1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

UniCredit reklám

*************************
UniCredit Előrelátó Hitel ? 30s +++ Értékelés: 4,6/10
A film úgy indul, hogy az edző (lásd Totya sorozat előző filmjeit) megkérdezi Totyát, hogy mit csinálsz Totya? Tényleg, mit is csinál Totya? Azt csinálja, hogy mindkét keze mutatóujjának és hüvelykujjának segítségével egy téglalap alakú keretet formál, és azon keresztül nézi a világot. Ezen közben kb. úgy néz ki, mint egy elmebeteg filmrendező. A társaságában lévő egyik csaj egyébként válaszol a kérdésre: Keresi az igazit.

***************


***************

Na, mi innentől elkezdünk izgulni, mi az, hogy így keresi az igazit? És egyáltalán, hogy lehet így megtalálni az igaz szerelmet? Azért ezt kérdezzük ugyebár, mert ez ezen szófordulat elsődleges jelentése. És ezért ugyebár nagyon nem értjük miről van szó, és ezért ugyebár nagyon kíváncsiak leszünk, azaz kellően elő vagyunk feszítve az információ befogadására. Ugyebár. Aztán látjuk, hogy Totya ezen a sajátos, azaz saját testéből felépített eszközön keresztül eladó ingatlanokat tanulmányoz. Gyalog és buszon ülve, vagy autóban, szóval mindenütt. De hát sajnos az egyik túl zajos, a másik nem az ő súlycsoportja, de szerencsére nem is kéne neki. Egyébként nekem se kellene soha, amit nem is lennék képes megvásárolni. Valahogy szerencsére mindig így alakul. Mert hogy levettem a humort. De végül, minő csoda, boldogan kiált fel Totya: Megtaláltam! Az edző szintén nagyon boldogan teszi hozzá: És belefér a banki keretedbe!

Ekkor már számunkra is világossá válik, a keret, amit Totya az ujjaiból formált, és amin keresztül az ingatlanokat tanulmányozta, az az ő banki kerete. Persze szimbolikusan. A filmecske végén pedig Totya a kis keretén keresztül derűsen a kamerába néz és közli, hogy most már másként látja a lakáshitelt.

Nos, az ötlet lényege abban áll, hogy előre megmondják neked, maximum mekkora hitelt bírnának adni. Persze ehhez jól megvizsgálják, hogy hitelképes vagy-e, vagyis kimeríted-e a tisztességes, becsületes, munkahellyel és ingatlannal rendelkező magyar ember fogalmát. Ja és mobiltelefonod is legyen. Ennyi. Tulajdonképpen van értelme, mert így nem fogsz beleszeretni egy kastélyba, és milyen gáz, ha a bankban tudod meg, hogy ne is álmodj róla. Megjegyzem, ha én bankos volnék, benne hagynám a rendszerben ezt a szűrőt, mert ha valaki ilyesmivel jönne, azonnal tudnám, hogy nem képes reálisan gondolkodni. Így viszont most ez a defektus rejtve maradhat. Tényleg csak azért mondom, mert én értek hozzá. Képzeld mire volnék képes, ha ráadásul még valami közöm is lett volna valaha a banki szakmához.

Visszatérve a reklámszakmához látom én, hogy ez egy ilyen kis kedves bolondos figyelemfelhívó, amiben ez a Totya olyan kedvesen megint hülyét csinál magából, de ezt olyan kedvesen csinálja, hogy igazán megbocsátható neki. Egyébként bármit csinál, az kedves, és ezért bocsátható meg neki. Egyrészt, mert eleve olyan kedves totyás pofája van a Totyának, másrészt mert élni is kell valamiből, nem igaz?

De ami nagyon fontos, az a jel. Akár nevezhetjük az ilyesmit mondjuk mini, vagy mikro brandnek is. Esetünkben ez az ujjakból formált téglalap. Mutasd az ujjaddal ugyebár. És akkor ez lehet ennek a terméktípusnak a védjegye. Tudod, az utcán egymásra mosolygunk és mutatjuk, hogy igen, mi is közéjük tartozunk. Egy csapatban játszunk. És akkor erre építhetjük a sorozat további epizódjait, ráadásul az ilyesmivel való előrukkolás mindig nagyon hatásos a megrendelő marketing kommunikátorai meggyőzésének szempontjából.

Ha én kreatív lennék, az volna számomra a legnagyobb boldogság, ha egyszer az utcán valóban megpillanthatnám, amint valakik egy általam kitalált jellel üzennek egymásnak. Érezném, hogy nem hiába tettem fel erre a hivatásra az életem. Hogy egyszer kifejezetten az én hatásomra csinálnak hülyét az emberek egymásból. Vagy akkor menjek inkább politikusnak?
*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}