1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vodafone reklám

*************************

Vodafone Family csomag – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Persze hogy nem kell egy reklámban feltétlenül egy az egyben azt bizonygatni, az ábrázolt probléma csak ezzel és csakis ezzel a termékkel oldható meg, elég mindössze utalni a tevékenységre, amelynek kapcsán ezt a terméket szoktuk használni, vagy ha nem szoktuk, hanem valami hasonlót, akkor inkább ezt, mert ez sokkal praktikusabbnak látszik, mint a hasonló. Tehát egyrészt lehet úgymond a márkán belül mozgatni a kedves felhasználói tömeget egy inkább átalánydíjas termék felé, mert az ugyebár a biztos pénz, vagy esetleg márkán kívüli potenciálisokat behozni a márkába.

***************

***************

A filmünkben ábrázolt probléma is nyilvánvalóan megoldható bármilyen szolgáltató bármilyen csomagjával bármilyen mobiltelefon segítségével, de inkább legyen az a miénk, mintsem a bármilyené. Nemdebár? Bár talán lehetne a csak nálunk ilyen olcsósággal is operálni, vagy hogy csak nálunk ilyen praktikus, de egyrészt ez nem biztos, másrészt macerásabb feladat erre valami bombasztikus újszerűt kitalálni. Ezért maradjunk inkább valamiféle vicces helyzetnél, és a tényleg miért ne, ha már ennél a szolgáltatónál vagyunk jellegű hatás kiváltásánál. Reményeink szerint. Már ha jó reklámot alkottunk.

Ok, ha már családi csomag, akkor nyilván a családon belül kell valami telefonnal intézhető problémát megoldani, valami olyan nem túl komolyat persze, nem például egy meghalt az anyád körtelefont, hogy azt milyen könnyen lehet ezzel a csomaggal, hanem valami könnyű nyári vidámságot. Valami nagy marhaságot. Olyan bohózatba illőt. Hadd kacagjon a kedves rétegnéző egy jó nagyot és ezáltal őrizzen meg minket jó emlékezetében. Én sokat nevettem, remélem te is.

Egy kissrácokból álló iskolai focicsapat készülődik az öltözőben, az edző ordibál velük ahogy kell. Egy-két fiú azt nem tudja, hogy eljött otthonról? Márk! Hol a zoknid? Ezt kiabálja az edző, akit nem látunk, csak hallunk. És tényleg, Márkon nincs rajta a csíkos egyenzokni. Ez volna a konfliktus. Ezen kell majd valahogy úrrá lenni. Jó, tényleg nem vitatom, tényleg mosolyogtatós példát kell hozni a családi telefonos együttműködésre, de miért kell ilyen mosolyogtatósan hülyét? Gyerekek, és ahhoz mit szóltok, hogy mondjuk a gyerek zokni nélkül megy a fociedzésre, és azért megy zokni nélkül, mert az apja vette fel a zokniját. Na milyen? Az apja vette fel? És jó volt rá a kissrác zoknija? És ennyire nulla az ízlése, hogy fekete-narancssárga csíkos zoknit vesz a világosszürke öltönyéhez? És a gyerek se vette észre reggel, hogy nincs meg a zoknija? Ja, hogy nem ellenőrizte az edzőtáskáját, azt hitte benne van. Na de akkor az apja reggel a gyerek táskájában turkált, hogy zoknit találjon magának? Nem az úgy volt, hogy az anyja kimosta a zoknit, a gyerek azt hitte a táskában van, az apja meg levette a szárítóról. Na, megnyugodtál végre Zolikám? Összeraktad? Ügyes vagy. Bocsánat, tudom, senki nem néz így reklámot, csak én vagyok ilyen hülye. A kreatív tudja, hogy az emberek hogyan néznek úgy általában reklámot. Apa a csíkos zokniban, tök vicces. Azok a hülye férfiak. De hát így szeretjük őket.

Szóval nincs meg a zokni. Pedig reggel a család lázasan kereste (na ugye Zolikám, hogy észrevette a gyerek reggel, hogy nincs meg, kissé figyelmesebben kéne reklámot nézned), gondolom a lófarkos csaj a testvére, a másik nő meg az anyja volt neki. A gyereknek. De az apuka addigra már elment. Jaj, jaj. Mit csináljanak, mit csináljanak, nagy itt a dilemma. Végül, az utolsó pillanatban, amikor a többiek már éppen a pályára futnak ki, a gyereknek hirtelen mentőötlete támadt. Egy olyan ötlete, ami addig senkinek sem jutott eszébe. Küld egy sms-t az apjának, hogy nincs meg a zoknim. Igaz, ki gondolta volna, hogy az apja felveszi a gyerek focis zokniját. Még én sem. A gyerek sem. Az apja sem. De ahogy megkapja az sms-t, jé, a gyerek focis zoknija van rajtam! Nahát! Hogy történhetett ez? Ez nincs benne a filmben, csak én így képzelem a felismerést, ami lejátszódhatott a szülőben. Megoldom – válaszolja sms-ben az apa, és valahogy ott terem a meccs színhelyén, de izibe, és átadja a zoknit, ő pedig zokni nélkül ül a nézőtéren az anyukával és a testvérrel nagyon viccesen. Mindenki boldog. És jő a termékismertetés, hogy végre megtudd, voltaképp milyen reklámról is van szó.

És annyira boldogan, hálásan mosolyog ott a végén a kissrác a családja felé, hogy mi is érezzük a mögötte szerényen meghúzódó, és e boldog mosolyt lehetővé tévő nagy szolgáltatócég gondoskodó szeretetét. Valami ilyesmi hatásra gondoltatok, Lajoskám?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10