1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Sió reklám

*************************
Sió gyümölcslé ? 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Most egy ilyen magyar kurzus van nálunk tetszik tudni. Magyaros. És a jó kreatív természetesen felül erre a kurzusra, már ha lehet ilyet mondani, nyilvánvalóan abból kiindulva, hogy egy kurzusnak általában igen sok követője szok lenni. Azért kurzus. Felül tehát a kreatív jó kurzus lovagként a kurzus hátára, és így merít egy nagyot a célcsoportból. Konkrétan itt a magyar gyümölcsről van szó.

***************


***************

Még konkrétabban a reklámozandó magyar gyümölcsléről, ami magyar gyümölcsből készülhet csak. Ez már így önmagában is erős bizalomépítő jelentéssel bír manapság, de miért ne tegyünk rá még egy lapáttal? Na most figyelj, hogy hogy kell rátenni még egy lapáttal.
Például úgy, hogy hangsúlyozzuk, minden, ami a magyar gyümölcs körül történik, az nagyon különleges. Feltehetőleg a világon egyedülálló. Hiszen mondjuk hajnalban kelni, csak azért, hogy egy fa ne fázzon annyira, az nagyon spéci. És itt nálunk ez történik. Az egész falunépe (neked megsúgom, de később rájössz magad is: falunépe = az ápoltak többsége) talpon, és valamiféle lampionokat akasztgatnak a fára, amelyekben kicsiny tüzek égnek melegítőleg. A következő csodálkoznivaló: és hinni abban, hogy a gyümölcsfának lelke van? Ez képileg úgy jelenik meg, hogy ül az egyik őrült egy robogón, és valami iszonyú hülye formájú bukósisakja van. Egy alma voltaképp, és még egy levél is billeg a szárán. Talán ő így a gyümölcsfa lelke. Pontosabban ő annak képzeli magát szegény. És a beszélő folytatja: Hm, fura dolog a megszállottság. Hát tényleg, mert a képen egy apa látható, aki gyönyörködve nézi körtének öltöztetett gyermekét. Most gondolj bele, ez a szülő már ott tart a magyar gyümölccsel kapcsolatos megszállottságában, hogy így küldi a gyereket az iskolába minden reggel. Gondolom. Őt majd később hozzák be. De ez még semmi, a következő delikvensünk már teljesen begolyózott, egésznap csak ül a diliház kertjében egy padon, előtte egy lefordított pohár, benne két darázs, az elmeháborodott kezében pedig egy barack, ajkán eszelő vigyor, és zavarodott tekintettel azt figyeli, hogyan követik a barack mozgását odabent a darazsak. Látom, megpróbálnak nála ezzel a most divatos kutya terápiával valami eredményt elérni. Közben a szpíker így folytatja: Ha a munkájukról kérdezed ezeket az embereket, egyikük sem tartja annak. Ez az életük, mondják. Na persze. Nekik már csak ez. De azért megkapó barátságok is születnek az intézetben. Mert tessék nézni, milyen ereje van a barátságnak. A bácsi hátát simogató néniből annyi, de annyi szeretet árad, hogy mire a kamera eléjük kerül, a néninél fél fejjel alacsonyabb bácsi ledolgozva ezen hátrányát, majd egy fejjel magasabbra nő a hátát simogatónál.

És íme, most láthatjuk az egész munkaterápiás helyszínt, az ápoltak szüretelnek, telnek a rekeszek a szép gyümölccsel. A betegek jól érzik magukat, vidámak, felszabadultak. Tényleg jó módszer. És mit mond ezenközben a mesélő? Azt hogy ezek az emberek szentül hiszik, hogy a magyar gyümölcsnek nincs párja. Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a mienk. Illetve mit is beszélek, nem ezt mondja, hanem hogy lehet, hogy kicsit csúnya, lehet, hogy kicsit szögletes, de jobb ízű aligha. Illetve még pontosabban: Lehet, hogy van szebb, lehet, hogy van kerekebb, de jobb ízű, aligha. Tehát ezért vannak bent. Mert ezt hiszik. Mármint azt, hogy a világon a legjobb ízű gyümölcs Magyarországon terem. Kár, hogy a világ ezt nem tudja. Ha tudná, olyan magas áron exportálhatnánk, amilyenen csak akarunk. Le volna tudva a gond az államadósságról. Ügyetlenek vagyunk. A Japán Kobe marháról például tudják, hogy a legjobb marhahús a világon. Olyan is az ára.

Már megint belelovaltam magam. Hiszen világosan megmondták, hogy azt hiszik. Ők. Ebből pedig enyhén szólva nem következik, hogy így is van. De mindegy is. Amint azt már az elején mondtam, itt most kurzuslovaglásról van szó. És hülye egy kreatív lennél, ha nem szállnál fel erre a lóra. Egyébként lesz magyar banán. És nem csak citrom ízben. Hallottad?
*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}