AXE reklám
*************************
WILD – 20s +++ Értékelés: 3,4/10
Zagyva. Vagy csak nekem az? Hisz annyiféle befogadó van, ahányféle ember, és mivel nincs két egyforma ember, ebből következően végtelen sokféle befogadó van. De tényleg annyira bölcs vagyok. Mit szólsz? Na persze ha nem volnának mégis hasonlóságok embertársaink között, akkor számos tudományág tehetetlen volna, illetve nem is létezne, és mindenki számára egyedi, testreszabott reklámot kéne készíteni. Ez ugyan még nem valósult meg, de hogy mely reklámokat dobja eléd mondjuk a facebook, az bizony már nagyon kezd testreszabott lenni…
***************
***************
Szóval nekem kissé zagyva ez a reklám, sokat láttunk már ilyet, pontosabban láttam már ilyet, elnézést azoktól, akiknek ez nem zagyva.
Azt mondja a fiatalember, kézbe véve az új terméket, hogy ha ennek jó illata van, akkor ő meztelenül állásinterjúzik. Na ezen mindjárt mélyen elgondolkodtam. Mi van? És ha már a kedves befogadó felteszi ezt a kérdést, akkor bizony előáll a fókuszvesztés veszélye. Persze értem én, pont a sokkolás fogja bevésni a márkanevet a sokkolt agyába a reklámtervezők szerint, legalábbis úgy gondolom, ők úgy gondolják, csak azt felejtik el, hogy a sokkolás egyáltalán nem biztos, hogy rögzít, lehet, épp ellenkezőleg, töröl. Én mondjuk ez utóbbira szavaznék. Hát hogy hogy meztelenül megy az állásinterjúra? Á dehogy, csak úgy mondja poénból, nyilván azt érzékeltetve, ez az illat öltöztet, szinte nem is kell semmit felvenni hozzá, annyira lehengerlő, nem is veszik majd észre, hogy ezen kívül nincs is rajta más semmi. Érted? Értem, de mégis megakadtam rajta. Na, ugye, és tökre bevésted a márkanevet. Én mondjuk tökre nem, de mint a bevezetőben említettem, nem vagyunk egyformák.
Na de aztán történik valami, amit piszkosul nem tudok hova tenni, pedig már annyira szépen beleringattam magam egy általam is érthetőnek vélt konszolidált változatba. Persze lehet, ennek a hosszabb, vagy úgymond a rendezői változatában ez a jelenet is megfejthető, de mivel ez a rövidebb, és nyilván olcsóbb változat is forgalomban van, rendelkeznie kéne az igény felkeltés igényével (szándékos szóismétlés). Magyarán, használhatónak kéne lennie, mert ezek is drága másodpercek. Szóval valahogy hirtelen széttépődik a srác ruhája, meg a fürdőszoba is, és a srác ott találja magát egy laptop képernyőjén egy hivatalnok formájú, csak részben háttal látható ember íróasztalán. Gondolom ez egy ilyen online állásinterjú lehet.
Első kérdésem az volna, ott hogy a fenébe érvényesülne a szer öltöztető hatása? Szagos laptop? Vagy mifene? A második, miért néz olyan elégedetten körbe a meztelen srác ott a laptop képernyőjén? Talán hogy hú de hatásos ez a szer, olyan erős és intenzív, széttépte a pólóm és a fürdőszobám, és rögtön elintézte, ne kelljen személyesen megjelennem az állásinterjún? De ez így nem jó haver, mert nuku illat, csak a gyönyörű testemmel imponálhatok… izé az ott egy férfi… bocs nem izé… hajrá LMBTQ… na azt hiszem talán érzékeltettem a zagyvasodásom e reklámot nézvést.
Na de ez még mind semmi, változik a szín, mintha mi sem történt volna eddig, vagy mintha az előzőeket csak álmodta volna a srác, ismét a sértetlen fürdőszobába találjuk magunkat, ahol a srác zavartalanul termékezi magát éppen, igaz, most póló nélkül, hisz az álmában már széjjeltépelődött valahogy. Vagy mi. Úgy tűnik, a nadrágot helyre lehetett hozni. És akkor, mondhatni egyszer csak, jön egy csaj, nyilván a csaja, mert olyan bizalmas viszonyban látszanak lenni és azt mondja hm, és rákérdez a termékre. Meg is simogatja kicsit a srácot, elég óvatosan, gondolom, nehogy a terméket letörölje. Talán. És mivel eltalálja, melyik termékről van szó, a srác válaszol, pontosan. Nyilván nincs meglepve, ki nem ismerné fel pusztán az illatáról.
És ezzel vége is a történetnek, jön a harsány hangú termékismertetés. Dobd be a vadabbik éned! Ez a szlogen. A termék nevében ugyanis szerepel a wild, azaz a vad szó. Értem. Tehát az a széttépős buli, meg hogy meztelenül megyünk az állásinterjúra, ez egy olyan vadabbik én akart lenni. Ezt óhajtotta sugározni. A kedves alkotók valahogy így képzelnek el egy vadabb egót. Szóval ha ezt magadra fröcskölöd, akkor olyan kúl, bevállalós, balhés, bulizós, menőzős, szagod lesz, mi? Biztos bukni fog erre a sok primitív, barom, hülye mai fiatal, hisz ki ne akarná „bedobni” a vadabbik énjét. Az nagyon menő, sokkal menőbb, mint a szelídebb, normálisabb én. Én persze, a tegnapi fiatal, nem értem ezt, tökre zagyvának, rém hülyének találom ezt a reklámot, pedig nem ártana kipróbálnom nekem is e terméket, hátha elő tudnám csalogatni még az én egykori vadabbik énemet, biztos el tudnék ejteni így ebben a meglett koromban is egy két fiatal, ropogós pipit. Máshogy úgy se tudnék, nem vagyok olyan gazdag…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10