Unicredit reklám
*************************
Unicredit 2 hónapra lekötött forintbetét - 30s +++ Értékelés: 3,4/10
Most hogy a mindenféle pénzügyi folyamatok kedvezően alakultak - jegybanki alapkamat például - itt volt az ideje, hogy a korábban 9,5%-ot ígérő konstrukciónkat 6,5%-ra mérsékeljük. Vagyis örömmel jelenthetjük, hogy az Ön két hónapra lekötött forintbetétje után már csak 6,5% éves kamatot kell fizetnünk hála a gazdaság zuhanása jelentős mérséklődésének, hova tovább megállásának. Ezt ünnepeljük ezzel a módosítással most.
***************
***************
Azonban picit tartunk attól, hogy Ön, nem lévén gazdasági szakember, esetleg negatívan értékelné ajánlatunk nominatíve kevesebb hozamot ígérő módosulását, ezért arra gondoltunk, nem a régi klipben javítjuk ki egyszerűen a számokat, hanem új, friss figyelemfelhívóval kedveskedünk Önnek. Ebben az Ön számára is érthetően világítjuk meg, miért is előnyös, hacsaknem előnyösebb hosszú távon új ajánlatunk annak ellenére, hogy Ön a gazdaság helyzetének e kedvező alakulását vélhetőleg csak egy-másfél év múlva fogja megérezni a saját bőrén.
Na nézzük, hogyan is oldották ezt meg a szakemberek? Valamiféle téli futballedzést álmodtak ide a profik, ahol az edző a sípjába fúj és szól, pontosabban kiabál, hogy a tizenhatosig. A csapat üvöltve elismételi a parancsot, és mindannyian engedelmesen elfutnak a kaputól a tizenhatosig. Kivéve egy elmebeteg hülyét, aki meg sem áll az edzőig. (Vagy kis jóindulattal most jön az öltözőből.) Mivel külseje abszolút megfelel a belsejének, az edző rácsodálkozik és megjegyzi, hogy hogy nézel ki Totya? Totyának ugyanis degeszre ki vannak tömve fehér rövidnadrágjának zsebei. Totya persze, amilyen hülye, félre érti az edző kérdését, és elkezdi magyarázni, miszerint mondták már, hogy kicsit hasonlítok a Tom C.... (én nem értettem, de az első hozzászóló kisegített), majd kapcsol, hogy a zsebe állapotáról van szó, és közli, hogy ja ez a csapat pénze, kell majd a bajnoksághoz. Tehát a csapat pénze rábízatott a csapat bolondjára, aki ennek megfelelőn azt mind a zsebébe tömte, és ráadásul így megy ki edzeni. Edző közben elüvölti a többiek felé, hogy félpályáig, majd Totyához fordulva elmondja a reklám üzenetét. Totya a zsebed hoz neked kamatot? Megmondtam a pénzt vidd az Unicreditbe. A bank nevét már üvöltve mondja, amit a csapat engedelmesen visszaüvölt. Mert ugyebár ez a lényeg. A megerősítés. Ezek után jön a feliratos hivatalos üzenet, egy perszével indítva, és zárásként a szellemesen jópofásan könnyed, leheletnyi felütés, Totya a bankban aláír, körülötte csapattársak, és mondja, hogy jó csapat mi? És mi értjük, hogy ez a bankra, a bank csapatára vonatkozik, akik egy ilyen nagyszerű lehetőség felajánlásával szabadították meg Totya zsebeit a biztonságosnak, és jövedelmezőnek egyáltalán nem mondható pénztárolási feladattól.
Nem tudom tetszik-e érteni a koncepciót? Olyan nagyon nagyon szellemes-viccessel jövünk, annyira nagy kontrasztot mutatunk az igényt generáló helyzet és a banki megoldás között, hogy a befogadó, miközben jót kacag a bolondos helyzetkomikumon, szinte magától értetődőnek, természetesnek, és egyetlen lehetséges verziónak veszi a felkínált banki lehetőséget. És így az ütős kis jelenet szinte kifújja az ügyfél fejéből a fél évvel ezelőtti három százalékkal magasabb kamatnak még az emlékét is. És Totyát látva tényleg mondhatjuk, még a hülyének is megéri.
Az olyan jelzők pedig, mint a szánalmas, gügye, idétlen, és más ehhez hasonlók, nyilván csak nekem juthatnak eszembe e munka láttán, de mint tudjuk, én már bizonyos értelemben deformált vagyok, és nem tagadom, e torzult látásmódom különösen a banki és mosópor reklámok esetében manifeszt leginkább.
*******************************************************************************
Értékelés: 3,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 4/10
A technika (Technology) - 4/10
{mxc}