1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

OBI reklám

*************************

OBI - 20s +++ Értékelés: 4,2/10

Pedig minden szabályszerűen történt. Pár napig futottak a néhány másodperces "előfeszítő", figyelemfelkeltő spotok, és a vajon mi lesz ebből kérdés feszítésétől a lakosság álmatlanul hánykolódott éjszakákon át. Például, hogy kik azok a vélhetően vegetáriánus vásárlók, akik a kolbászt otthagyták a hentesnél. (Kértek mondjuk egy pár gyulait, kifizették - gondolom, majd otthagyták. Tényleg érdekes.)

Aztán végre megjött a harminc másodperces megfejtés. Majd mivel ez az előkészítésnek köszönhetően nyilvánvalóan bombaként robbant, elkezdődhetett a húsz másodperces takarékosabb verzió sorozatos vetítése az üzenet elmélyítését megcélzandó. Ez az, amit itt láthatunk mellékelve.

***************

***************

Később, a nagy sikerre való tekintettel, elegendő lesz csak úgynevezett emlékeztetők beadása, vagyis mondjuk tíz másodperces klipek vetítése néhány jellegzetes motívum felvillantásával. Szóval ahogy a nagykönyvben meg van írva.

A módszernek persze vannak veszélyei, mert ha például valaki csak úgymond a folytatást látja, esetleg nem érti, hogy kerül a csizma az asztalra. Vagy érti, de kissé bugyutának találja így a reklámot. Különösen akkor áll fent ez a veszély, ha az adott reklám még a bevezető részekkel együtt nézve is igen bugyuta. Mondjuk mint ez itt.

A nagy kreatív ötlet nyilván az volt, hogy lám, még az idegen lények is megtalálják itt mindazt a tárgyi és "emberi" segítséget, ami egy otthon megteremtéséhez szükséges. A lények ugyanis - akik megtévesztésig hasonlítanak egy jelmezbálba induló földi emberpárhoz (bádogember) - elszúrják a leszállást és örökre itt ragadnak. A hosszú bevezető verzióban próbálkoznak kicsikkel (kutya), nagyokkal (híres ember szobra), fehérekkel (hentes), feketékkel (kéményseprő), de csak a narancssárga emberek értik meg őket, ráadásul milyen könnyen. És akkor így tudnak ők az űrhajóból szép kertes házat csinálni. Persze ők inkább egy űrhajót szeretnének, amivel haza lehet menni, de sajnos erre még a narancssárga emberek sem képesek.

Szóval ez amolyan vicces túlzás tessék mondani? Lehet, ha mondjuk egy hattól nyolc évesig terjedő célcsoportban gondolkodunk. Mert, ha még az űrhajót is meg tudnák szerelni a narancsos emberek, az talán poén lenne. Vagy ha magából a pokolból csinálnának otthont a narancssárga emberek az ördögök legnagyobb meglepetésére még az is viccesebb lenne, ha nem is olyan sokkal. Vagy ha az űrlények százkarú pacnik lennének és mégis tudnák valamire használni a barkácsáruház szolgáltatásait, azon talán még sokkal inkább elmosolyodnék, mint az idétlen jelmezű űrlények "próbálkozásain". Vagy mit tudom én, nem vagyok én kreatív.

Csak azt nem értem, hogy egy barkácsáruház esetében, ahol szinte fuldokolni lehet a valós, vagy valószerű igények megjeleníthetőségében, miért kell egy ilyen valószerűtlen, elcsépelt, közhelyszerű marketing megoldással operálni.

És egyáltalán, miért kellett magas labdát feladni a hozzánk szüleivel vendégségbe érkezett ötéves kisfiúnak, aki miután meglátta ezt a reklámot a tévében, egész délután engem nyaggatott ilyen formán: és hogyan tudnak itt levegőt venni az űrnénibácsik, és hogyan beszélnek másokkal? És mit fognak enni? És hogy lehet, hogy nekik nincs szerszámos dobozuk az űrhajójukban? És miért nem csodálkoznak a többi emberek, hogy kik ezek? És mikor jönnek a többi űremberek utánuk, hogy hazavigyék őket? És... na elég volt kisfiam, eredj, kérdezd meg a kreatív bácsinéniket.

******************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 3/10

A technika (Technology) - 5/10