1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Suzuki reklám

*************************

Suzuki Vitara - 30s +++ Értékelés: 5,4/10

Afrika. Mkomazi Nemzeti Park, Tanzánia. Kilőtt töltényhüvely hever a napégette szavanna száraz porában. Száraztekintetű ember sokatmondó nézéssel emeli föl a bűnjelet a földről. Látjuk mi is, mit lát lelki szemeivel. Reflektorfénytől elvakított orrszarvú próbál menekülni a vadorzó puskacsöve elől. De hiába. Sorsa beteljesedik. Nyilvánvaló, mivel a száraztekintetű ember mellett egy elefánttetem hever.

***************

***************

Meg egy Suzuki Vitara. Drámáról beszélnek itt a nyomok, s a száraztekintetű ember érti minden súlyos, vádló szavukat. A zene is szinte jajgatja az afrikai népi motívumokat. De hirtelen a látcsővel kémlelő fekete vadőrtárs felkiált, s a távolba mutat! Vadorzás folyik éppen most is. A száraztekintetű ember legott bepattan a reklámozás alatt álló termékbe, és látványos termékbemutatót rendez a terepen. Sietni kell, mert a célkeresztben már ott az újabb orrszarvú áldozatjelölt. És jaj, ráadásul a nagy orrszarvú nyomában pici orrszarvúbaba szaporázza lépteit. Sikerül-e megmenteni a kis családot? Sikerül, sikerül! És lám már fut is elfelé a vadorzó a gyáva, autójának a mi autónk nyomába. Megtudjuk még, hogy a Suzuki részt vesz az orrszarvúk megmentésébe, majd láthatjuk, amint az árkedvezmény fölött a száraztekintetű férfi a távolba néz a termék motorháztetején ülve.

Az teljesen rendben van, hogy egy terepjárót akció, vagyis terepjárás közben kell bemutatni. Azt is mondhatnám, ebből a szempontból a kerettörténetnek nincs is túl nagy jelentősége. De egy pici azért mégis. Ugyanis csínján kell vele bánni. Érzéssel kell adagolni, mint jó szakács a fűszereket. (Ez tetszik.) Mert ha elsózzuk, csak a sóra fogunk emlékezni. Az ételre nem. (Bravó!) Igen, itt kissé túlságosan is leköti a nézőt a drámai tálalás, izgulunk a kedvező végkifejletért. Alig hinném, hogy a márka iránt feltétlen bizalommal élők táborát jelentősen növelné az orrszarvúügy iránti elkötelezettség deklarálása. Nem is írják oda mondjuk a választható extrákat tartalmazó katalógusoldal aljára.

Ellenpéldaként azt a terepjáróreklámot említeném, ahol a film első felében csak magát az igen nehéz terepen rohanó járműt látjuk, így figyelmünk nem is kalandozhat el nem lévén más információnk. A járművel birkózó férfi mellett fiatal nő ül. Végül befarolnak egy szikla mögé, s szinte azonnal, félelmetes dübörgéssel egy bölénycsorda vágtat el előttük. A férfi hátrafordul, hátsó ülésen kissrác kuporog, kezében csúzlival. Ezt többé ne csináld - szól a férfi és ennyi. Márkanév, kedvezmény. Tehát főleg autóbemutató, figyelemelterelés nélkül, végén csipetnyi poénnal.

Ha most azt mondja valaki, én a kákán is csomót keresek, igaza van. Szerintem ez ennek a honlapnak a dolga. Még akkor is, ha ezt a dolgot én találtam ki. És azért írtam ki ide az Internetre, hogy te vitatkozzál velem. Bár már tennéd!

******************************

Értékelés: 5,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}