1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vodafone reklám

*************************

Vodafone 10 000 perc ajándék - 60s +++ Értékelés: 4,0/10

Meg van a megfejtés. Az egy reklámfilm forgatás volt. Onnan a tégla. És amikor a másikon az anyja jelentkezett, azért volt ideges a rendező. És még sokszor fog, mert van ez a kedvezmény. Ugye kedves olvasó, ha csak ezt a pár első mondatot olvasod, fingod sincs, miről beszélek. Hacsak nem olvastad előtte ezt.

***************


***************

Mert nekünk sem volt fingunk az előző írásban kritizált reklám mibenlétéről, amíg nem láttuk ezt. De valaki úgy érezte, megáll az előző filmecske önmagában is. Már úgy értve, hogy a megrendelő előtt áll meg önmagában, mint számlázható tétel. És igazuk lett. Fizettek érte. És hogy te mit értesz belőle? Nőj fel hozzá!

Visszatérve jelen filmünkhöz, megállapíthatjuk, nem volt szűkmarkú önmagához a tíz éves magyarországi fennállását ünneplő cég, amennyiben egy teljes hatvan másodperces filmetűdöt engedett meg magának reklámcélra a jeles esemény alkalmából. A filmben visszatekint tíz éves hazai múltja fontosabb, a felhasználó szempontjából is markáns eseményeire, térnyerésének, ha tetszik győzelmeinek jelentősebb mozzanataira. Nézzük, melyek voltak ezek az említésre méltó történések:

Emlékszel mi volt tíz éve? Akkora mobilokkal rohangáltunk, mint egy féltégla. Ezzel a megjegyzéssel indítunk, így visszaemlékezve ifjúságunk megpróbáltatásokkal terhes, de ennek ellenére mindig visszavágyott pillanataira. És lám, képileg is szó szerint vesszük a viccesség mián ezt a féltéglát, amennyiben az ifjú hölgy tényleg egy egész téglát húz elő a táskájából. Hogy miért nem felet, ha már azt mondta? Csak hogy egy picit itt megakadjál, és kezdjen pörögni az agyat. Mert most már oda fogsz figyelni. Apró, finom trükk. És ugyebár ez az a jelenet, amit az előző filmecskében próbáltak. Talán csak a helyszín változott. De ez nem lényeg. Az már inkább, hogy ez nem egy cégspecifikus jellemző volt, akkor meg minek vesztegetjük vele az időt? A hatvan másodperc csábítása?

A percdíjat meg bonyolultabb volt kiszámítani, mint eljutni az űrbe. Ezt úgy szemléltetjük, hogy a csaj űrruhában egy óriási abakuszon golyókat tologat, miközben látjuk, hogy épp lemarad a menetrendszerinti űrhajóról, ami a háta mögött a távolban elstartol. Mert hogy olyan sokáig kellett neki ezzel a percdíj számítással bíbelődnie. Ami nélkül nincs űrutazás. Gondolom. Jó, akkor mondd meg te, miért pont ezek a képek. De ami a fő, a cég 2003-ban egyszerűsítette a percdíjakat, és a csúcsidőt múlt időbe tette. Persze a többiek is. De most nem róluk beszélünk.

Ráadásul nyugodtan hívhattam a húszas és harmincas barátaimat is, hogy elmélkedjünk az élet értelméről, vagy fontosabb dolgokról. Tehát más szolgáltatókkal ellentétben, itt nem büntették súlyos elzárással, ha kihívtál a hálózatból. Na és ez az élet értelme duma, meg hogy a cipő az egy fontosabb dolog, ez nagyon bejön nekem. Kacagtam.

2004-ben a Vodafone-nal volt elsőként mindenütt térerő a metróban. Na itt tudták először mondani a cégnevet, és hogy első. És még egyszer, hogy 2007-ben velük lett először korlátlan a mobil internet. És mi lett volna, ha csak ezekkel kezdődött volna a reklám? Jó, tudom, úgy túl olcsó. Pfuj! Egyébként tudod miért jó a metróban a térerő? A fiatalos, pörgős válasz, mert akár két megálló közt is kibékülhetnek egy esetleges összekapás alkalmából. Jaj hát most jó hogy nem a lóverseny fogadási lehetőség kiterjeszthetőségét hozod például. Az nem ilyen jópofán bájos.

Slusszpoén, a korlátlan internettel ma már bárhonnan rendelhetsz egy szülinapi tűzijátékot is. Persze nem, és persze nem egy olyan augusztus huszadiki félét, amit itt látunk, de mást igen, ahogyan más szolgáltató hasonló és nem hasonló szolgáltatásával is. No de csak akkor működik a dolog, ha nem egy kettőhúszról működő, nagy asztali számítógép konfigurációval próbálkozol egy parkban a padról, amint az jelen példánkban látható. Ja, bocsánat, nyilván ez is vicces. Meg úgysem veszed észre.

És az ajándék, amellyel neked kedveskedik a cég, hogy óránként bő egy hónapon keresztül kisorsolnak valakit, aki tíz hónapig a hálózaton belül 10000 ingyen percet használhat fel. Kisebb étvágyúaknak ez gyakorlatilag tíz ingyen hónapot jelent hálózaton belül. Ez tulajdonképpen nem is rossz. Nem ez a rossz.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}