3.7 of 5 (3 Votes)

Unicredit reklám

*************************

Unicredit Szuper 8 Tőkevédett Származtatott Alap - 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Megyen az Unicredit arculatos autókonvoj valahová. Kanyarognak az országúton. A mi autónkban - vagyis aminek a belsejében az események zajlanak - az egyik utas el akarja magyarázni a többieknek, mire jött rá. Természetesen valamiféle banki konstrukcióval kapcsolatos a megvilágosodása. A többiek furán reagálnak.

***************


***************

Azt mondja az anyósülésen ülő fiatalember valamilyen okos kütyüt tartva a kezében, hogy ha a pénzünket diverzifikált portfólióba allokáljuk... és itt mindenki azonnal elájul unalmában. Köztük a már ismert Totya is, aki viszont már egy-két előző reklámban is furcsán viselkedett. Az általános unalom visszajelzésre a magyarázó fiatalember ingerülten reagál, hogy sosem tudjátok meg milyen a jó befektetés! Aztán tesz még egy kísérletet, de megint mindenki azonnal unalomba fullad. Na tudjátok hova menjetek - fakad ki a fiatalember, mire a sofőr fazon a feladott végszóra ekképpen reagál: Érthető beszédért az Unicredit-be! És lám, kontrasztként a szóban forgó bank arculatába öltözve azonnal meg is jelenik egy rendkívül egyszerű, azonnal felfogható, minden népréteg számára közérthető felirat: szuper 8 tőkevédett származtatott alap 8%-os hozam az első év végén. Aztán még egy felirat, és még egy, de ezeket már nem kell elolvasni és főleg nem megérteni, mert ha ezt szeretnéd, akkor hívd fel a bankot a részletekért, amint erre az alámondott szöveg is utal. Na és végül ismét a kocsi belső, amelyben az utasok most egyszerre mondják a frappáns szlogent, miszerint tiszta beszéd, tiszta haszon.

Mert az itt a baj Lacikám, hogy a nép nem ért bankul. Az nem egy egyszerű nyelvezet, és a különféle banki termékek konstrukcióját sem egyszerű átlátni. Naná hogy nem, hiszen a bank sohasem járhat rosszabbul, mint az ügyfél, másrészt az ügyféllel mégiscsak el kell hitetni, hogy velünk jobban jár, mint a konkurenciával. Na hát ezért ügyes ez a kreatív, mert indít egy ilyen nagyon szakmainak látszó, közérthetetlen dumával, szóval amitől az átlagügyfél úgy félni szokott, meg elbizonytalanodni, meg bizalmatlan lesz, és aztán hirtelen megnyugtatjuk, hogy nem, itt nálunk minden közérthető, állítsa csak vissza nyugodtan a bennünk való bizalmát.

Ja, mert tudja mi az a tőkevédett származtatott alap. Ugyan már Zolikám, hülye vagy te tisztára.

És kacagtatjuk is őt, mert olyan viccesen mutatják, hogy milyen unalmas a szöveg.

De hát nem érted, az a banki felirat is érthetetlen, hol itt a tiszta beszéd? Nem egy öngól ez inkább, te Zoli?

Látszik, hogy nem értesz a reklámszakmához. Szóval nézi mondjuk a Ludas Matyi... ja nem, nem az nézi, az egy másik bank. Szóval nézi mondjuk Pista bácsi ezt a reklámot, és nagyon-nagyon nem érti, amit az anyósüléses fiatalember mond. Aztán jön a felirat, és azt csak nagyon nem érti. Érted? Érzi a különbséget. Vagyis hogy lehet ezt kevésbé érthetetlenül is mondani. És kíváncsi lesz, mert elhiszi, ha felhív minket, tökre érthető lesz minden. Vagy legalábbis a harmadik kérdést már nem meri feltenni, nehogy hülyének nézzék. Ne már, te is úgy voltál vele, amikor még kötelező volt lékelni a dinnyét, hogy megállapíthasd jó-e, te sem merted visszaadni, hogy tök, kérsz egy másikat, hanem okosan bólogattál, hogy ilyen jót még nem ízleltél, és hazavitted kidobni. Na majdnem ugyanez van Pista bácsinál is, csak a mi termékünket nem lehet csak úgy kidobni. Ez most példabeszéd volt egyébként.

Tehát az nektek az alapálláspontotok, hogy a nép hülye, fél az ilyen okos, magasságos, bonyolult dolgoktól, mint amilyen például egy bank, és ezért gügyögésre kell fogni a dolgot. Már amennyiben a tőkevédett származtatott alap gügyögésnek tekinthető. Mert még gügyögni sem tudtok. Kikérem magamnak.

Pista bácsi, Pista bácsi?

És az milyen, hogy Pista bácsi, ha ezt választja, nem kockáztat sokat, mert a pénze csak szaporodhat. Kevesebb nem lehet, garantáljuk. Mint az anyakoca az ólban. Feleződni az sem tud, csak szaporodni. Vagy legfeljebb úgy marad. Jó mi? Na itt kezdődik valahol a zsenialitás.

Vagy se ez, se az? Hol egy kreatív! Szüljön már nekünk rendet!

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10