1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Algoflex reklám

*************************

Algoflex - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Ugye megtanultuk, hogy nem elegendő egyszerűen megnevezni valamiféle közismert kellemetlenséget, azután beajánlani az ellenszert, mert többnyire a reklám megtekintése közben az emberek éppen mentesek a vonatkozó kellemetlenségtől, és ennélfogva nem képesek kellő mértékben átérezni az ellenszer megvásárlásának halaszthatatlan szükségességét. Ezért fel kell idézni bennük, miről van szó. Például, hogy milyen lázasnak lenni. Előrebocsátom, hogy nagyon, nagyon rossz.

***************


***************

Tényleg érdekes, hogy még a saját vesegörcsünk emléke sem képes sokszor rávenni bennünket a helyes diéta betartására. Valahogy még a vesegörcsöt is megszépíti az idő múlása. Csak a szépre emlékezünk, a dolognak csak a kellemes momentumait tudjuk később felidézni. Ezek a vesegörcs esetében a következők... na jó, úgy látszik még azt sem. Ezért van különösen fontos szerepe a reklámban való képi megjelenítésnek, az elesett állapot dramatizálásának.

"Amikor lázasak vagyunk, sokszor fel sem tudunk kelni."

Ez tehát az első mondatunk. Először hagyjuk hatni magunkra a költő, vagy az író szép szavait, és ne gondoljunk semmire. Az a feladatunk, hogy képeket társítsunk a szöveghez, méghozzá olyanokat, amelyek meggyőző erővel bírják bárkiben felidézni ezt a nyomorúságos állapotot. Nem baj, ha először nem jut eszünkbe semmi, de még az se, ha másodszorra sem. Elvégre kreatívok leszünk, vagy mi a fene. De nicsak, ugye lassan azért dereng már valami. Egy beteg anyuka. Egy lázas anyuka. Fekszik az ágyban. Megszeppent gyerekek az ajtófélfánál, aggódva lesnek befelé. Jaj mi lesz a mi édesanyánkkal, ugye nem hal meg? Ezt metakommunikálják az arckifejezésükkel. Dehogy gúnyolódom. Csak erősen kiemelem, mintegy kisarkítom az üzenetet, hogy segítsem az asszociációs apparátust a folytatás megalkotásához. Persze hogy nem így fog hazamenni a kedves nézőnek. Ha ezt hinném így direktbe, akkor akár úgy is folytatódhatna, hogy dehogy nem fog meghalni kiskrapek, simán ki fog nyuvadni, ha nem tolja be az arcába ezt a szert.

Igen, és ekkor léphet a színre a termék maga. Úgy van, szerető apuka hozza tálcán teácskával, cukorral, miegyébbel, ami ilyenkor szokás. Gyerekek az ágy mellett aggódhatnak tovább, a kamera termékre ráközelít. És ismét a költő szavait halljuk.

?Olyan erőtlenek vagyunk, úgy érezzük, visszahúz az ágy.?

Ugye most már tetszenek emlékezni? Ugye Önöket is visszahúzta? Hogy milyen, amikor visszahúz az ágy? Semmi probléma, anyuka bemutatja. Úgyérezzükre felsőtest kissé felemel, visszahúzra visszahanyatlik. És most csináljuk együtt. Fel, vissza. Nagyon jó. Jöhet a termékismertető.

"Ilyenkor az Algoflex segít gyorsan és hatékonyan csillapítani a lázat, hogy visszatérhessünk a napi teendőinkhez, és gondoskodhassunk azokról, akik fontosak nekünk."

Megjelenítése: anyuka már ott a kereveten nekiáll dolgozni, majd vacsorát ad a családnak, és segít leckét írni a gyereknek. Közben persze mindenkit derekasan megfertőz, hiszen csak a lázát csillapítottuk, még biztos nem gyógyult meg. De hát pont ezért választottunk ügyesen egy anyukát, így ezen senki sem akad fenn, mert az anyukák, mint tudjuk, amint nem húzza vissza őket az ágy, azonnal beállnak a robotba, mert ők nagyon önfeláldozók. Nehezen viselik, ha nem ők gondoskodhatnak, hanem róluk gondoskodik valaki más. Apukával például ugyanezt nem lehetne így előadni. Az apukákat lázcsillapítás után is rendszerint visszahúzza az ágy.

Ugye látod már, mennyi apró finomságra kell ügyelni egy ilyen figyelemfelhívó, fogyasztásra ösztökélő bizalomébresztő megalkotásánál. Nagyon fontos a megfelelő dramaturgia, ne legyen túlzó, de túlzottan visszafogott se, a helyes karakterábrázolás, a korrekt apuka-anyuka reláció eltalálása bizony nem könnyű feladat. Ha nem így teszünk, a kedves befogadóban semmiféle lázas érzés nem kerekedik, esetleg azt hihetné, ő sohasem kerülhet ilyen állapotba. Így a szlogen sem csattanhatna olyan frappánsan, mint ahogy az itt történik.

Algoflex. Mindig számíthat rá!

Érted? Mindig. Na persze csak egy feltétellel. Ha jól bespájzolsz belőle. Hogy mi? Nem arra nincs szükség. A kockázatokat és a mellékhatásokat nem kell eljátszatni a kezelőorvossal és a gyógyszerésszel.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}