4.5 1 1 1 1 1 Rating 4.50 (2 Votes)

Sága reklám

*************************

Sága füstölt sajtos párizsi - 20 +++ Értékelés: 4,6/10

Vesszek meg, ha egy hangot is értek belőle. Azt mondják itt a többiek (család), hogy tán nem kéne ennyire felhúznom magam egy hülye reklám miatt. De én nem is húzom fel magam, csak vesszek meg, ha egy hangot is értek belőle. Mi köze a vasalóversenynek a parizerhez?

***************


***************

Csinos fiatal apuka egy rózsaszín női inget mutat csinos fiatal anyukának, aki a kereveten hever. Háttérben vasalóállvány, rajta kamasz fiú vasal. Korán kezdték csinos fiatalék. Anyuka hamiskásan ajkat biggyeszt, jelzi, még nem az igazi. Apuka huncutul mosolyog, te kis bestia, de azért nagyon szeretlek, majd számolunk az ágyban féle mosollyal, de azért engedelmesen visszatér a vasalódeszkához. Ott apa és fia egymásra cinkosan, majd vad vasalás. Heverőn heverő csinos fiatal anyuka jelentőségteljesen ingéhez nyúl, mintegy mutatva az elérendő minőséget. Snitt után látjuk, hogy az előtte álló apa-fiára néz, akik reménykedve mutatják fel műveiket. Mars vissza a vasalódeszkához. Heverő anyuka elégedetten bólint.

Ezen rávezetés után jön az értelemszerűen adódó üzenet: Sága, a finom ízek ereje. Na ezt add össze. Na erre varrjál gombot. Na?

Lázasan hánykolódtam hosszú éjeken át. A rejtély mázsás súlyként nyomta a mellemet. Hogy a viharba jön össze a parizer a vasalással? Talán a vasalandó ingnek volt olyan parizer színe? Vagy mindenki tudja, amit én nem, hogy a Sága parizerek valamiféle vasalási eljárással készülnek, és apukáék most otthon gyakorolnak, mert oda szeretnének menni állásba? Az anyuka meg minőségi ellenőr ugyanott nyilván. Aztán egyik éjjel azt álmodtam, hogy két sztereotípia megy a sivatagban és hirtelen ott terem egy oroszlán. Igazából persze a sivatagban nem terem oroszlán, és épp ezért nagyon mérges ez a bestia a két sztereotípiára. Mert hogy miattuk van ő itt a sivatagban. El is határozza, hogy megeszi mindkettőt. Na itt ébredtem föl és kaptam a fejemhez. Te jó ég, már megint nem gondolkodol sztereotípiákban! Pedig reklámot máshogy megérteni soha nem fogsz.

Lássuk csak. Hát szoktak apák, fiúk vasalni? Hát szoktak közben anyukák össze-vissza lustán heverni? Hát nem. Akkor vajon hogyan kényszerítette ez a boldog anyuka ilyen természetellenes férfiatlan cselekedetre a két hozzátartozót? Bizony, a "finom ízek erejével"! Addig nem kaptok parizert, amíg ki nem vasaltok! És a két férfiú más megoldást nem látván, szégyenszemre nekiállt. Pedig ha jobban belegondolunk, a parizert még csak meg se kell főzni, csak beletenni a zsemlébe, erre még mi férfiak is képesek vagyunk (vö. sztereotípia). Tehát a kedves anyuka zsarolási pozíciói még testvérek között is igen gyengének mondhatók. De itt valahogy mégis. A finom ízek ereje esetleg az anyukába költözött, és talán nyers testi erővel kényszeríti a hímeket a vasalóval történő fajtalankodásra. Egyszóval fingom sincs, hogy a lúdvérbe erősítheti a vasalós bohóckodás az üzenetet?

A Sága honlapján megtekintettem az eredeti, harminc másodperces "image" verziókat is. Nem segített. Bár ott az anyuka mond egy olyat, hogy kíváncsi a titokra? Értsd, hogy mitől lett kezes bárány a két férfi. Bár a kérdés elhangzása kétségtelenül segít az olyan csökötteknek mint én, hogy felfogja, a férfiak részéről itt valamiféle rendellenes viselkedésről van szó, de könyörgöm, egy étellel kényszerítették őket erre, aminek elkészítéséhez még anyuka sem szükséges? Persze egy vastag parizer rúddal azért elég komolyan pofán lehet vágni valakit. Ha csak így nem?

******************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}