4.7 1 1 1 1 1 Rating 4.70 (10 Votes)

Auchan reklám

*************************

Auchan bevásárló központ - 30s +++ Értékelés: 5,0/10

A múltkor, éppen egy nagy bevásárlóközpontban vásárolván, láttam, hogy egy vevő azon méltatlankodott, miért nem találja a 98 forintos szőlőt, amit a reklámban látott. Na, gondoltam magamban - mert mindig na-val kezdem a magamban való gondolkodást - ez lehetett a jó reklám. Direkt hatás, azonnali vásárlói döntés kiváltása, insight a köbön, amit akarsz. Hogy csinálta? Nyilván nem így, ahogy ez.

***************


***************

Ja, hogy egyszerűen odaírták, mi az aktuális akciós termék? Hacsak így nem. Azért valljuk be, mindig a világos, egyszerű információ a leghatásosabb. Most két forint a nyalóka, itt lehet kapni. Oszt mi rohanunk, és vesszük nyakló nélkül. Ráadásul úgy tűnik, a hatás mértéke fordított arányban áll a reklám költségével. Lásd például Klapka reklámok. Minél olcsóbb, annál hatékonyabb.

Na de akkor most ez egy általános szabály? Ha engem kérdezel, lassan kezdek hinni benne. Itt van például a fentebbi munka. Legkorszerűbb számítógépes grafika, az aranyos állatkák dús bundájának minden szőrszála látszik és animált. Szerintem szőrszálanként egy ezres. Legnépszerűbb rajzfilmekből kiemelt szituáció, okos állatok kontra nem mindig okos emberek, illetve ez esetben mégiscsak okos gazdik, mert egyrészt az adott multiban vásároltak, és még rájuk is gondoltak, azaz belefért a keretbe. Az is milyen megkapóan aranyos, ahogy az idézőjelet mutatják az aranyhörcsögök, hogy úgymond nem fér bele a keretbe, ugyanis ezek az állatkák mindig nagyon viccesek a nagy rajzfilmekben is. Az emberek szeretik ezt. Az egyik okos aranyhörcsög ráadásul még butácska is, mert azt hiszi, félkézzel is lehet ezt mutatni, pedig nem, és akkor biztos nem is tudja, mit jelent ez a mozdulat. Annyira édi. Persze az okos kandúr nyugtatgatja a cimboráit - nem, most nem eszi meg őket, mint az természetes volna, ha voltál mesehallgató gyerek akkor tudhatod, hogy mesében ez nem rendkívüli - szóval nyugtatgatja cimboráit, hogy mivel az adott helyen voltak a gazdik, biztosan kapnak valami ajándékot. És tényleg kapnak répakarikát, sőt, még egy olyan torta is "belefért a keretbe". Vagyis ha ide jössz vásárolni, minden olyan tök olcsó, hogy minden belefér a keretbe. És a választék! Cukrászatuk például még aranyhörcsögöknek is készít tortát. Na jó, én is tudom, hogy ez csak vicc. Nevettem rajta jót.

És figyeld meg, mivel ez egy drága reklám, nincs is benne semmi lényegre törő, valami konkrét akcióra utalás, az nem illik bele egy ilyen szofisztikált munkába. Reklámcégék ezt biztos szépen el is magyarázták a megrendelőnek, tartanak ők már ott, hogy reklámban is eggyel magasabb szintre lépjenek. Ne már, hogy csak úgy az olcsó csirke miatt jöjjenek be a vásárlók. Azok már így is, úgy is bejönnek. Tehát lehet a reklámra kissé többet költeni. Lehet általánosítani. Nálunk az árak a földön járnak. Mindig. Mi vagyunk a legjobbak. Aranyosak vagyunk. Hörcsögök vagyunk. Ja, az nem. Szeretünk téged. És akkor a hörcsögre nem beinduló potenciális vásárló ugyanúgy átsiklik e reklám felett, mint a többi, konkrétumot nem, vagy azt túl bonyolultan tálaló munkák felett.

Ezen felül igenis tudomásul kell vennem, hogy nyilván mindenféle vizsgálatok, felmérések, fókuszcsoport visszajelzések mutatnak arra, leginkább az úgymond infantilizált reklámok hatnak, mert gyorsan felfoghatók, nem elvontak, könnyen követhetők. Már olvasom is az interneten adott példánk kacsán, miszerint jó ez a reklám, cukik a hörik. Most már csak az a kérdés, a beíró vajon a reklámozott cégnél veszi-e a cukit a hörinek? Mert ha nem, akkor jó ez a reklám?

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 7/10

{mxc}