1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

COREGA reklám

*************************
COREGA műfogsor rögzítő - 30s +++ Értékelés: 3,6/10
"Nem mondhatom el senkinek, Elmondom hát mindenkinek" - jegyzi meg egy helyütt a költő, és teszi ezt például filmünk főhőse is. Igaz, éppen a filmszerűség miatt, lehet, igazából nincs is neki műfogsora, talán még foga sincs, aminthogy a filmen agyonlőtt színész sem hal meg valójában. Bár a hölgy korát, és ragyogó fogsorát tekintve, az talán mégiscsak egy műfogsor. De akkor ez egy "coming out".

***************


***************

Vagyis a hölgy most kiált a nagy nyilvánosság elé, és bevallotta, hogy neki igenis műfogsora van, és azért örül most nagyon, mert a reklámozott termék segítségével úgy be tudja azt ragasztani a helyére, hogy senki sem veszi észre, hogy valójába neki műfogsora van. Csak most már mindenki tud róla innentől kezdve.

Írtunk mi már erről sok alkalommal, hogy vajon mi a jobb a többé vagy kevésbé gusztustalan dolgok reklámozásánál. És azt írtuk több alkalommal, hogy szerintünk az a jobb, ha egyáltalán nem reklámozunk ilyesmit. Mert hogy én már ilyeneket álmodok. (Álmodnék, ha a dolog ennyire izgatna.) Azt álmodom, hogy pelenkák és betétek (inkontinencia esetén férfiaknak is), fülzsíroldók, hüvely- és aranyérkrémek, vécépapír tekercsek, vécétisztítók, székrekedésoldó, hasmenésfogó, és bélgáz semlegesítő tabletták, továbbá különösen odabent hatékony joghurtok nyáját terelgeti csattogó fogakkal hűséges műfogsorom.

De ha már reklámozni kell a világ ezen a fertályán az ilyesmit, hát legalább ne lássak élő embert a közelükben. Valahogy nem érdekel egy szép nővel kapcsolatban, hogy hogyan oldotta meg a hasmenéses problémáját, és arra se vagyok kíváncsi, hogy az a kedves idősebb hölgy már ismét élvezi a partnerével az együttlétet. Én ugyanis nagyon vizuális típus vagyok, és hogy hogy nem, a reklámfilm az egy vizuális műfaj.
Persze tudom én, ha egy konkrét júzer mondja el úgymond a saját szavaival a vonatkozó élményét, akkor azt gondoljuk, gondolják a kreatívok, hogy az hitelesebb. Mert ha például ül a műfogsoros páciens a tévé előtt, és még nincs neki ilyen ragasztója, akkor könnyebben ráismer a problematika azonosságra, ha egy másik emberi lény beszél róla. De ha azt látja, hogy egy öreg oroszlánnak esik ki a műfoga, miközben ráüvölt a zebrára, és ezért az kiröhögi, akkor a mi műfogsorosunk legfeljebb csak egy nagyot kacag, és annak ellenére, hogy kacagás közben kiesik az ő műfogsora is, nem fogja összekapcsolni a két történést. És ezért nem fogja megvenni azt a műfogsor ragasztót, amit az oroszlán használ ezentúl igen nagy sikerrel. Elvégre nem egy oroszlán ő, hol élsz te?

Na most láthatod mennyire komplex tevékenység a kreatív dolga. Az a finom érzék, amivel képes jól beleempatizálni magát a fogyasztó lelkébe, bizony nem könnyen fejleszthető ki. Hosszú évek tanulása, gyakorlása előzi meg. Itt ugyanis nem csak arról van szó, hogy egy akármilyen emberrel elmondatjuk a szöveget, hanem egyféleképpen típust teremtünk. Típust teremtünk és ezzel mindjárt célcsoportot is meghatározunk. Esetünkben például nem a kiöregedett vasgyári öntőmunkáshoz szólunk, nem neki akarjuk rögzíteni a műfogsorát. Ő erre nem érzékeny, kár belé.  A kocsmában még bele is dobja a sörbe, és jót röhögnek ezen a cimborákkal. Hanem kifejezetten egy olyan réteget célozunk meg, a finom idősebb hölgyeket, akiknél igenis számít a megjelenés, a decens külső. Ők társasági életet élnek, kanasztázni járnak, jó értelemben pletykálkodnak, teázgatnak, és ízletes teasüteményeket esznek hozzá. Hű de kínos lehet itt egy ilyen műfogsor affér!

Na most az oroszlános verzió ezzel szemben voltaképp mindenkit célba vesz. A csecsemőtől az aggastyánig, az öntőmunkástól miss Marple-ig. Na jó, a csecsemőknek talán még nem kell. De ugye érzünk itt valamiféle rendezetlenséget. Valamiféle bizonytalanságot, kiszámíthatatlanságot. Mi az hogy mindenkinek? Egy célcsoportot meg kell tudni határozni! Egyértelműen! Hogy mi? Hogy mindazok, akiknek műfogsoruk van? Mindegy milyen okból kifolyólag? Ez pongyolaság. Különben is a hölgy esetéből az öntőmunkás is okulhat. Ne tekintsük őt mindjárt szellemi fogyatékosnak.

De könyörgöm, akkor miért ne lehetne csak oroszlánnal?
*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 3/10
A technika (Technology) – 4/10
{mxc}