1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (18 Votes)

Cofidis reklám

*************************

Cofidis Fapados Kölcsön – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Azt hiszem meg kell változtatnom a hozzáállásomat a reklámokhoz. Bár lehet, ezt már egy-két száz írással ezelőtt is megígértem és lám, nemigen tartottam be. Szóval hogy ne cincáljam szét ezen remekműveket, hanem csak egyszerűen fogadjam be az információt, a körítést meg fogjam fel, mint figyelem „odahúzót”, bármily marhaság is legyen az. Például nézd meg, az én figyelmemet pont a marhaság húzza oda, és most tudom, hogy van fapados kölcsön.

***************

***************

Mert ha mondjuk elkezdenék itt logikát keresni, akkor mindenféle szarkasztikus megállapítást tehetnék, de akkor nem érteném, mi a reklámok lényege. Például hogy is van ez itt? Nyilván az történt, hogy még reklámügynökségen kívül, valakinek a cégnél eszébe jutott, hogy kéne egy olyan terméket csinálni, amit jórészt internetről el lehet intézni, és nem kéne bejönni a fiókba. Amolyan fapados kölcsön lenne, mondta az aktuális termékfejlesztő munkatárs. Te egy zseni vagy Lacikám, válaszolta erre minden bizonnyal egy másik termékfejlesztő munkatárs, aki feltehetőleg vagy a beosztottja, és/vagy a szeretője lehetett Lacinak. Ugyanis mindjárt meg is találtad az új csomag nevét! - mondta az előbb vázolt státuszú egyén (a nem ma már mindegy) Lacinak. Na, ezek után jöhetett a reklámügynökség és megkapta a terméket a nevével együtt.

Te hol keresgéltél volna ötlet után egy ilyen név birtokában? Na, ugye. Hát persze, hisz maga a név is innen ered. Légitársaság, repülés, repülő, pilóta, ilyesmi. Most azért lenne itt egy kis bökkenő, ide már kell a profi kreatív fantázia, vajon hogyan lehetne összekapcsolni a repülést egy banki kölcsön termékkel? Óvatosnak kell lenni, ugyanis a fapados jelzőnek nem csak pozitív értelme van, hanem egy kissé pejoratív kicsengése is. Pozitív, hogy olcsó és egyszerű, negatív, hogy olcsó és egyszerű, vagyis szegény, csóringer embereknek való, akik nem tudják megfizetni a magasabb szintű szolgáltatást. Igaz?

Jelen megoldásunk arról szól, hogy volna itt egy pilóta – ez elegáns – aki a főszereplő csaj vőlegénye. És hogy tőle ered az ötlet. Az igen jól fizetett pilóta tehát azon járatta már egy ideje az agyát, hogy jó lenne egy fapados kölcsön, ami sokkal olcsóbb lehetne, mert mindent önállóan intézhetnél. És ha ez megvalósulna, akkor olyan határtalanul boldog lenne, hogy leírna egy kört az iroda fölött. És egy pilóta általában valamilyen repülővel szokott köröket leírni valamik fölött ugyebár. Na de ez önmagában még így nem poén. Na, majd pont egyszerűen kinéznek az ablakon, és látják. Hanem mindent le kell ragasztani celluxszal, mert a pilóta egyenesen egy jumbo jet nevű, azaz egy Boeing 747-es repülő alkalmatossággal fog leírni egy kört az iroda fölött, és akkor az felér egy földrengéssel, mert az egy nagyon nagy repülőgép. Így ez már elég lehetetlen hülyeség ahhoz, hogy elfogadható legyen. Nem is taglalom a részleteit.

De mint fentebb már mondtam, nem fogok itt logikát keresni, mert akkor, mint már fentebb mondtam, mindenféle szarkasztikus megállapítást tehetnék, és akkor mondhatnánk, hogy nem értem a reklámok lényegét, miszerint a figyelemfelhívást nem zavarja, akármekkora bődületes marhaságot is ábrázolunk a figyelemfelhívóban. A lényeg, a figyelemfelhívás maga. Ez mekkora marhaság! – mondod, és mész is a gépedhez, hogy otthonról jól elintézz magadnak egy ilyen nagyszerű kölcsönt.

A kérdés már most csupán az, miért ne lehetne nem oltári nagy marhaságokkal reklámozni? Azért nem, mert az oltári nagy marhaság az egy erősen személyiségfüggő fogalom. Gondolj bele, vajon Mari néni Kutyaütőfalván is fel fog szisszenni azon, hogy ha egy pilóta ilyesmit tenne, pont addig volna pilóta és nem tovább? Hogy pont ezer szabályt és törvényt szegne meg? És hogy biztosan nem MAGYAR felségjelű volna az a gép, és nem MAGYAR légitársaságé volna, és hogy kerül ilyesmi egy MAGYAR reklámba? Most beleképzeltem magam egy konkrét rétegnézőfajta lelkivilágába, de hát ők is csak egy célcsoport, nem? Szóval mindezeken Mari néni nem szisszen fel, mert nem pilóta, és nem tartozik a célozgatásom tárgyául szolgáló rétegnéző csoportba sem. Vagyis igenis viccesnek fogja találni a dolgot, és talán valóban elgondolkozik azon, hogy ne intézze-e esetleg ő is interneten a kölcsönét. Illetve izé… Mari néni Kutyaütőfalván interneten… szóval azért azok, akik interneten képesek maguk intézni ilyen kölcsönügyleteket, talán megérdemelnének egy kissé színvonalasabb reklámot is. Vagy már megint nem értem a reklám, mint műfaj lényegét…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}