1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Densia reklám

*************************
Densia joghurt ? 25s +++ Értékelés: 4,4/10
Állítás: Minél több vezető színész szerepel egy ország reklámjaiban, annál rosszabb az adott ország gazdaságának állapota. Látod milyen remek dolgok ezek a reklámok? Mutasd a reklámod, megmondom ki vagy. Pontosabban megmondom, hol élsz. Pontosabban mennyire tökösek a kapitalistáid. Vagy mennyire töketlenek. Közgázon nem tudom, rájöttek-e erre már? Hogy ezt oktatni kellene. Vagy menjek én oda tanítani? Mit fizetsz?

***************


***************
Megjegyezném, hogy én már egyszer írtam erről a termékről, melynek hatására – nyilván – a szerzők végre megmagyarázták, miért nem azt javasolják, egyen mindjárt kettőt a termékből a kedves célcsoporttag a napi kalcium mennyiséget teljessé teendő, hanem fogyasszon egyéb dolgokat is az éhhalált elkerülendő. De szerénységem tiltja, hogy ezzel itt előhozakodjak.
Előjön tehát egyik vezető színésznőnk valahonnan balról, egyik néhai vezető színészünk (forog a sírjában) lánya, és azt mondja, hogy ő is, mint minden nő egészséges csontokra vágyik, hogy élvezhesse az élet örömeit. Például, hogy szatyrokkal felrohanhasson egy fehér lépcsőn, egy golden retriever kutya rángathassa, illetve, hogy egy kislányt könnyedén felemelhessen, és olyan fiatal lehessen, mint ezen példák szemléltetői – gondolom. Jó, persze, ő most is fiatal, bocs.
Te is biztosan gyakran hallottad már nőktől, ahogy felsóhajtanak, és azt mondják, úgy vágyom már egy igazán szép lakásra… ja, és persze, mint minden nő egy királyfira fehér lovon… illetve mit is beszélek, dehogy, sokkal inkább egészséges csontokra. És úgy ábrándozva a távolba néznek ilyenkor kis félmosollyal az ajkukon. De hát drágám, ezekkel a velős csontokkal igazán nincs semmi baj, amit hoztam, miért kell neked mindig cikizni… vagy mi? De drágám, van valami panaszod? Ja, hogy csak mint minden nő, úgy általában egészséges csontokra vágysz? És mióta? Már kislány korod óta? És persze a szívtelen szüleid sohasem vettek neked karácsonyra… nem, nem vagyok idétlen, és nem vagyok Jenő…
Aztán a kedves színésznő rádöbbent minket, hogy bizony egyféle tévhitben éltünk mostanáig. Mi nők ugyebár. Ugyanis megkérdezi: Ön is úgy hiszi, hogy fedezi szervezete napi kalcium szükségletét? Közben egy felirat felhívja a figyelmet, hogy ez egyáltalán nem valószínű, ugyanis felmérések szerint a magyar lakosság átlagos kalcium bevitele nem éri el az ajánlott napi beviteli mennyiséget. Tudd meg. Persze lehet, hogy eléri a tied, de ez csak akkor igaz a színésznő szerint, ha miden nap kalciumban gazdag ételeket fogyasztasz, és ilyen változatosan étkezel. Mármint olyan változatosan, mint azt a mellékelt ábra mutatja. Simán kikukázható az első szembejövő kukából. Tökre létminimum szint. De hogy ne kelljen túlterhelned a gyomrodat a dupla adag ilyenek elfogyasztásával, ezért ajánlja ezt a terméket, mert akkor a másik 50%-ot benyomhatod mindössze egy adag effajta nagyszerűség elfogyasztásával, ami csak egy pici pohárka joghurt mindösszesen.
Egyébként ezt a terméket legjobb kiskanállal fogyasztani, amire hangsúlyozottan felhívja a reklám képileg a figyelmet. Ez egyébként úgy történik, hogy először is van neki egy sleppje mindenféle korú nőkből, úgyis mint minden nő ugyebár. Ezek egyféle kórusként követik őt, bár nem mondanak semmit, csak a végén szépen egyszerre kétszer ők is megkocogtatják kanalukkal a joghurtos poharat. Tudják, a reklámvilágban sokszor próbálkoznak a termékkel kapcsolatban valamilyen sztereotípiát teremteni, szlogenszerű képi szimbólumot alkotni, úgyis mint brand. (Ugyan dobd már ki ezt a sok haszontalan szót, és mondd azt, hogy mém – de nem akarom, hagyjál.). Hogy néhány egyszerű mozdulat azonnal felidézhesse a terméket a kedves befogadóban, esetleg maguk is mutogathassák egymásnak az együvé tartozás hamis érzetét keltve, ami e termék kapcsán jött volna létre. Baromság. Figyelj, ha látsz egy embert, aki rád néz, és kétszer megkopogtatja egy kiskanállal a kezében lévő joghurtos poharat, az még nem biztos, hogy a te barátod. Tudod? Vigyázz, ne vidd fel azonnal a lakásodra…
Én viszont nagyon egyedül vagyok. S mivel vágyom egy társra, vágyok barátokra, és vágyok legalább egy darab épp egészséges csontra, hát „járom az utam, a macskaköves utam”, és kezemben, mint égő fáklya, virít a doboz két koccanása, s a kanál, mely erőt adott… hát látjátok, ilyen a jó reklám. Költővé tesz…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}