1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

SPAR reklám

*************************
SPAR Szafari Mánia ? 25s +++ Értékelés: 4,6/10
Ezek szerint, ha én azt mondom neked, hogy minden elköltött kétezer forint után egy öt darab matricából álló csomagot kapsz, amelyet a különleges gyűjtő albumba ragaszthatsz, akkor te tágra nyílt szemekkel rám fogsz nézni, hitetlenkedve csóválod a fejedet, és nem hiszed el, hogy létezhet ilyen boldog zuga valahol e sártekének.

***************


***************
És ezért te fogod majd magad, és a saját szemeddel akarsz majd meggyőződni, valóság-e, vagy álom, az állításom. Szóval lemész oda vásárolni. És amikor látod, hogy nem mese ez gyermek, akkor újból és újból odamész, mert most már úrrá lett rajtad a gyűjtőszenvedély, és akarod te azt az albumot jól teletölteni.
De hogyan is néz ki egy ilyen szenzációs ajánlatot beharangozó hírverés? Jelen példánk egy vicces animációval nyomul, ami természetesen nem jelenti a szenzáció mértékének kisebbítését, csak könnyebben emészthetővé teszi azt. Van egy cica (Csizmás Kandúr?), aki szafarira megy a sivatagba, és olyan szafaris ruhában is van. Ugyanis ha még nem mondtam volna, ezek a matricák a sivatagok és szavannák érdekes és egzotikus állatainak fényképeit tartalmazza. És ezt most együtt felfedezheted a cicával. És ez egy újabb világra szóló kaland. És akkor van történés is, mert egy locsolótömlővel locsolja oda nekünk a cica a különféle állatok mozgó képét, és amikor a méhészborzot látjuk, akkor befogja az orrát, és azt mondja, hogy nagyon egzotikus állatait. És ez vicces. Hát még mennyire vicces, amikor megijed a leopárd vetített képétől, és futást vezényelve elrohan.
Ekkor jön az ismertetés, hogy voltaképp miről van szó, hogy minden kétezer forint után, stb. Gondolom, az egész a gyermek faktorra épít, hiszen felnőtt komoly emberek talán nem fognak pici állatos matricákra hajtani, de mivel a gyerekeknek meg nincs minden kétezer forintjuk, ezért majd nyaggatják a szülőket, hogy megint oda menjenek. De lehet, tévedek, hiszen ki ne szeretne ingyen kapni valamit, bármily apróság is az.
Igen, tévedek. Mert ez a „nézd, mit kapsz ingyen” vásárlói „insight” igenis működik felnőtt embereknél is. Még engem is csendes megelégedettséggel tölt el, amikor valamelyik benzinkút kis pontgyűjtő füzetecskéjébe beragasztott pontjaim után kapok egy igazi svájci bicskát. A múltkor meg, az egyik házhoz szállító cégnél elért szép magas hűségpontjaim nyomán hozzájutottam egy laposflaskához, amit már a legközelebbi síelésre Unicummal megtöltve vittem el. És képzeld… illetve izé, rám nem hatnak az ilyesmik, dehogy hatnak. Csak egyszerűen nem dobom ki ezeket a tárgyakat, ha már ott vannak. És nem veszem igénybe csak azért ezt, vagy azt a szolgáltatást, mert van nekik ilyen izégyűjtő akciójuk. Én egy büszke tudatos vásárló vagyok!
És ahhoz sem kell gyereknek lenni, hogy ezek a végtelenül gyenge, ócska kis poénok hassanak. Igenis Karinthy, Rejtő és még sorolhatnám kik országában éppen elég nagy elemszámú célcsoport létezik ahhoz, hogy az effajta minőségű üzenetek is célba, azaz célcsoportba érjenek. Hát gondolj bele, múltkor is ültél a színházban, bejött a főhősnő teljesen megváltozva, és akkor innen is, onnan is hallottad a meglepett „hoppá!” suttogásokat, tisztára, mint annak idején a bábszínházban. És azon is nagyon meresztgetted a szemedet, hogy mi a fene volt ezen, vagy azon a mondáson röhögni való. Úgyhogy te csak hallgass, ezek a kreatívok értenek hozzá.
Na de hogy szafari mánia? Vagyis hogy szinte mindenki hódol már ezen új és nagyszerű gyűjtőszenvedélynek? Ejnye, te most kezdted mifelénk? Igenis mánia, új, nagyszerű, szenzációs, és a többi, és a többi, nehogy már meglepődj ezeken. Teljesen szabályszerű, tankönyvi kötelező elemek. Ha nem tetszik, ki lehet vonulni a fogyasztói társadalomból. Erdőben remeteként, mezőn jurtában, földanyának fiaként. Ott nincs pontgyűjtő akció, vásárlói törzskártya és idétlen szafari ruhás macska, vagy mi. Akkor egyszerűen csak az van, hogy ha véletlenül pont ennek az élelmiszer áruházláncnak az egyik képviselője van legközelebb a jurtádhoz, te így is, úgy is odajársz majd állatbőrért tüzes vizet cserélni.

UPDATE:

Bocsesz, de egyesek felhívták a figyelmemet arra, hogy a macska nem a Csizmás Kandúr, hanem maga Garfield. Gáz... ekkorát hibázni...
*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}