1.1 1 1 1 1 1 Rating 1.10 (10 Votes)

ERSTE reklám

*************************
ERSTE Lakás-takarékpénztár szerződés ? 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Na végre! Már kezdtem hiányolni azokat a reklámokat, amelyekben az első kétharmad megtekintése után sem lehet kitalálni, voltaképp mi a fenét fognak itt reklámozni? Szerencsére ez a jó öreg bank, amelynek reklámjai kritikáim örökös céltáblái, a segítségemre sietett. Pontosabban az általa megbízott, és ezek szerint jól bevált kreatív gárda sietett a segítségemre. Jól van fiúk (lányok ? persze zárójelben), örülök nektek, most már lassan lesznek játékképes unokáim, kell nekik az anyag.

***************


***************
Az első képsorok régen játszódnak. Kicsit rosszabb minőségűre vett képek, régiesebb, de azért nem nagyon konyha, régiesebb anyuka, háttérben népizenekar fest alá hangilag. Elkészült a friss diós kifli! Esetleg mákos. Esetleg mindkettő. Egyébként tudtad, hogy a diós-mákos kifli az a bejgli hétköznapi formája? Tehát te voltaképp egész évben eszed a bejglit, csak a karácsonyon kívül ügyesen álcázza magát. De félre a léha kulináris eszmefuttatásokkal, és vissza e régies jelenethez. Szóval, a kamaszgyerek bizony odakap a friss süteményhez, és annak forrósága miatt azt a kezében dobálgatva máris beleharap. Édesanyja a szemüvege fölött ránéz, és bölcsen türelemre inti.

A következő jelentből kiderül, hogy itt a türelem a kulcsszó. Ott ugyanis, a kissé, de nem nagyon érettebb fiatalember a diszkóban a „szia” után, a kor és kora szokásainak megfelelően meg akar csókolni egy lányt. Az pedig a kor és kora szokásaival ellentétben jól pofon vágja, és azt mondja, hogy türelem. Na most innentől kezdve úgy találgathatsz tovább a reklám célját illetően, hogy kaptál egy kis segítséget. Ugye ez az első jelenetnél még nem állt rendelkezésre. Mert végtére is miről szólhat egy reklám, amely úgy kezdődik, hogy egy srác mohón beleharap a még forró süteménybe és jól megégeti magát? De most már kérdezheted, miről szólhat egy reklám, amely a türelemre hoz különböző, életből ellesett példákat? Rózsa szaküzlet? Hajnövesztő szer? Fogyókúra recept? Potencianövelő tabletta? Nagyon hosszú lejáratú befektetési portfolió? Alacsony kamatozású takarékbetét? Aha! Aha! Langyos, langyos! De nézzük a következő jelenetet!

5 év múlva. A pofozós csaj immáron feleség (gondolom), és van gyerek is. A srác (ugyanaz a pofa persze, csak most máshogy van fésülve) valami névtáblát szerel fel valami bejárati ajtófélére. Az asszony megkérdezi: kész vagy? A srác kicsit hátralépve elégedetten nézi művét, elvégre két csavart becsavarni nem semmi teljesítmény manapság, majd letelepedik családja körébe az asztalhoz. Az asztalon a már ismerős diós kifli, 5 év alatt épp eléggé kihűlhetett már, körülöttük pedig egy frissen kicsomagolt lakás, amint az a rendetlenségből kikövetkeztethető. Na erre érdemes volt várni – mondja a fiatalember, megsimogatva a felesége kezét, jelezve, mennyire élvezi, hogy türelme egyszerre három dolgot is eredményezett: a már ehetővé hűlt diós kiflit, a már pofontalanított nőt, és még valamit, amit még mindig ki lehet találni, de csak a nagyon kezdő játékosok bajlódnának vele ezen a ponton. Nekik siet segítségükre a termékismertető. Ezek szerint egyszer mindennek eljön az ideje. Még annak is, hogy ujjá varázsolja otthonát. Kössön tehát ennél a banknál lakás-takarékpénztár szerződést akár 40000 forint kedvezménnyel. Vagyis a harmadik tétel, amire türelmesen várni kellett, az a lakásfelújítás lehetősége. Persze ehhez nyilván kellett először is egy lakás, meg a türelem. Meg talán éppen 5 év.

Több tanulság is van. Egyrészt, ha egy csaj pofon vág, az nem feltétlenül az ellenszenv jele, sőt, vehetjük erős pozitív visszajelzésnek, vagy akár boldogító igennek is. Másrészt hogy a takarékoskodáshoz idő kell. Nem úgy van az ám, hogy te csak beteszed a pénzt egyik nap, aztán másnap már dupla annyit hazavihetsz. Azt a pénzt sok-sok éven át lassacskán növelgetni kell, és hagyni, hogy szépen kamatozzon magától. Ugyanis a jóságos bank fizet azért, hogy használja a pénzedet. Csak a te érdekedben nem egyszerre sokat, hanem apránként piciket, de a türelem az gazdagságot terem. Ha például bent hagynád életed végéig, egészen szuper temetést lehetne kihozni belőle.

Harmadrészt pedig megint jó példát láthattál arra, miért érdemes jó előre megírni egy csomó teljesen termékfüggetlen reklámelsőrészt. Mert ezek olyanok, mint a kártyafüggetlen telefonok. Szinte bármilyen terméket beledughatsz, működni fog.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}