1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Suzuki reklám

*************************

Suzuki logo - BOOSTERJET – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek felajánlják, ha valamit valamivel szeretnél csinálni, akkor azt mivel lehet, ha már vannak dolgok, amikkel nem lehet azt csinálni, amit pedig nagyon szeretnél amúgy csinálni valamivel, mert úgy tűnik, pusztán tenmagad ehhez nem vagy elég. Tehát például ha nagyon szeretnél radírozni, akkor vannak dolgok, amikkel ezt nem lehet, mondjuk barázdabillegetővel, de itt van például ez a radír…

***************

***************

Jelen példánk is ilyesféle megoldást kínál. Tehát például vannak dolgok az életeben, amiket nem lehet felgyorsítani. Szemléletes példával is szolgál a példánk, például hogy milyen lassan megy a lift, vagy a munkahelyen az összes monitoron éppen a várakozást jelző kis animáció pörög, senkinek sem jön be a rendszer valahogy. És várni kell. Vagy a mikróra is, amikor mikrózik, és nem egy pillanat alatt mikrózza össze az ételt. Ezek mind, mind olyan dolgok, amiket te szeretnél felgyorsítani. De nem lehet. Legalábbis úgy tűnik, ez nem rajtad múlik, mondhatni nem a te kompetenciád. Pedig neked iszonyú felgyorsíthatnékod van. Egyszerűen rádjött a felgyorsíthatnék, nem tehetsz ellene semmit. Viszont te realista vagy, és nem próbálsz olyan dolgot gyorsítani, amit nem lehet.

Tehetetlenül nézel te ekkor körbe, mondhatni fingod sincs, mit lehetne itt azonnal felgyorsítani, pedig már megesz a fene érte. Vagyis megtörtént az igény felkeltése. Kellene egy gyorsíthatóság.

És egyszer csak belehasít ebbe az ürességbe a mondat: A boosterjet motorral pedig igazán jó a tempó. Pedig. Annak ellenére. Gondolom, hogy vannak dolgok az életben, amiket nem lehet felgyorsítani. De szerencsére vannak dolgok, amiket viszont fel lehet. Tehát nem érthető, miért kesereg ez a jóember azon, hogy egy csomó dolgot nem lehet felgyorsítani az életben, amikor itt van ez a termék, amit viszont fel lehet. Hát nem elég neki ennyi? Pedig. És mégis kesereg itt nekünk. Lift, meg számítógép és mikró. Nem tudom jól értelmezem-e. Tehát arról van szó, hogy a sok lassú dolog után, amivel tele vannak a hétköznapjaink, ezzel az autóval kompenzálhatsz. Bár azok a dolgok továbbra is lassúak maradnak, meg még egy csomó egyéb, de nem számít, mert közben gondolatban már ülsz te ebben a te jól gyorsuló autódban, és ez megédesíti a várakozást.

Na, azt hiszem megfejtettem. Ravasz trükk. Olyan, mintha azt mondanám, vannak az életben olyan dolgok, amelyek roppant kellemetlenek. Rossz íz, rossz film, rossz anyós, rossz házasság, betegség, miegymás, pedig az epres krémjoghurt a mennyekbe röpít. Vagy valami egyéb drog. Ez egy ilyen behelyettesítő típusú reklám. Hát vannak ezek a gáz dolgok, de egyet se búsulj, mi tudjuk, mibe öld a bánatod. És milyen kevés reklámban használják ki ezt a ragyogó lehetőséget! Mindig csak az megy, ha beteg vagy, egyél orvosságot, és pont ezt. Vagy ha fiatal dögös nő vagy, de csöpög a vizeleted, akkor itt egy jó betét. Ezek olyan túlságosan direkt reklámok. Mennyivel ötletesebb, ha azt mondod, az életben sokszor fáj a fogad, pedig itt van ez az X márkájú whisky. Remekül érzéstelenít.

Nevezzük ezentúl az ilyen típusú reklámokat „pedig” típusú reklámoknak. Így fogom kérdezni a vizsgán. Pontos definíciója: Pedig típusú, vagy szubsztitucionális reklámnak nevezzük azt a bármilyen kommunikációs csatornát használó terméknépszerűsítőt, amely az eredetileg generált igény típusú iniciatívából erruptált eliminációs módozatokat nem az igény originális forrására direktálja, mintegy azokra ilyen módozatokkal nem is él, hanem annak emocionális vetületi csillapítására egy egészen más eliminációs technikát kínál fel. Belépő kérdés lesz, tessék felkészülni.

Mindazonáltal mégsem teljesen haszontalan az ilyen típusú reklámok léte, hisz egyfajta kompenzációs technikát kínál a bajra, mintegy azt a filozófiai alapigazságot teszi gyakorlattá, hogy a szabadság nem más, mint felismert szükségszerűség, vagyis ha a körülményeid nem teszik lehetővé a teljes kibontakozást, hát találd meg mégis azon lehetőségeidet, amelyek ilyen körülmények között is megadják számodra a végtelenségbe való kiteljesedés érzését. Például vegyél egy ilyen autót hirtelen, ha túl sokat kell várni a mikróra…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10