Raiffeisen reklám
*************************
Raiffeisen Rendszeres Megtakarítási Program - 60s +++ Értékelés: 4,2/10
Ez tetszik. Nagy ötlet. Arról van szó, hogy a bank minden internetes, vagy tényleges bankkártyás vásárlásod, illetve készpénzfelvételed után, van oly szíves és még plusz ötszáz forintodat hozzáférhetetlenné teszi, pontosabban csak némi illeték ellenében teszi a továbbiakban hozzáférhetővé. Finomabban fogalmazva automatikusan megtakarítja neked.
***************
***************
Szóval ha neked az ujjaid közül állandóan kifolyik a pénz, ha nem vagy képes félretenni mindenféle pszichés okból kifolyólag, pedig lenne mit, akkor jól jön ez a kis segítség. Majd ők félreteszik neked ötszáz forint/bankkártyás vásárlásonként, persze csak akkor, ha a számládon van annyiszor ötszáz forint hetenként ahány vásárlás, és még ötezer. Tegyük fel például, te azért nem szoktál félretenni, mert tökre lenullázod a számládat amint pénz kerül rá. Azért nem, mert ilyen vagy. De ekkor a derék bank... ja ekkor nem ld. feltételek. Vagy azért nem szoktál félretenni, mert bár ugyan dögivel marad a számládon pénz, de te hanyag vagy, lusta vagy, és hagyod, hogy egy ilyen gyengén kamatozó állapotban rohadjon a vagyonod. De mindegy is, a lényeg, hogy a szisztéma elvileg szépen átcsoportosítja a nem mozgó pénzedet - ha van ilyen - a megtakarítási számládra. És akkor te is jól jársz és a bank is még jobban jár.
Na most ezt úgy kell reklámozni, hogy éreztessük, borzasztóan fontos és kívánatos az ily módon történő takarékoskodás, és ezért szinte mindent képesek vagyunk megtenni.
De főnök - akadékoskodott ekkor Ede a másodkreatív - azért én érzek itt némi ellentmondást. Hiszen ha az ügyfél állandóan arra gondol, hogyan lehetne pont ezen a módon ötszáz forintokat a megtakarítási számlájára helyeztetni, akkor ő úgymond egy tudatos megtakarító, akinek pont nincs szüksége erre a figurára. Ő egyszerűen a hó végén átutalja a megtakarítani valót. Miért is kínlódna vele olyan hülye módon, hogy megpróbálja mondjuk valahogy szaporítani a kártyás vásárlásainak számát csak azért, hogy közben szaporodjon a pénz a megtakarítási számláján. Ugye? Ezért én azt javaslom, olyasmi storyboard-ot kéne kreálni, ahol az ügyfél a hó végén mintegy meglepődve rácsodálkozik, hogy mennyit megtakarított, pedig észre se vette, hogy ilyesmire gondot fordított volna. És hogy most milyen jó neki, mert még ezt is tud venni, meg azt is.
De Ede kedves, most túl azon, hogy mi szeretnénk a minél többszöri kártyalehúzást, mindenki halálra röhögte magát a nagyfőnök azon poénján a büfében, miszerint képzeljük el, ha valaki ezek után majd szemenként akarja megvásárolni a szőlőt, hogy így még többször ötszázat spóroljon. Akkor szerinted Ede benne legyen a szőlős poén vagy ne?
És erre Ede már nem szólt semmit, csak visszament lehorgasztott fejjel az íróasztalához, és tudta, ő is be fog állni a sorba, mert nyolc éhes száj várja otthon, a felesége és hét kicsi aranyhal az akváriumban. A nyolc éhes száj pedig kíméletlenül követeli a maga betevőjét. De nem folytatom tovább, mert rossz vége lesz.
Így hát Ede belement abba, hogy három barátnő idétlenkedjen a "következő vásárló" táblákkal a pénztárnál, hogy időt nem kímélve csak azért is százszor lehúzassák a kártyájukat, hogy csak azért is keltsünk némi kellemetlen érzést a nézőben, hiszen mindenki állt már sorban úgynevezett problémás vásárló mögött, és hogy e kellemetlen érzés a kasszírnő utálkozó metakommunikációjából is egyértelművé váljon. (Egyébként e feladatot a hölgy remekül meg is oldotta.)
Ráadásul először nekem az egész úgy jött át - amilyen figyelmetlen reklámbefogadó vagyok - hogy a bank minden lehúzás után mintegy elhelyez ötszáz forintot a megtakarítás számlámon csak úgy ajándékképpen. Ugyanis a szöveg csak annyit mond, hogy és minden kártyahasználat után ötszáz forintot automatikusan átvezetünk megtakarítási számlájára. Hogy honnan vezetik át, azt itt nem részletezik. Mi a f... van? - rezzensz erre fel te, és elkezded egyre figyelmesebben hallgatni ezt a reklámot, illetve lázasan utána kajtatsz az interneten, mire megérted, megint te voltál a hülye. De így az üzenet maradéktalanul átment, megfontolhatod.
Ügyes.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}