5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Baba ternékcsalád reklám

*************************

baba termékcsalád - 20s +++ Értékelés: 4,4/10

Két kreatív megy a sivatagban. Hosszú még az út az oázisig, beszélgetnek. Azt mondja az egyik: baba termékcsalád. Erre mit lépsz? Mire a másik: mi az? Mire az egyik: szappan és mindenféle ehhez hasonló trutyi. Mire a másik: olcsó? Mire az egyik: relatíve. Mire a másik: baba szereti a számológépeket. Mire az egyik: mi van?

***************


***************

E párbeszéd természetesen a valóságban nem, vagy nem így hangzott el, ezzel csak mintegy illusztrálni akartam, legalább milyen asszociációs képességekkel kell rendelkeznie annak, aki a kreatívnak állás gondolatával foglalkozik. Jelen példákban is megfigyelhető a finom gondolati kapcsolódási lánc, amelyet talán imigyen foglalhatnánk össze:

A hirdetendő termékcsalád nem tartozik a legmagasabb árfekvésű produktumok világába. Magyarán ha a Dior szappan (van ilyen?) helyett ezt választom, megmarad a félpénzem. Ez egy kivonás nevű művelet. Ha ezt elvégzem, akkor én számoltam. Számolni rajtam kívül még a számológépek szoktak. Na most a termék nyilvánvalóan szereti, ha őt választom. Tehát szeret engem, mert azért választom őt, mert jól számoltam. A szlogen tehát lehetne az is, hogy a baba... bocsánat, nem a baba, mert itt egy márkanévről, mondhatni egy személynévről van szó, amit annál is inkább kívánatos megkülönböztetni, mert különben a baba márkanév összetéveszthető volna a babával, mint csecsemővel ugyebár. Tehát a szlogen helyesen: baba szereti a jól számoló vevőket, akik őt választják. De nehogy a vizsgán ezzel gyere! Rögtön kivágnak! Az ugyanis kissé direkt, hogy a termék szereti azokat, akik megvásárolják. Tehát azonnal a következő asszociációs polchoz nyúlunk, a számológépekhez. Baba szereti a számológépeket. Mert megmutatják, milyen jól jársz. Ez már igen. Ezzel legalább az elégségest már bebiztosítottad.

Nézzük a képi megvalósítást. Sajnos azt kell mondjam, a fenti példán már nem tudom ilyen könnyen levezetni az asszociációs folyamatot, ugyanis az zseniális. És ahogy egy zseniális költő versének elemzése se sétagalopp, úgy egy zseniális kreatív alkotásához is feltehetőleg zsenialitás kell.

Először valamiféle robotokat látunk, az egyiknek olyan kézi-számológépféle hasa van. Ugye ekkor még nincs felirat, fogalmunk sincs mi lesz ebből. A zene olyan hetvenes-nyolcvanas évekbeli reklámzene. Lehet, hogy egy muzeális reklámmal van dolgunk? Valaki viccből egyszerűen elővette ezt a régi reklámot?

Aztán valaki egy nagy kézi-számológépet tart a feje elé, olyan mintha robot volna, és a megjelenítő mezőben, ami mintha a szája volna, az van írva, hogy hello. Talán valamiféle antropomorfizáció történik itten, azt üzeni, a számológép szeret téged, ő a barátod. Ne félj tőle. Nyilván folyik a terep előkészítése, hogy elfogadjuk majd, miért szereti a szappan is a számológépet.

Aztán valaki két kerek számológépet úgy tart, mintha azok egy kerékpár kerekei lennének. Bátortalan tippem: számológéppel gördülékenyebb az élet, gyors, mozgékony, nincs gond a parkolással, baba szappan.

Itt végre jön a felirat: baba szereti a számológépeket. Ja ezért mutatjuk a különféle számológépeket, de biztos nem véletlen, miért pont ezeket a különféléket. Ne feledjük, a kreatív zseniális.

A következő, dinó számológép búzakalászok között. Ez már nagyon magas szint. A kihalt hüllőt túlélő kalászos, amely az embernek a kenyeret adja, hogy megalkothassa a gépet, amely egykoron majd az embert is túléli. Baba szappan. Még egyszer hangsúlyozom, ez csak az én gyermeteg próbálkozásom, a világért sem akarnám magam az átlagnál magasabb szellemi képességek birtokosaként feltüntetni.

Aztán a még mozgó kulcstartó-kéziszámológép egy ajtó zárjában, jelzi, mi már az ajtón túl vagyunk, mert jól számoltunk, már bent vagyunk, bent a boldogságban, a révben, már odaát vagyunk, az örök fényben. Baba szappan.

Szerencsére egyféleképpen valóban révbe érünk, vége a szellemünket próbára tevő asszociációs feladatsornak, már csak egy rajzolt szívecskén kell túljutnunk, benne a szeretett kézi-számológép rajzzal, és felette az eszköz iránt érzett rajongás magyarázatával: mert megmutatják, milyen jól jársz.

Hát ezért szereti baba a számológépeket kedves barátaim, mert amikor ezen eszközzel a kézben rovod a sorokat a drogéria gondolái közt, és járnak az ujjaid a gombokon mint a motolla, a baba termékcsaládhoz érve szinte felsikolt a gép, úgy mutatja milyen jól jársz, ha babát választod.

Te figyelj, szerintem ez tényleg egy régi reklám.

Ja az más. Szegények, ott az átkosban, hát milyen kicsi mozgásterük volt. És nézd meg, ahhoz képest mit kihoztak belőle. Egy forradalmi kiáltás, a lázadás maga. Csoda, hogy a cenzúra átengedte.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}