1.2727272727273 1 1 1 1 1 Rating 1.27 (11 Votes)

ORIGO reklám

*************************
[origo] hírportál reklám – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Most pedig a fiatalok figyelmét is felhívjuk hírportálunk nagyszerűségére, pártatlanságára, hitelességére. Tehát a fiatalokhoz kell most szólnunk. De hogyan tegyük ezt? Nyilván fiatalosan, ahogy ezt oly sok reklámban megtettük (pardon megtették), és ahogy erről oly sok kritikánkban szóltunk. Rendben, de most találjuk ki együtt. A tanultak alapján nem lesz nehéz.

***************


***************
Azt azonnal leszögezhetjük, hogy nem egy öreg néni, és/vagy bácsi fog a nevezett honlap érdekében bármit is csinálni, vagy fog bármi is csinálódni velük nevezett honlap által. Hanem fiatalokkal fog bármi is csinálódni. (Nagyon megtetszett nekem ez a szerkezet. Olyan magyaros.) Na de mi is csinálódjon bármi a fiatalokkal ezen honlap által? Mondjuk bulizósodjanak olyan hülyén idétlenül, mint ahogy a mai fiatalok szoktak. De ez mégiscsak egy hírportál. Na jó, de akkor biztos van benne bulvár is, arra úgy harapnak a mai fiatalok, mint dévér a bojli golyóra. (Mi az? Én nem tudom, csak láttam a gugliban.) Igen, de talán mégse kéne ennyire sekélyagyúnak beállítani szegény fiatalokat, mégse kéne ennyire igénytelennek láttatni őket. Tehát igenis mutassunk be értelmes fiatalokat, akik értelmesen tudnak beszélni mindenféle felpörgető csoki nélkül. Mondjuk egy fiút meg egy lányt. Hogy ne legyen diszkrimináció az értelmes beszéd vonatkozásában. Mint ahogy ez a mellékelt reklám is teszi. Hogy mi? Hogy nem teszi? Két fiú van benne? Attól még lehet az egyik lány… a mai világban…

Életszag árad. Spontaneitás szag. Csak leült a srác egy pillanatra, hogy kirázza az edzőcipőjéből a trutymákot. És azonnal magvas gondolatok szakadnak ki belőle. A cipőjével gesztikulálva azt mondja nekünk, hogy „a tények és a vélemények között pont ugyanaz a különbség, mint a gondolatok és az indulatok között. Aki véleményekből tájékozódik? Hát az olyan, mint sötét szobában ismerkedni. Aztán a végén már ő maga nem akarja, hogy felkapcsolják a villanyt.” Nem tudom tetszik-e érteni a kedves fiatalnak? Arra gondol itt a szerző, hogy míg a tény objektív, addig a vélemény szubjektív. Amiképp a gondolat is objektív, az indulat meg szubjektív. Vagy hogy is? Vagyis a gondolat természetesen szubjektív, de amikor indulatosak vagyunk, akkor nem gondolkodunk. Tehát amikor véleményt mondunk, akkor nem gondolkodunk. Illetve dehogy nem, csak akkor szubjektívek vagyunk, mint a gondolatnál. Na jó, de érzed ugye? Legalább azt, hogy bölcset szóltunk. Meg hogy milyen frappáns az a sötét szoba hasonlat is. Aki nagyon szubjektív, az már nem is akarja meghallani az objektív dolgokat, vagyis a tényeket. Hát nem nekik készül ez a honlap. Illetve mindenkinek készül, csak teljesen objektív, csak a tényekre szorítkozik. Persze van neki vélemény rovata, de hát az a vélemény rovat.

Aztán jön a másik srác, nagyon trendi, foci fan, foci nyelven beszél, foci szimbolikával világítja meg a honlap nagyszerűségét, és lopja be ezáltal a szívünkbe. Nekem az a csapat hiteles, amelyik éveken át rúgja a gólokat – mondja, azzal a figyelj, haver én most tuti megmondom a frankót arckifejezéssel. És ezt nyilván vonatkoztatni kell a népszerűsítendő honlapra, amely ezek szerint éveken át rúgja a gólokat. Szerintük. Aztán megint utalás a szubjektivizmusra foci nyelven, miszerint egy gólt lehet sokféleképpen értelmezni, érted, les, nem les, de százat már nem, az a tény b. meg. Ja bocsánat, azt kifütyülték és kikockázták. Tehát nevezett honlap ezek szerint lehet, hogy néha melléfogott egyes rosszindulatú értelmezések szerint, de hogy százszor viszont telibe talált, az faktum. Szerintük. Illetve ezek szerint a nagyon szimpatikus fiatalok szerint, akik ilyen keresetlenül, spontánul, életszerűen, közülünk valóan, véleményt mondtak erről a honlapról, amely vélemény – mint tudjuk – olyan messze áll a tényektől, mint a gondolat az indulatoktól.

Vagy, hogy foci nyelven fogalmazzak, mint a gól az öngóltól.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 4/10
{mxc}