5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Densia reklám

*************************
Densia joghurt ? 20s +++ Értékelés: 4,4/10
A film címe: Densia és Én. A főcím alatt máris láthatjuk, ahogy egy idős hölgy kaptat felfelé egy végtelennek tűnő lépcsősoron, valamely nagy bérház lépcsőházában. De hát hogyan lehetséges ez? ? tesszük fel magunknak azonnal a kérdést. Idős hölgyek nem tudnak hosszú lépcsősorokat megmászni. És egyáltalán, ki az a Densia? Feszítő kérdések ezek, nem véletlenül várunk ezek után a megnyugtató, a kielégítő válaszra, válaszokra.

***************

***************
A Densia és Én. Ugye ez valamiféle bensőséges, különleges kapcsolatról szóló mesét ígér. És hát tényleg. Miért ne lehetne különleges, bensőséges kapcsolatban valaki egy joghurttal? Mi van abban? Ennyire szereti. Szinte… mit szinte, ténylegesen is a barátja, sokat köszönhet neki. Például ha nem lenne, nem tudna gyalog felmenni azon a sok lépcsőn a családjához, és akkor sohase láthatná a családját, mert azok bizony nem nagyon mennek el hozzá. Ezek szerint. Hadd lépcsőzzön az öregasszony azokkal a jól megpakolt cekkerekkel, mégis mit képzel, majd a kedvéért liftes házba költözünk. Vagy esetleg elé szaladunk segíteni. De hát nem is úgy szól a főcím, hogy a családom és én. Nem. Itt a joghurt az, akivel néni ilyen jó viszonyban van, a család csak utána következik. És így tud aztán mindent megtenni a családjáért, akik tényleg boldogan átölelik, midőnis egy hatalmas tortával állít be hozzájuk. Ám szeretetüket, mármint a családja iránta való szeretetét a csontjai is megérzik. Hát persze, lépcsők, cekkerek, stb. Sajnos ezek kellenek, hogy érezze a családja szeretetét. És a csontjai is érzik a családja szeretetét, csak ők – valljuk be – inkább negatív előjellel. Az a vén csont ugyebár.

És hogyan lehetne a csontok pörlekedő száját betömni? (Halászok a képzavarosban.) Hát úgy, hogy kell enni ezt a joghurtot, mert abban van a kalcium, és akkor olyan kis fehér pentaéderek fognak a csontszövetbe beáramolni, ahogy azt a szemléltető ábrán láthatjuk. Azok a kalciumok. Illetve azokat szimbolizálják. Értem én a képi nyelvet. Ja várjál, vannak még azok a piros, D betűs golyók, a D vitaminok. Az is jön ebből a joghurtból.

Mondjuk azon picit eltöprengtem, hogy miért nem ütősebb úgy mondani: napi két pohár Densia fedezi a felnőtteknek ajánlott kalcium és D vitamin bevitel 100%-át. Ehelyett az van mondva, hogy 1 pohár fedezi az 50%-át. Hát egyen még egyet! Önkéntelenül így kiált fel az egyszeri tévénéző. Vagy pont ez lett volna a cél? Hogy kettesével vegye legalább? Vagy tán arra gondolt a szerző, nehogy már mást ne egyen a kedves rétegvevő, mert még megcsömörlik a terméktől, és akkor egyet sem fog venni? Pótolja csak ki a fennmaradó 50%-ot egyéb forrásból, mint például tejtermék, olajos hal, petrezselyem, mák, tökmag, oltott mész.

És a kedves, nem is annyira idős hölgy, vidáman kapja fel unokáját, és nyílt tekintettel a kamerába nézve, boldog mosollyal az ajkain jelenti ki, hogy ezért eszem mindennap Densiát. És az unokánál van egy plüss kutya. Cica. Valami. Tök mindegy. Azt is felemeli vele együtt. Mert bírja. Hisz a csontjaiba belement a termék. És csodát tett.

Nem, de tényleg. Tök jó reklám. Hisz a szép korú (így szép) hölgyek, urak tudata amúgy is igen beszűkült szok lenni. Ha unoka, akkor minden el van felejtve, lépcső, cekker, miegyéb, mennének ők akár a Himalája csúcsára is, csakhogy láthassák a kis büdös kölköket. És akkor egyszer csak beáll a derekuk, nem mozog a térdük, fáj a csontjuk, nem értik, miért nem tudnak előre haladni, csak szomorúan állnak ott a földbe belegyökerezve, és sírnak. De ez már a múlté…

Szóval akkor már inkább azok az idős embert gyógyító reklámok, ahol maguk a rászorultak a saját testi jólétük okán keresik a megoldást, hogy futhassanak, úszhassanak, mászhassanak, kef… vagyis nem azért, hogy újabb áldozatokat hozhassanak haszontalan leszármazottaik érdekében. Tetszik tudni, vannak nem erősítendő társadalmi sztereotípiák is. Illetve… kivéve, ha profitnövelő tényezők. Majd elfelejtettem…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 6/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}