5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

OTP reklám

*************************

OTP Bank - Számlacsomagok - Zsolnay Barbara – 35s +++ Értékelés: 4,2/10

Amikor kézen fog a termék és vezet az élet sűrű tengerében… izé… viharos tengerén keresztül a sűrűjében, és mintegy jó szülőként dönt helyetted olyan helyzetekben, amelyekhez még nem nőttél fel, akkor érzed, abban biztos jól döntöttél, hogy őt választottad. Tehát előbb kell egy jó döntés, hogy megelőzhesd a rossz döntést. És hogy ezen első döntésed se a sajátod legyen, ebben segítenek az ilyen típusú reklámok…

***************

***************

Jelen darabunk is azon kampány része, amelyben egy zseniális kreatív ötlet folyományaként valódi, élő banki alkalmazottak szólalnak meg magukat, illetve a cégüket, illetve a cég egyes konkrét termékét ajánlva. Arra gondolt nyilván a költő, hogy ezen élő, mintegy életszagú alkalmazottak beszéltetésével sokkal hitelesebbé tehetik a mondandót, ezáltal ébresztve igen nagy mértékű bizodalmat a cég, és annak terméke iránt. Gondolom, mert így sokkal természetesebb, a valósághoz sokkal nagyobb mértékben hasonlító a kedves kiválasztott alkalmazott megnyilvánulása, hiszen ő ott tényleg alkalmazott. De vajon miért itt alkalmazott az alkalmazott tehetnők fel a kérdést, és miért nem a hollywoodi világot jelentő deszkákat koptatja? (Ez olyan metaforikus kép itten.) Azért, mert lehet, úgymond pénzügyi tanácsadói adottságai egészen rendkívüliek, de színészi isten áldottsága még hagy némi kívánnivalót maga után. Így kell szépen megfogalmazni, színésznek szar, tök amatőr. Tehát a természetesnek szánt miliő így válik azonnal természetellenessé, ahogy meghalljuk az amúgy bájos alkalmazott furcsán természetellenes hanghordozását, amit egyébként csak nagyon tehetséges színészek tudnak utánozni. De mindegy, ha már egyszer megetettük ezt a megrendelővel, akkor haladjunk tovább.

Tehát az üzenet legyen az, az ügyfelek sokszor bizonytalanok a számlacsomag megválasztásakor (lásd apróbetűs részek, naná!), de ne félj, amíg engem látsz alapon, lásson minket, a bankot az a döntéstől rettegő ügyfél. Feladat, a bizonytalan ügyfél bemutatása mégpedig úgy, hogy a lehető legnagyobb mértékben idéződjék fel a filmet megtekintő potenciálisban, milyen az, amikor ő bizonytalan. Hogy az neki nem jó. És hogy akkor ő kapaszkodókat keres. És hogy akkor kapva kap majd a mi kapaszkodónkon, amit feléje nyújtunk és majd jól belénk akaszkodik. Kapaszkodik. Ragaszkodik. Hozzánk. Annyira, de annyira világos ez a koncepció, mint a nap. És persze az se baj, ha ezeknek a bizonytalansági relációknak semmi közük a pénzügyhöz, csak legyen nagy bizonytalanság feeling.

Az első jelenetecskében például a szimpatikus fiatalember azon értetlenkedik, vajon miért rendelt japán kaját a japán étteremben, amikor még a pálcikával sem boldogul? Miért volt ennyire bizonytalan? Hát azért b.meg, mert abban biztos voltál, hogy japán étterembe kell menni, mivel a párod oda szeretett volna, és a japán étteremben japán ételeket kell enni pálcikával. Tényleg kitűnő példa a bizonytalanságra, de az igaz, bankhoz semmi köze. Legalábbis közvetlenül. Egyébként szerintem ez inkább olyan mielőtt döntesz érzés valahogy.

A csaj a tetoválószalonban szintén utólag sopánkodik, vajon nem kellett volna-e egy kicsit visszafogottabb tetkó a karjára. De hát alea iacta est (rohadt művelt vagyok sajnálom, ezt most azért sem fordítom le, keresd meg). Vagyis azt hiszem ez is inkább olyan mielőtt döntesz feeling, nem? Előtte biztos volt benne.

A harmadik jelenetet nekem kicsit értelmezgetni kellett abban a három másodpercben, de aztán rájöttem, ez egy felvételi beszélgetés, ahol a felvételiztető bizottság az a három laza figura a kanapén, és egyáltalán, az egész környezet olyan laza, fiatalos, startup-os, zsenikuckós, extravagáns, lezser, trendi, izés, amelybe szegény felvételiző úgymond üzleti öltözékben, öltöny-nyakkendőben ült be, és ezért gondolja, ez a meló most nem lesz meg. Szerintem ez is már post casus… nem érdekel… szóval ez is inkább olyan mielőtt döntesz, akkor gondolkodj viselkedésre felhívásnak tűnik számomra, mintsem a bizonytalanságra példa, amiképpen a hajlevágós jelenet is. Előtte mindketten biztosak volta benne mit akarnak, majd az események hatására lettek bizonytalanok utólag.

Ezzel szemben, mondom ezzel szemben a kedves amatőrszínészhölgy arról mesél, sokan bizonytalanok a számlacsomag választásakor, vagyis a választás előtt, mondom a választás előtt, ezért javasolja, ne tessék olyan amatőrnek lenni, mint ő színésznek, hanem majd vele, a profi pénzügyessel, együtt kialakítanak egy számlacsomagot, ami nyilván kölcsönösen előnyös lesz a banknak. De ez most nem érdekes. Itt most az az érdekes, hogy szerény meglátásom szerint az összes érzékenyítőnek szánt példa elfuserált, nem arról szól, szar, és különben is mindenki menjen a fenébe…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10