1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vodafone reklám

*************************

Vodafone Family – 20s +++ Értékelés: 3,6/10

Egy reklámnak általában mindig hosszabb verziója készül el annál, mint ami aztán adásba kerül, hisz azok a másodpercek nagyon drágák. Ezért szükséges rövidíteni, meg kell vágni a remekművet, és a vágás, mint tudjuk egy külön szakma. Majdnem olyan, mint a rendezés, ezért sokszor egybe is esik a rendező a vágóval. Sokféle szempont szerint lehet és kell kiválogatni a hanyagolandó másodperceket, ebbe most nem is mennék bele. (Így úgy tűnik, mintha értenék hozzá, pedig fogalmam sincs róla.)

***************

***************

A most taglalt filmecske egy olyan szolgáltató reprezentánsa, amely már sok írásomhoz szolgáltatott muníciót reklámjaival. Én speciel jelenleg csak ezt a szolgáltatásukat veszem igénybe, és becsületükre legyen mondva, nem kérnek érte egy fillért sem. Pedig e szolgáltatásukból akár pénzt is csinálhatnék, ha tudnám hogyan. Mondjuk csak pénzért lehetne olvasni ezt az oldalt. Már gondolkodtam rajta, de eddig valamiért mindig úgy döntöttem, tovább jótékonykodom.

Visszatérve magához a reklámhoz, illetve odatérve, mert még nem is beszéltünk róla, mint azt már korábban többször is taglaltuk, ez az úgynevezett könnyű feladatok közé sorolható, hiszen olyan helyzetet bemutatni, ahol szükség lehet telefonra nem nehéz, mert kvázi minden helyzetben szükség lehet telefonra. Na mondj egy olyat, amikor nem, és én bebizonyítom, hogy de igen. Egyszerűen találomra mondani kell egy szót, például hogy cica, vagy kutya, vagy asztal és máris mehet a storyboard. Innentől kezdve már csak azon kellene gondolkodni, olyan helyzet legyen, amelyben csak ennek a szolgáltatónak a szolgáltatása alkalmazható. Ez is könnyű, mert ilyen helyzet nincs. Na jó, akkor marad a legjobb, akármit is jelentsen, vagy a legolcsóbb, vagy valami ehhez hasonló. Ebben már lehet picit tülekedni, de markáns különbségeket nem fogsz találni, mert ha valaki kijön valami nagyon újjal, a többiek pillanatokon belül leklónozzák. Mi marad tehát? A feeling. Szeress engem, mert én olyan szerethetően jópofa, meg jó fej vagyok. Cukiságos is esetleg. Meg nagyon vicces, fiatalos, de szólok a szép korúakhoz is. Meg persze isten, haza, család. Az első kettő kicsit ritkább (miért?), de már nálam is láthattunk mindkettőre példát, az utóbbi annál gyakoribb. Ez is olyan. Már a szlogen is olyan. Mindig együtt a család. Igen, modern világ, a család akkor is együtt van, ha nincs együtt, csak telefonál egymásnak. Mindig on-line a család.

Na jó, de itt épp arról van szó, hogy együtt keresnek valamit, és telefon nélkül hallótávolságon kívül lennének, de így telefonnal kvázi együtt keresik azt a valamit. A Lulut. Az egy kutya itt. Keresik erdőn, mezőn, kutyaólban, csak otthon a házban nem keresik. Keresi apa, anya, kislány, megtalálja nagylány otthon a házban. Telefonál is apukának, hol vagytok, megszülettek, mondja. Na most nyilván számos ponttal lehetne itt kötözködni, miért nem otthon keresték, miért az erdőben, miért mutatják csak két tizedmásodpercig az aranyos kis cukiságos kutyakölyköket, ha már egyszer feeling, meg még sok másba is, de itt most nem ez a lényeg, hanem a mesteri vágás, a százezer, esetleg millió forintokat megtakarító vágás. 43 másodpercet vágtak 20 másodperccé. Mondjuk a

sem magyarázza meg, miért gondolták, egy abszolút szobakutya majd elbarangol szülni a természet lágy ölére, de legalább a történetet össze tudtam rakni. Bár hogy ott mi indítja a nagylányt, hogy egyszer csak felmenjen a padlásra, amikor a konyhában fülhallgatóval a fülén üldögélve még a teavíz sípolását sem hallja meg, no azt sem értem, de mindez csak szőrszálhasogatás. A lényeg, ugye látod, a családi csomag segítségével milyen összehangoltan tudták keresni az elmebetegnek hitt kutyájukat, és mindezt azért, mert ez a csomag ingyen van. Ha nem lenne ingyen, akkor csak üvöltöztek volna egymásnak takarékossági okokból, mert még egy ilyen különleges, voltaképp vészhelyzetnek számító esetben sem fizették volna meg a méregdrága szolgáltatói díjakat. Már megint túlkombináltam, tudom. Mert ha mondjuk jól elhúzódott volna a keresés, és három napig éjjel-nappal on-line kellett volna maradniuk, akkor átérezném az előnyét e kitűnő csomagnak. Vagy ha mondjuk az egyik családtagnak hirtelen ötlettől vezérelve le kellet volna utaznia Nyíregyházára, mert talán odament szülni a kutya, és közben on-line… hogy nem akarok-e leállni a hülyeségeimmel? Előbb ők…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10