5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Szarvasi mozzarella reklám

*************************

Szarvasi mozzarella - 20s +++ Értékelés: 6,6/10

Olyan keresztapás Szicíliás hangulattal indulunk, igaz, kiderül, a szereplők közül senki sem szicíliai. Talán a hölgy mégis. Ő ugyanis nem mondja meg honnan származik. Ő csak ott fekszik érzékien a medenceparton, mindenféle érzéki tulajdontárggyal körülvéve, meg mozzarellával. Ami szarvasi. És ez poén. Nem nagy, de elviselhető.

***************

***************

Szóval amit mondandó vagyok, hogy nem kell mindig túlságosan nagy ötlet az üzenet bevéséséhez, nem kell mindig úgymond távolról indítani. Jégszekrényt az eszkimóknak, mozzarellát az olaszoknak. Ennyi. Szépen megkomponáljuk a nagyon olasz környezetet, és lám benne a nő magyar mozzarellát eszik. Kontraszthatás. Amikor kimondja, hogy szarvasi, olyan mintha egy folyamatos olasz beszédben hirtelen felbukkanna egy magyar mondat. Felkapjuk rá a fejünket. Nápolyi, bolognai, római, szarvasi. Kakukktojás. És akkor te azt megjegyzed. Például voltam én egyszer Afrikában. Jött egy fekete ember, fatörzsből kivájt csónakban, hogy körbevinné a családot az öbölben. Hallotta beszédünket, és megszólalt ő is magyarul. Tud kicsi magyar, ősszel megyek Nyíregyháza. Na az volt egy kontraszthatás. Éjfekete csaknem meztelen néger férfi fatörzs kenuban az egyenlítői nap perzselő tüzében azt mondja Nyíregyháza. Abban a pillanatban megemlíthetett volna bármilyen terméket, megyek, megveszem. Haló Nyíregyháza! Nincs valami reklámozni való?

Visszatérve jelen filmünkhöz tán kukacoskodásnak tűnhet, de azért meghegyezném, nagyon vigyázni kell a fantáziagerjesztő elemek adagolására. Ugyanis a környezet, amelyet az alkotók itt lefestenek, igencsak megmozgathatja az erre fogékonyak fantáziáját, és ez gyengítheti az üzenet meggyökerezését. Ott van mindjárt a nagyon macsó férj és a nagyon macsó masszőr kínálta pikáns konfliktushelyzetbe való belegondolás lehetősége. De hogy ne menjünk ennyire shakespeare-i messzeségekbe, elég, ha csak egy pillanatra elrévedünk plafonra emelt szemekkel, miszerint mi volna, ha egyszer értünk jönne egy ilyen nő egy ilyen Lamborghini-ben, és máris lemaradunk az üzenetről. Jó, jelen esetben ez nem komoly veszély, csak úgy látszik könnyen elfelejtem, hogy annak idején egy piros Trabant is tökéletesen elég volt Lamborghinit játszani. Került bele nő épp elég így is. Meg hát ugye fiatalok voltunk. Igen, igen. (Két könnycsepp szemsarokból kitöröl.)

Jaj, elnézést, egész elérzékenyültem itt a mozzarellás reklámunk kapcsán, de hát pont ezért mondom, csínján kell bánni még a fantáziagerjesztéssel is. De kétségtelen, ha igazán jó dolgokat akarok bemutatni, akkor azok gerjesztik a fantáziát. És hát mint halljuk a szarvasi mozzarella azoknak való, akik az igazán jó dolgokat szeretik. Tehát e tejtermékfajtát igenis igazán jó dolgokkal együtt kellett bemutatni, és ahhoz képest, hogy az angol koronaékszerek között is lehetett volna, ez igazán visszafogott. Azok pedig, akik nem szeretik az igazán jó dolgokat, vagy kifejezetten a szar dolgokat szeretik, egyenek mondjuk olasz gyártmányú pálpusztait. Gondolj bele, a férjem bajai, a kocsim esztergomi, a masszőröm budapesti, a pálpusztaim campaniai. Agyad eldobnád.

******************************

Értékelés: 6,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 7/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 7/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}