2.3333333333333 1 1 1 1 1 Rating 2.33 (3 Votes)

Jar reklám

*************************

jar logo új mosogatószer – 25s +++ Értékelés: 4,0/10

Ugye az összehasonlítgatós reklámok korszaka lejárt, úgy értem nem szabad egy másik cég termékét pocskondiázni, és ahhoz képest meghatározni a mi termékünk nagyszerűségét. Ezért megjelentek az általános termékek az általános mosóportól kezdve az általános iskoláig… azt hiszem. Viszont véleményem szerint az a legbevállalósabb, ha mintegy önkritikát gyakorolva, saját korábbi termékünkhöz hasonlítjuk az újat. Tök kúl, menő, zsír. Hát nem? Jól tökön szúrjuk magunkat, kicsit olyan, mint a harakiri, vagy másnéven a seppuku. Nem?

***************

***************

Azt hiszem már írtam erről valahol, de lusta vagyok megkeresni, na nem baj. Nekem biztosan nem. Nem kapok ezért kevesebb pénzt.

Szóval érdekes coming out, amikor bevalljuk, az előző termékünk mégsem volt akkora csoda, mint ahogy azt akkor reklámoztuk. És nyilván a következő verzió sokkal jobb lesz, mint ez. Persze már az előző verzió is az előző reklámban mintegy varázsütésre gyári sterilitást varázsolt a vizsgálati tárgyra, mint ahogy a jelenlegi verzió, de most látjuk, nyilván a sokkal korszerűbb műszereinknek köszönhetően, hogy korántsem volt az akkor így. A következő verzió megjelenésekor pedig minden bizonnyal még korszerűbb műszereink lesznek, amelyek láthatóvá teszik majd a jelenlegi verzió gyarlóságait. Ez elég jó megfejtés lenne, csakhogy itt szó sincs műszerekről, szabadszemmel látható a különbség. Az evolúciónak pedig általában több időre van szüksége egy fejlettebb, érzékenyebb szem kialakításához, mint amennyi egy ilyen termékmegújításhoz kell. Akkor viszont nem értem. Milyen vásárló lélektani (insight) megfontolások húzódhatnak meg a háttérben? Nekem ugyanis azt üzeni, nyilván most is hazudnak, ha eddig is hazudtak. Már ha nem tudnám, a reklámok általában mindig hazudnak, jobb esetben túloznak.

Egy érdekes kísérlet, hirdeti a felirat, és halljuk is, hogy lássuk csak, mennyivel könnyebb a mosogatás a Jar új – nem értem milyen – formulájával. És innentől kezdve valami idétlen rázogatás kezdődik, amelynek keretében valamilyen műanyag dobozt rázogatnak különböző felállásban különböző típusú emberek. Van ahol ketten, van ahol egyedül. A referencia rázást nyilván azon hölgypár végzi, akik osztott képernyőben indítják az egészet. A régi hölgynél van a régi formulát tartalmazó zsírral szennyezett doboz, az új hölgynél ugyanez, de már az új formulát rejti a szennyezett edény. A régi hölgy persze egy mai hölgy, nincs régi ruhában, csak egy kicsit talán fakóbbak a színek. A doboz is ugyanaz. Az elején a kezében tartja a régi terméket, amiről tudjuk, hogy mi, vagyis ugyanaz a márka, mint az új, mégis szemérmesen ki van kockázva, hogy ne ismerjük fel, hogy ez melyik márka, mert más termékét nem szabad pocskondiázni, még akkor se, ha ez a sajátunk, csak régi és tudjuk, hogy ez a régi sajátunk. Azt hiszem ez érthető korrektség. Aztán néhány rázás után a korábbi Jar-hoz képest láss csodát, az egyik szennyes maradt, a másik tiszta lett. Ergo, a korábbi Jar szar volt. És korábban ezt vetettétek meg velem. Nem szégyellitek magatokat?

Ez a rázás valahogy annyira megtetszett az alkotóknak, hogy úgy érezték, erre fel lehet építeni az egész koncepciót, noha amúgy gyakorlatilag teljesen értelmetlen mozgás a mosogatással kapcsolatban. Mondhatni igen távol áll tőle ez a különös magatartásforma, még csak nem is emlékeztett rá, hisz se kézzel, se géppel mosogatva jellemzően nem csinálunk ilyet. Pláne külön kiemelve egy ételdobozt. Persze lehet, ők mind a tesztelőkhöz tartoznak, ezért e hülyeség. Ja, hogy a dinamika, a ritmus, a szellemesség, a könnyedség és egyáltalán a feeling, meg a különböző életkorú, jellegű emberek bemutatása majd felidézi a potenciálisban a fentebb említett pozitív érzeteket amikor megpillantja a terméket a polcon, és mosolyogva fogja leemelni azt. Nem a másikat, azt. Majd a kezében tartva, útban a kassza felé, még picit rázogatja is.

A remek szlogen ennek megfelelően hülye. De legalább megfelelően, vagyis konzisztens a koncepció. Rázd fel a mosogatást! Hogy mit csináljak? Rázd fel a mosogatást! Rázd fel, keltsd életre, hozd ki az apátiából, a tunyaságból, a lustaságból, a kedvetlenségből, hozd vissza az életkedvét, nyisd ki újra a szemét a világra! De mit? Mit rázzak fel? Hát a mosogatást… most mit nem értesz? Felrázzalak?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10