1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Posta reklám

*************************

 posta logo postapont logo– 80s +++ Értékelés: 6,4/10

Szoktam ajánlgatni ezt a honlapot mindenféle embereknek akikkel találkozok azokon a helyeken, ahová én járni szoktam, és legtöbbször azt a választ kapom, figyelj, biztos tök jó, de én nem nézek reklámokat. Mondom nem baj, a honlapomon meg lehet nézni amiről szó van. Egy részük még akkor is azt mondja, ne haragudj, de még így se tudom rávenni magam, hogy ezeket a bárgyú, primitív filmecskéket nézzem, mert tökre felforr tőlük az agyvizem. Te hogy bírod? Hát izé… nekem ez a perverzióm, illetve én se nézem a tévében, hanem amikor írni van kedvem, akkor gyorsan levadászok egyet-kettőt… szóval gáz úgymond entellektüel körökben reklámot nézni… csinálni, az már más kérdés ugyebár…

***************

***************

Azért más, mert sikeres üzletet, vállalkozást vinni, vagy abban részt venni, az nagyon trendi, meg sexi, függetlenül attól, a másik végén mi jön ki. A marketing kommunikációban pedig rengeteg tudás és tehetség áll csatasorba, amelynek csodálata szintén nagyon trendi és sexi. Ja, persze függetlenül attól, a másik végén mi jön ki. És most kifejezetten a reklámfilmezésre gondolok, és nem mondjuk arculattervezésre. Na de mielőtt most erről könyvet írnék, nézzük meg, eme tudás és tehetség hogyan manifesztálódik bizonyos csomagátvevő pontokat népszerűsítő reklámokban.

Az van, a Posta kitalálta, vagy jobb szóval innoválta, hogy lehessen csomagokat átvenni egyéb helyeken is, mint a postán. Jó ötlet, én rögtön kapva kapnék a lehetőségen csomagra várandósan. Szóval ezt azonnal a kedves csomagoló nagyközönség tudomására kell hozni. Nyilván. Persze ki lehet ezt mindenfelé írni, plakátolni, szórólapozni, mondani főleg ott, ahol az emberek csomagokat szoktak feladni, nade ezekre ki figyel oda? Már a marketing ügynök szerint, aki éppen győzködi a potenciális megrendelőt, kéne ide azért egy kifejezetten drága, több epizódból álló reklámkapmpány. Nagy cégnek tetszik lenni, mi az önöknek ilyesmit kifizetni, plusz az a darabonként 80 másodperces reklámidőcske itt-ott. Ja, tényleg, mondja a nagy cég, és máris rendel.

Ekkor áll csatasorba a már fentebb is emlegetett tudás és tehetség és azt mondják Pindroch Csabának, te most egy leginkább bukott színész vagy. Na oké, legalább ebben a benzinkutasban. Ugye van az a pénz. Van az a pénz, mondja a színész, és bukott lesz. Már a szerepe szerint, valójában remélem még nem. De itt például nem jött neki rajongói levél, nincs egy szál se Mancikánál. Ráadásul nem volt visszataps se.

De Ferikém, erre mi szükség van? Miért legyen ő egy ilyen már nem túl rajongot, kissé sikertelen színész? Ne már Gabika drága, hát mennyivel emberibb így a figura? Nem de sokkal közelebb fogja így érezni magához a kedves átlagpotenciális, mintha egy körülrajongott sztár lenne? Azt fogja mondai magában, hát ez is olyan ember, mint én, ugyanazokkal a gondokkal, meg minden, és ha megörül valaminek, annak én is biztosan megörülnék. És az nem egy új Porsche, hanem ez a pont posta vagy mi szolgáltatás. Fogja mondani magában a kedves potenciális tudja Gabika. Végig van ez gondolva, meg tudomány. Oké, oké Ferikém, de nem kéne valami helyzet, ami különösen kapóra jönne a művész úrnak, hogy nem kéne neki bemennie a postára a csomagjáért mert mondjuk nincs ideje, vagy akármi? jaj, tényleg, no majd mindjárt beleteszem egy mesteri fordulattal, mert ugyebár most éppen van ideje neki, mert nem volt visszataps.

Megvan, megvan! Zseniális ötletem van! Azt fogja mondani a művész úr, hogy ha nem volna ideje, mert volt visszataps AKKOR IS, érti Gabika? AKKOR IS simán belefér, hogy hazafelé menet egy gyors tankolással összekötve beugorjak egy… stb. Hát nem vagyok én egy zseni? És ugye az a legjobb, hogy végül is egy boldog, sikeres, elégedett embert látunk tudja Gabika, aki olyasmiben lett sikeres, amiben bármelyikünk sikeres lehet, még maga is Gabika… illetve, szóval bárki, aki nem is híres színész, aki éppen nem sikeres, és akkor mi közösen vagyunk ugyanabban sikeresek mégis a híres színésszel, ugye érti Gabika, ugyanaz a sikerélményünk, kvázi egy közös nevezőn pendülve a híres színésszel, és ez nagyszerű érzés nekem a földi halandónak, érzi majd az egyszeri potenciális postapont felhasználó tudja Gabika kedves, és menten használni kezdi ezt a postapont izé szolgáltatást.

Bocsánat, én tudom, egy ilyen reklámkampány megszületése mögött nem ilyen debil Ferikék állnak, hanem tudás és tehetség, de valahogy ez éppen ezért annál szomorúbb…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10