CIF reklám
*************************
- Power & Shine - konyha és fény 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Végtére is a reklámoknak is lehet egyféle coming-out-ja. Amikor kitörnek a típus család közhelykörből, ahol, mint tudjuk, a család az egy férfi meg egy nő. Kiderült közben ugyanis, elég nagy számban nincs így ahhoz, hogy a vonatkozó célcsoport már szabadszemmel is látható legyen. Erre már érdemes lőni…
***************
***************
Persze a célcsoport méretét jelentősen növeli azoknak a tábora, akik ugyan egy nő és egy férfi családban élnek, de elismerően bólintanak erre a bátorságra, mert felszabadult gondolkodásúak, ugyanakkor a célcsoport méretét jelentősen csökkentheti azon egy nő és egy férfi családban élők tábora, akik inkább a hagyományokhoz ragaszkodóknak tartják magukat. De mindegy is, kockáztatni kell, ez alaptörvény egy profitorientált berendezkedésű társadalmi formában.
Jelen példákban éppen egy meleg férfipár találkozik a makacs zsírok és konyhai szennyeződések eltávolíthatóságának problémájával, amely problémát a reklámozott termékkel lehet természetesen orvosolni.
Na most azon ne rugózzunk, lehet, nem is melegek, csak barátok, vagy csak lakótársak, mert nagyon nem úgy tűnik, annál is kevésbé, mert mintha mégsem tudna e forradalmi megközelítés eltávolodni nagyon drasztikusan a kliséktől, hisz jól láthatóan itt is tulajdonképpen egy férfiról, és egy női attitűdű férfiról (továbbiakban nő) van szó. És mint látjuk, ennek megfelelően helyezkednek bele évszázados szerepeikbe. Igaz, a férfin van az arcpakolás, de ő az, aki heverészik, meditál, miközben a nő tüsténkedik a konyhában és takarít. Hiába no, nehéz az elszakadás, kemény műfaj ez a coming-out.
És miközben a vicces (ugye?) jeleneteket látjuk, folyamatosan megy a termékismertetés, hogy tudjuk, miről beszélünk. Beszélnek. És látjuk, amint éppen a nő tényleg eltávolítja a makacs zsírok és konyhai szennyeződések 100%-át – bát mikroszkópos igazolást nem csatolnak – olyannyira, hogy a férfi bátran meg is eszi a felvágott uborkát inkább, mintsem a szemére tenné, hisz a szer ott is nyugodtan használható, ahol ételt készítesz. Ez igazán megnyugtató, ha már „konyha és fény”, mert arra is felhívja így gyengéden a figyelmet, konkurens termékek esetén előfordulhat, belehalhatsz, ha olyan helyen használod, ahol ételt is készítesz.
A férfi meditál éppen, amikor a nő a zuhanyfülke üvegajtaját tisztítja, és az csikorog kissé, megzavarván így a meditálót. Szigorúan és kérdően rá is néz a nőre, aki jól láthatóan meg is szeppen egy pillanatra, de aztán hamar megbékél a meditáló úr, hisz mint megtudjuk, a tisztítószer nem hagy kellemetlen szagot sem. Tehát megzavarta a nyikorgás, de nem bánja, mert legalább szagtalanul nyikorgott. Miért, neked hogy jött le?
Továbbá, ha nem tudnád, a termék természetes hatóanyagot tartalmaz. Régebben is így volt, például kőport, vagy homokot használtak súrolásra. Hogy most mi van benne, azt nem tudom, de hidd el, nagyon természetes, nem természetellenes, vagy valami művi. A művi az nem jó. Lásd műbeles virsli. Vagy művégtag. Vagy művészet… ja az jó, bocs.
Nem mondható, hogy nincs jól fényképezve, az profi, de minek. Igaz, egy mesterember dolgozzon akkor is pontosan, szépen ahogy a költő megy az égen, ha a megrendelő ízlése jelentősen eltér az övétől. (Úgy értem a mesteremberétől.)
Még csak annyit, megfigyeltem, a reklámokban állandóan új mértékegységeket definiálnak, és aztán persze ahhoz mérik magukat. Pontosabban pont a definíció hiányzik, így a vonatkozó mértékegység akármit is jelenthet, de jól hangzik. Itt például azt mondják, hogy 100% CIF hatékonyság. Mert ugye létezi vállalati-, vagy fizikai hatékonyság stb. és van a CIF hatékonyság. Nem tudjuk mi az, hogyan mérjük, de legalább 100%-os. Az jó, mert több nem lehet, illetve lehet, de az meg nyilván ellentmondana az energiamegmaradás törtvényének. Ezen nyilvánvaló ellentmondáson aztán fennakadnának a célcsoport jeles képviselői, és ez eltántorítaná őket a termék megvásárlásától. Nem szabad ilyen hibát elkövetni, de szerencsére a klip készítői résen voltak. Gratulálok…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10