adott műsorban elmerült, arra igencsak ráhangolódott potenciális fogyasztót. Mintegy agressziónak érzik általában a nézők a varázst megtörő, dupla hangerővel a pofájukba csapódó fogyasztási felhívást. Kellemetlen. Oly annyira, hogy egyes cégek fennen hirdetik, a következő film megszakítás nélküli vetítését ők támogatják.

Tehát megszakítani rossz, azt elkerülni erény. Akkor miért? Hisz a reklámozó, ha egy csepp esze van, nyilván bizalmat akar építeni és igényt felkelteni. Hát lehet bizalmat építeni ellenszenvet kiváltva? Lehet. Ugyanis a bizalomépítés szükséges feltétele, hogy egyáltalán nézzék a bizalomépítőt. Tehát a képernyőre tapadó szemek maximalizálása mindent überel. Azok a legértékesebb reklámidők tehát, amikor vélhetőleg a legtöbben ülnek a reklámüzenet átadására is alkalmas felület előtt. Egyszerűbben például a tévé előtt. Jó, egy kicsit idegesek lesznek a blokk elején, de legalább az egyes reklámok már teljes erővel törekedhetnek a bizalomépítésre, az igény felkeltésre. Ezért tűnhet picit elmebajosnak az ötlet, mi volna, ha a reklámmegszakítás idegesítő hatását magán a reklámon belül is alkalmaznánk? Íme:

***************


***************

A képet uraló termékdoboz mellett (nagyon helyesen) főhős összekészíti éppen a kávés tálcát vendégei számára. Meglepetés sütiket helyez el a csészék mellett. Á - mondja az egyik vendég meglátva az érkező kávét - szerencsesüti! Jó helyzetértékelését nyugtázandó a házigazda hangsúlyozottan hozzáteszi, hogy méghozzá házi készítésű szerencsesüti. A jobbak ekkor már sejthetik, hogy a benne található szerencse is házi készítésű lesz. Ám az egyik vendég meglepetten fedezi fel, hogy neki nem jutott a szerencsét hozó süteményből. Na mondjuk a későbbi fejlemények fényében ez a tény nem éppen a házigazda zsenialitásáról tesz tanúbizonyságot, aki élete egyik legfontosabb eseményének megkoreografálásánál sem képes összeszámolni nem túl népes vendégseregét, és megfeleltetni e számnak az elkészítendő cukrászipari termékek számát. Ennek köszönhetően az egyik jólelkű leányvendég azonnal felajánlja az ő sütijét a sütitlen kollégának. Jaj de nagyon nem kellett volna! A sütiben egy gyűrű van! Jaj mi lesz most! Lám a jóbarát máris hülye viccelődésbe kezd, miközben a célhölgy zavartan lesüti a szemét. Becsületére legyen mondva a jóbarát barátnőjének, hogy azért jól oldalba vágja jóbarátot. Szóval célhölgy zavartan szemlesüt, kínos pillanatok és pillantások, na mi lesz most, kezdjük felvenni a helyzet hangulatát, és ekkor, és ekkor jön a reklám. Benne a reklámfilmben. Valami arabica szemek kapszulába zárva, és egy olyan spirálos kávés forgásos csésze. Nem hosszú a beágyazott (embedded) reklám, mintegy tíz másodperc a negyvenből. De mégis hosszú, arányait tekintve. Dramaturgiailag semmi köze e történethez. Hülye vagy, azért ez mégiscsak egy reklámfilm elejétől a végéig. Az lehet, de ismerd be, a hatás nagyon is megszakítás jellegű. Idegesítő. Neked. Mert te már egy ilyen reklámallergiás mandró vagy. Te már a reklámban is reklámot látsz. Azért ez súlyos. És milyen bájos, jópofa a befejezés. Nincsen semmi elrontva, a csajnak van humorérzéke, és akárhogy is, de kimondja a boldogító igent. Jó, de csak a reklám után.

Szóval ez megint a túlerős történet esete. Miért? Erős történet, erős kávé. Na menjél te a francba. Egyébként te skizofrén vagy? Már hogy így magaddal beszélgetsz. Igyál már egy kávét! Ugyanis te azt nem érted, hogy itt nem közvetlen felszólításról van szó, miszerint igyál ilyen kávét, hanem egyfajta finom, tudat alatti bekúszásról, egy kis jelölő zászlócskáról, amit letettünk a sztori mellé, mint egy szerencsesütit. Mondjuk egy óra múlva egyszer csak nyújtózol egyet, és így szólsz, anyukám úgy innék egy jó kávét. Van itthon az a?és itt, láss csodát, megnevezed a terméket. Jó reklám ez.

Tököm eldurran. Meg akarod dumálni a fejemet. Szóval ha szar érzésem van a filmecske nézése közben, akkor se tehetek semmit, meg vagyok manipulálva. Pontosan. Ja, még szerencse, hogy nem kávézom. És az mi a kezedben? Kinder Pingui szelet.

******************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 6/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}