1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Meditonsin reklám

*************************

Meditonsin megfázás elleni homeopátiás készítmény – 25s +++ Értékelés: 3,6/10

Azon gondolkodtam el, vajon érdekli-e a kedves reklámkészítő mestereket, igaz-e, amit a művükben állítanak? Nyilván nem, hisz a reklám, mint kifejezési forma egyik alapvető sarokköve az igazság nem minden árnyalatának kibontása. Na de mégis, ha mondjuk egy halottlátó vállalkozás rendelne meg valamely ügynökségtől reklámot, akkor is feladat az feladat?

***************

***************

Te mit csinálnál? Van az a pénz? Én mondjuk teljesen erkölcstelen vagyok, úgyhogy nálam van az a pénz. De azonban van olyan is, hogy reklámetikai kódex, amelyben ilyesmi olvasható:

„(5) A reklám sem szövegével, sem képi elemeivel, sem összhatásában, sem természetét tekintve nem lehet alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. „

Ha pedig az egészet elolvasod, akkor az összes eddigi reklámot nagyon durván ki kéne dobni. Meg a jövőbelieket is. Szerintem.

http://mrsz.hu/cmsfiles/08/c1/Magyar_Reklametikai_Kodex_2015.pdf

Ez itt például egy önellentmondásos reklám. Homeopátiás gyógyszert hirdet, amelyekről köztudott, hogy nyugodtan bármennyit be lehet belőlük szedni, mert nincs mellékhatása. Azonban filmecskénk végén mégis ilyesmire hívja fel a figyelmet a kedves hölgy, és valóban, ha utánanézünk, olyan igazán homeopátiás izét csak 40%-ban tartalmaz a szer, amely vény nélkül kapható. Van benne még főleg sisakvirág, meg atropinum sulfuricum (nadragulya), ami egyébként vényköteles, ha csak azt veszel. Én tökre nem értem, hogy akkor ez meg miért nem vényköteles, de semmi közöm hozzá. Én csak megeszem, aztán lesem, mi lesz.

A megfázás egy természetes folyamat, és a homeopátia egy természetes alapú gyógymód. Ezt mondja a nő. Tehát természetes folyamatra természetes folyamattal kell válaszolni, és pont ezt teszi ez a szer. Ennyi elég is indoklásul. A természetesen pedig a köznyelv azt érti, amihez még nem nyúlt ember. Mert amihez hozzányúlunk, az már mesterséges. Mint például a marhapörkölt nokedlival. Olyat te nem szedsz az erdőben. Mégis lehengerel téged ez az érv. Na de erről most ne filozofáljunk tovább, inkább gyönyörködjünk abban, ahogy a hölgy talpa alatt kizöldül a beton. Természetessé válik ugyebár az a szürke természetellenesség. Egy nagyon depi, keskeny virtuális utcát varázsoltak ehhez ide az animátorok, jobbra gyógyszertár, balra könyvesbolt. Miért pont ezek? Az egyiket talán értem. Értem a képi nyelvet, hogyne érteném.

Aztán a termékismertető után, vagyis hogy torokfájás, köhögés, orrfolyás mehet a sunyiba, kiderül, a hölgy is a természet része. Az úgy derül ki, hogy látjuk, ott van ő a természetben. Meg az egész család. Mezítláb. És ha még az a lépcső, meg az a lámpaoszlop sem látszana, tökre háborítatlannak tűnne az a természet ottan. Azt is megtudhatjuk, hogy állítólag ez Németország vezető megfázás elleni homeopátiás készítménye. Ja, ja a németek pedig nagyon precízek. És hogy a bizalmadat még jobban növeljék, ez a megjegyzés meg van csillagozva, és te gondosan elolvashatod azt a nagyon apró betűs feliratot, hogy honnan veszik ezt.

Reklámetikailag abszolút rendben van, mert majd hülye lenne betartani a kódexet, ami egyébként annak a leírása, hogyan kell jó reklámot készíteni. Mintegy a tankönyve neki. Csak egy igen egyszerű szabályt kell betartani, gondosan, és nagyon pontosan az ellenkezőjét kell alkalmazni. És ez is történik. Például homeopátia és természetes. Bizalomépítés olyan elemekkel, amelyeknek voltaképp semmi közük a hatáshoz, már ha van ilyen. De a sisakvirág, és a nadragulya talán azért megteszi a magáét. Hogy ezek igenis természetesek? Természetesen. Minden az. Porból vétettünk és azzá leszünk. A marhapörkölt galuskával sem szintetikus. Legközelebb megpróbálom orrfolyás ellen.

Egyébként a kedves hölgynek nincsenek is gyerekei. Ismerem. Na ugye, hogy milyen hazugok a reklámok…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10