1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Jar reklám

*************************

Jar OXI - 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Na mondjuk legyen úgy, hogy a hapsit nehéz választás elé állítják. Mosogat, vagy, vagy... na ide kéne valami szörnyen undok dolog. Valami olyasmi, amit épeszű ember nem vállalna el. Inkább a halál. De a fickó mégis bevállalja, annyira utál mosogatni. Aztán jól pofára esik, mert kiderül, ő választotta a nehezebbet.

De mi legyen ez a szörnyen undok dolog? Megvan! Gyerekfürdetés! Ekképpen szólott hát a gyermekgyűlölő kreatív, és megalkotta az itt következő reklámfilmet.

***************

***************

Középosztálybéli fiatal házaspár megtér a piknikből és pakolnak az autóból kifelé. Edényeket, ikreket, miegymást. Édesem, inkább mosogatnál, vagy megfürdetnéd a kicsiket? - teszi fel a kérdést bumfordi formájú férjének az asszony. Értem én, hogyne érteném a koncepciót, nem vagyok hülye. Feldobunk két rossznak látszó alternatívát, de ezek közül csak az egyik igazán rossz egy férfi számára, a másikról csak hiszi, hogy az. Azt is értem, hogy valamilyen családhoz közeli, mindennapi rossz alternatívát kellett találni, hiszen mégsem mondhatja a feleség, hogy édesem, inkább mosogatnál, vagy elmennél a háborúba ágyútölteléknek? És mivel a világ nem látott még olyan apukát, aki szereti fürdetni a gyerekeit, hát szinte magától adódott, mi legyen a nagyon gáz választható. A narrátor ennek megfelelően szörnyülködve kommentálja a történteket: "Van, aki BÁRMIT megtenne, csakhogy megússza a zsíros edények elmosogatását". És közben látjuk is a két ocsmány, visszataszító ivadékot, hogy még a kedvünk is elmenjen az élettől, és kellőképp átérezzük, mire gondoltak itt a BÁRMI alatt. És igen! Emberünk annyira utál mosogatni, hogy vakmerően vállalja még ezt az infernót is. De miért? Miért kényszerül e derék ember, akit ez a gyermekszerető reklám oly vonzóvá tesz minden női szív számára, miért kényszerül megjárni a pokloknak az ő fortyogó bugyrait? "Ez azért van, mert nem tudják, hogy az új Jar OXI most még több oxibuborékot tartalmaz, melyek könnyedén eltávolítják még az edényeken maradt zsíros szennyeződéseket is." Hogy mi az az oxibuborék, ne kérdezd, biztos te is tanultad kémiából. Biztos emlékszel arra a jellegzetes csirkecomb alakzatra, amit ezek a mikrobuborékok felvesznek, amikor megtámadják a zsíros szennyeződéseket. (Vagy mindig olyan alakúak, amilyen étel az edényben volt? Ja értem, ez vicces.) Végre tehát itt egy mosogatószer, amellyel el lehet mosogatni. Eddig ilyen nem volt. Nem csodálom szegény embert, hogy utálhatta a mosogatás után is szinte változatlan állapotú edényeket elrakosgatni. Most meg nem hisz a szemének és a fülének! Hogy nem zsírban csúszik hangtalanul az ujja, hanem nyiszorog a zsírtalan felületen. Fel is riad szunyókálásából a feleség - hiszen ő már régen végzett - és csöndre inti bohókás férjét. Csitt, azok a szörnyek most alszanak! A férj elkaccintja magát, és béke borul a szent családra, amit leginkább a terméknek köszönhetnek.

"A Jar-al jól jár!" Ez kiejtve ugyebár úgy hangzik, hogy a járral jól jár. És a reklámban ki is ejtik. Végtelenül frappáns. Csak azt nem tudom, hogy az eredeti, idegen nyelvű verzióban vajon hogyan élhetnek meg egy ilyen nyelvi lelemény nélkül? Persze mi vagyok én? Nehogy már okosabb legyek a világ összes költőjénél, vagy kreatívjánál. Hát el tudod képzelni, hogy aki ezt a finom mestermunkát megalkotta, az ne lenne képes a saját nyelvén leleményt találni a Jar brand-re? A Jar angolul például azt jelenti, hogy köcsög.

******************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}