1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

GYERMELYI reklám

*************************

GYERMELYI száraztészta – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Lehet, felül kell vizsgálni eddigi álláspontomat, miszerint akkor marad meg a legkevésbé, milyen termékről szólt is az adott reklám, ha az csak az utolsó másodpercekben derül ki, és abszolút meglepő, valamint teljesen idétlen a képzettársítás. Lehet, pont fordítva van, annyira mélyre furdalja a kedves rétegnéző oldalát a kíváncsiság, vajon mi a frászkarika is lesz majd ebből, hogy amikor végre kiderül, egy életre megjegyzi, és tök mindegy, pozitív, vagy negatív előjellel, a termék már dolgozik a lelkében.

***************

***************

Én azért tartanám magam az eredeti véleményemhez, ugyanis nekem például gyenge a memóriám, tehát még sokadik megnézés után sem mindig tudom a spot vége előtt, mit is kéne sürgősen vennem. De lehet, az idegzetem túl erős, ezért nem ráz meg annyira, amikor a végén kiderül az igazság, és így a bevésődés elmarad. Ebből következőleg szerintem szélesebb merítés az, amikor már a filmecske elejétől kezdve megkezdődik a szájbarágás, mert akkor az énféle fajta emberek is emlékezni fognak, meg a pengeagyúak is.

Nagy volt az izgalom a száraztészta gyárban, végre megszületett a merész döntés, új ruha kell a száraztésztára. De jaj, mi lesz, ha a kedves törzsvásárlók nem fogják felismerni a terméket, és azt hiszik, a brand kivonult a piacról. Vagy nem hiszik azt, csak azt hiszik, biztosan a csicsás csomagolással akarják leplezni a minőségromlást. De lehet, a fentiek mind nem igazak, nem ezen okok vezettek az épp ilyen reklámmegoldáshoz, hanem a marketing ügynökség javasolta, tessék új ruhába öltöztetni a terméket, és ezen apropó szolgáltatja majd az amúgy változatlan termék újbóli „hírbehozását”.

De mindegy is, leheletfinom alakú balerina utolsó mozdulatait látjuk a színpadon, majd a siker pillanatait. Tényleg nem az az első gondolatom, ez a nő aztán nem egy száraztészta! Az öltözőben aztán lesminkel, és átlényegíti leheletfinom alakját egy olyan maiságos, fiatalos, szűk nadrágos külsőbe. És megint csak nem az jut eszünkbe a márványsimaságú has láttán, ejnye, de mennyire más ez, mint egy száraztészta akár nyersen, akár kifőzve, akár mártással, vagy akárhogy. Ugye neked sem? Készül, készülget a meglepetés. Szóval itt ez a makulátlan külsejű, makulátlan bőrű teremtés, amely bőrön nincs pattanás, csak motorra pattanás (na ez jó, te is szereted a jó szóvicceket?) és már száguld is a szerelmével elfelé a szépség.

Te persze még nem tudod, miről lesz itten szó, pedig a mesélő bácsi már megkezdte a finom rávezetést. Az mondja, a külső változik, de a lényeg ugyanaz marad. Aha. Tehát igen, a nő külseje megváltozott, áröltözött, de ő maga ugyanaz maradt. Például ahogy lazán átemeli a lábát a fickó feje fölött. Meg tán a személyisége sem változott. És ugyebár ez a lényeg. Hű mondod magadban, ez már kezd száraztésztás lenni. Vagy nem mondod. Mert valamilyen különös oknál fogva neked még mindig nem esett le a tantusz, bocsánat, még mindig nem jött le, itt valami átcsomagolásról lehet szó, ahol ettől a lényeg nem változik.

És akkor eljő a sorsdöntő 23-dik másodperc, vagyis 7 másodperccel a reklám vége előtt egyszer csak az arcodba vágják, megújult a gyermelyi. Mi van? Egy másodperccel ezelőtt még egy szép balerinát szemléltél, és most hirtelen száraztészta csomagok látványával nyűgöznek le? Hogy is jön ez ide? Tényleg, a fókuszcsoport mit mondott? Bejött nekik, mi? Biztos volt pogácsa, meg kávé.

Ez poén. Csak én nem értem. Mondjuk azt sem értem, miért akarom érteni, hisz a hatás, amelyet itt elemezgetek enyhén szólva nem életre szóló, nálam is csak egy nagyon gyenge na menjetek a francba érzés volt, de mégis, akik készítették, nyilván alaposan elemezgették, meg ez egy szakma, és munkaórák, meg pénz, meg technika, meg minden, szóval komolyan kell ezt venni gyerekek. És mennyire örültek minden bizonnyal a sziporkának, hogy balerina átöltözik, de a lényeg ugyanaz marad, és akkor a tészta is átöltözik, de a lényeg ugyanaz marad. Én meg itt fikázom őket. Szegényeket.

De minden jó, ha vége jó, bocsánat, ha gyermelyi, de hogy tényleg jó legyen itt a végén, hát mondok egy viccet. Kohn és Grün megy a sivatagban, amikor…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 4/10