1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

NaturAqua reklám

*************************

NaturAqua – 35s +++ Értékelés: 4,4/10

A reklámok egyik alapvető eszköze a kedves befogadó befogadásra való előkészítését célzandó, az úgynevezett felülemelkedettség érzetének előidézése. Vagyis megpróbálja kiragadni a jó rétegnézőt hétköznapi partikularitásaiból, megpróbálja megnyitni a lelkét valamiféle nembeli általánosság felé, és amikor az alany már e voltaképp katartikus állapotban fürdik, akkor kínálja oda neki a terméket, mint eme euforikusnak is mondható pillanatnyi léthelyzet bármikori előidézhetőségének zálogát. (Igen, kicsit nehéz a szöveg, de pont ezért jársz hozzám… vagy már csak jártál?)

***************

***************

Már korábban is tapasztaltuk, hogy a márka mögött álló mindenkori kreatív műhely hajlamos a mélyebb filozófiai tartalom csatasorba állítására az eladás növelése érdekében, egyszersmind misszióként vállalva a nép gondolati kultúrájának is a felvirágozatását. Itt és itt tanulmányozhatják e márka filozófiatörténeti anyagait, melyek fényében maguk is megállapíthatják, mely irányba mozdul el e gondolati fejlődéstörténet. Ennek most itt nem bocsátkozunk az elemzésébe, már csak azért sem, mert ezt adom ki következő esszéjük témájaként, amelytől nagyban függhet év végi minősítésük. De hogy ne hagyjam önöket teljesen magukra, jelen példánkról szólok azért néhány szót.

Itt természetfilozófiai kérdések boncolgatásával szembesülünk, és természetesen olyan irányvonal sodorvonalába sodorva tesszük meg alapvető megállapításainkat, amely a divat sodorvonalával meglehetős rokonságot mutat. (Sodorvonalak rokonsága – ez tetszik.) Magyarán ugyebár és természetesen a dolgok akkor jók, ha természetesek. Erről ejtettünk már jó pár szót máshol, itt csak azt nézzük, kreatívunk hogyan teljesít e téren?

A szlogenünk a következő: Tisztán az élet. Ez szép. Gondolom kívül, belül. Persze hogy. Habtesttel, hablélekkel. Na nem arra gondolunk, ha a termékünket megveszed, akkor ez mind el lesz intézve, hanem hogy mi is hozzájárulunk lelked és tested tisztulásához, ha ezt veszed. Ugyanis a palackot itten hát hogy tudod egy csavarintással te itten úgy össze tudod nyomni, míg a konkurenciáét csak úgy összenyomni tudod csavarintás nélkül, és akkor te vélhetőleg sokkal nagyobb energiát fogsz te ebbe belefektetni ebben az energiahiányos amúgy világban tudod te eztetet. Most arra hajtunk, hogy te környezettudatos vásárló vagy, és ezért most környezettudatos gyártónak szeretnénk előtted mutatkozni, te kis divatkövető te. Jó, van benne valami, mármint ebben a környezetkímélősdiben, de ez engem, mint gyártót, tudod kurvára nem érdekel, csak az, milyen divatot követsz te, mert én követlek hűségesen, hogy engem vegyél aztán. És hogy ezzel most éppen jót teszek a földnek is, hát hallelúja! Mázlitok van. De hallga csak! Milyen szépen szól a kreatív szirénhangja…

„Érintetlen természet!” Ez az első szép női hangú mondat. Vagyis amibe még nem tenyereltünk bele piszkos emberi kezünkkel. Az a romlatlan, szűz természet. „Belőled vagyok, és általad válok teljessé.” És lassan kibomlanak egy természetvallás alaptételei, amelyek arról mesélnek, miképpen vagyunk mi voltaképp egyek a tiszta természettel, hogyan diffundál bele manifesztumunk a naturália esszenciális egzisztumának, mint az „emberi lényeg” (das menschliche Wesen) errupciója trivialtássá válásának vehiculumába, úgyis mint nembeli lénynek (Gattungswesen), valamint érző szívű kreatívnak a pénztárcájába. Ezt majd szóról szóra fogom kérni a vizsgán, és utána az értelmezést is. Tényleg kíváncsi vagyok rá.

„Téged kereslek, hogy megtaláljam az utat. Tisztaság! Ami igazán számít, rajtad keresztül látom.” Teljesen világos. Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam. Ezt ugyan egy Jézus nevű jóember mondta valahol, de nyilvánvaló, az alkotók is erre gondolhattak, amikor ezt a palackot, ahogy ők mondják, a jövőre gondolva megalkották. Ugye önök is értik, e korai természetvallásokra hajazó gondolatokban már felbukkan az a bizonyos „én”, amely által a sárból gyúrt földi halandó majd az üdvösség útjára léphet, és majd ebből az „én”-ből fognak később megformálódni az olyan próféták is, mint az Emberfia. És ugye vitathatatlan, esetünkben e messiási titulus, most nem mást, mint ezen akár 25%-ban növényi alapanyagból készült palackot illeti meg…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10