1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vodafon reklám

*************************

Vodafon bonusz - 40s +++ Értékelés: 5,8/10

Látták? Nem semmi. Már az, ahogy a gatyájába ugrott a fiatalember. Felugrott, jól felhúzta a térdét méghozzá annyira, hogy a fél kézzel tartott gatyája épp a bokája alá került, majd pontosan beleugrott a két szárba. Persze egy gatyát fél kézzel nem lehet úgy tartani, hogy deréktájt merev karikát formázzon. Ehhez a gatya segítségére is szükség van.

***************


***************

És amint az látható is, a gatya korca szépen, engedelmesen alávízszintesedik  a mozgékony fiatalembernek a minél hatékonyabb beleugrást elősegítendő. Mindenesetre tényleg nagyon hatásos, mint látvány.

A film arról szól, hogy a jeles mobilszolgáltató ügyfeleinek mindent fél kézzel kell elintézniük, mivel a másikkal állandóan telefonálnak. Azért telefonálnak állandóan, mert volt annyi eszük, hogy olyan tarifa csomagot válasszanak, amihez mindenféle bónuszok járnak, és így szinte ingyen van az egész.

Ma tehát azt tanuljuk meg e példa kapcsán, hogy kétféle módon lehet igényt felkelteni. Az egyik, hogy bemutatjuk, miért és mire is kéne az adott terméket használnunk, miért leszünk boldogabbak tőle. Bemutatunk tehát valamiféle helyzetet, amiből nyilvánvalóan kiderülnek ezen előnyös hasznosságok. A másik lehetőség, bemutatjuk, hogy az adott termék milyen olcsó, milyen előnyös feltételekkel lehet most megvásárolni. Ez utóbbi különösen akkor lehet hasznos, ha a termék értéke amúgy már nyilvánvaló a potenciális fogyasztók túlnyomó többsége számára, mi több, rendszerint vágyaik tárgyát is képezik, de nincs meg az anyagi tehetősségük annak birtokba vételére. Például egy jacht személyzettel olyan jószág, amivel kapcsolatban nem kell sokat magyarázkodni, miért lenne jó számunkra egy ilyesmi dolog birtoklása.

Na most japán kutatók megfigyelték, hogy ha ingyen kaphatók a telefonpercek, akkor az emberek éjjel-nappal telefonálnak. Egyszerűen nem tudják abbahagyni. A dologban az a különös, hogy amikor mondjuk személyesen találkoznak, akkor képesek hosszú hallgatásokba merülni közösen, de ha telefonhoz jutnak ugyanők, elszabadul a pokol. Egyszerűen nem tudják abbahagyni a pofázást. Csak a pénztárcájuk tartja vissza őket. Na ezen segít most ez a grandiózus ajánlat. Például ha vettél egy 200 db percet tartalmazó csomagot (5000 Ft/hó), akkor a hétvégén nem kevesebb (de nem is több), mint 1000 percet telefonálhatsz ingyen, persze csak akkor, ha belföldi vodást hívsz. Ez több mint 16 óra! Most már csak az a feladat, hogy a világot tedd belföldi vodássá, és itt a Kánaán. De nem akarom leszólni, tényleg néha szoktam én is hétvégén lázasan telefonálgatni. És akkor tényleg én is így veszem fel a nadrágomat.

Igen, tudom, a reklám persze kicsit túloz, egészségesen karikíroz a mondandó kidomborítása érdekében, vagyis mindig oda kell gondolni, hogy "szinte". Szinte le se tudod tenni a mobilod. És ekkor szinte arra kényszerülsz, hogy te is olyan zseniális módon töltsd meg a zsemlédet belevalókkal, ahogy a gatyába ugrós fiatalember teszi.

Jaj, majd elfelejtettem megemlékezni a spot dicsérendő gesztusáról, amit az idősebb célcsoport felé tett. Ugyanis a kórosan túlmozgásos fiatalok mellett láthatunk egy kötögető néni párost, akik ketten egyet kötnek, mert mindkettőjük másik kezében telefon van, amit használnak éppen. Vagyis, ahogy azt már korábban említettem, itt is példát láthatunk arra, elidegenedett társadalmunkban a személyes találkozás inkább gátja a kommunikációnak, mintsem segítője. Ilyenkor természetes igényként merülhet fel az adott szolgáltató adott szolgáltatásának igénybevétele, amely jól láthatóan oldhatja az efféle kínos szituációkat.

Hej de szép is lenne, ha az emberek alapvetően süketek és némák volnának, és csak kis, beépített készülékek segítségével lennének képesek egymással kommunikálni. Akkor minden egyes interperszonális adatátviteli percet le lehetne számlázni. Ha beszélsz, fizetsz, hallgatni arany.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}