1 of 5 (2 Votes)

CBA reklám

*************************

cba logo 31 - üzletlánc – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Mert van az úgy, hogy valakit kiírnak egy sorozatból. Bizony van az úgy. Különféle okok késztethetik erre a sorozat alkotóit. Például, hogy a kiirtott… izé… a kiírt színész saját maga akar távozni. De legtöbbször mindenféle üzleti megfontolások alapján cserélnek le egy karaktert. Az üzleti megfontolásokat pedig nagyon sok alapon szokták megtenni, szinte felsorolni se lehet hányfélén. A reklámok esetében például egyszerűen kipróbálják hogyan hat az a kedves befogadóra, mondjuk egy fókuszcsoportos vizsgálattal, mi több, esetleg neuromarketing eszközökkel, bármit is jelentsen ez. Így is, úgy is beleturkálnak az agyadba közvetlenül, mert neked aztán nem hisznek…

***************

***************

Nos, a legújabb neuromarketinges eszközök feltárták, bizony Erzsinek mennie kell. Úgy tűnik, nem stimulálta eléggé az amygdalát, ami van neked is az agyadban belül. S mivel nem stimmelt az amygdala, ez lett Erzsi hattyúdala. (Ez kurva jó, nem?) Egy szó, mint száz, Erzsit most Icuka, a boltvezető váltja, aki állítólag nagyon jó amygdalában. Jobb, mint Erzsi. És ha jobb, hát Erzsinek mennie kell. Ez a piacgazdaság erős törvénye. És erről az egész őrségváltásról most sokat beszélnek mindenfelé a bulvárvilágban. Néha még azon kívül is. De hát ez volt a cél nem? Hogy közérdeklődésre tartson számot. Mindenütt találgatják, vajon mi lehetett az ok? Rosszul feküdt? Vagy mi? Közbeszéd tárgya. Na most nem is tudom, nem arról kéne szólnia inkább a közbeszédnek, hogy mondjuk olcsóbb lett a parizer a vonatkozó boltban? Vajon Kasszás Erzsi óta csakugyan megugrott a forgalom nevezett elárusító helyeken? Vagy nem, és ezért kell rátenni még egy lapáttal az amygdala bajnok Icukával?

Igen, megint leszakadt a reklám a termékről, a reklám mindent visz. Már ami a figyelmet illeti. Én persze laikus vagyok, de nehezen tudom elképzelni, hogy Icuka hatására inkább a kicsit messzebb lévő boltba megyek ezentúl, és nem ide, ahol már tudom mi hol van, és mely termékeket szoktam meg, találtam számomra megfelelőnek. És pont ezek pont nem lesznek pont ott, mert nem ugyanaz a beszállítói kör. Akkor egy Icuka nekem ne ugráljon, nem hatódom meg. Persze lehet, nem az új vevők megszerzéséről, hanem a régiek megtartásáról szól ez az egész, nehogy elmenjenek, mert tök jópofa ez a cég ezekkel a harsány figurákkal.

A mellékelt filmecske pedig tankönyvszerűen bemutatja, hogyan kell humánusan elbocsátani egy munkavállalót. (Elnézést az öreges szóhasználatért, de az én időmben a rádióban, tévében, újságban nem kirúgták a dolgozót, hanem elbocsátották. Hej, azok a szép puhadiktatúrás idők!)

Tessék nézni. Kasszás Erzsi ül a kasszában, és lekapcsolja a villanyt a végtelen polcsorok felett. Utoljára. De azért vidám. Azt mondja, hogy helló drágáim, hát eljött most a napja, mikor búcsúzom egy röpke hattyúdalban, és persze gondol majd minden kedves arcra, hiszen együtt kerültünk az élvonalba. Ja, igen, mi a vásárlók, hát persze, mi is ott vagyunk az élvonalban. Majd megölelik egymást Icukával, az üzletvezetővel, nyilván kölcsönös megegyezéssel történik a távozás, a legnagyobb barátsággal, szeretettel. Hát igen, jó pénz volt, hogy ott rohadnátok meg… ja, elnézést, ezt én teszem persze hozzá rosszmájúan, de engem is nagyon barátságosan búcsúztattak el egy igen jól fizető állásból egykoron.

Vigyázzatok magatokra Édeseim! Mindenkit puszil Erzsi! Ne felejtsetek el mosolyogni, jó? Találkozunk még! Puszi!

Egyébként én is nagyon jó képet vágtam annak idején arra a kirúgásra… elbocsátásra. Mert volt tartásom. És Erzsinek is van! Követeljük vissza Erzsit! Van egy ilyen mozgalom, tényleg. És ez se a parizerről szól. Lehet, nem is ott fogják azt ezentúl megvenni, amíg Erzsi vissza nem tér. Hirdessünk bojkottot! De az amygdala, az amygdala. Erzsinek mennie kell.

És a legcsodálatosabb nem más, mint Erzsi halálközeli élménye. Hogy egyszer csak meglát valami ragyogó fényt maga előtt, ami hívja, vonzza, és ő meg is indul felé, de még utoljára meghajol az élők felé, integet, majd eltűnik a ragyogásban. Szép. Megható. Könnyek jönnek nekem. És lám, váratlanul megjelenik a karaktert alakító színésznő neve, és hogy sok sikert kíván neki a cég a világot jelentő deszkákon. Barátság, szeretet, nincs itt semmi probléma, gyere, gyújtsunk rá egy szivarra János, mondták nekem is, csak nem volt ilyen fény a kijáratnál, mert éppen este volt…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 6/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10