1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

Nokia reklám

*************************

Nokia N82 és Pannon - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Balladai hangvétel, mondai világ, sejtelmes képek, megváltó jövőt sejtető jóslat, misztikum, éteri zene, ez itt egy mobiltelefon reklám. Mi más is lehetne? Megfelelő árucikkhez, megfelelő érzelmi töltés. Túlzás? Ugyan kérem! Elvégre fogyasztói társadalomban élünk.

***************

***************

Közeleg az idő, amikor útra kelsz, hogy újra felfedezd a világot. Gondolom esetemben, így hatvan felé, ez talán a halálon túli világ, értsd túlvilág felfedezését jelentheti leginkább, bár ha jobban belegondolok, esetleg ha elválnék, felszednék egy huszonéves pipit, és belevetném magam egy vénülő playboy életbe, itt a közeli Floridában, ez is reális alternatívának tűnhet. De menjünk tovább. Egy fénylő csillag mutatja utad. Gondolom a betlehemi. Csodák várnak. És a csodákból új mesék születnek majd. Igen, például Herkulessel is így volt ez, minden bizonnyal velem is így lesz. Nemes tetteimet kobzosok fogják zengeni balladai énekekben világszerte. Ja hogy a csillag itt az adott mobiltelefon? Mit nem mondasz! És meg lehet venni! Egy csillagot, ami majd mutatja az utat, amin csodák várnak! Nem semmi! Jó napot kívánok! Kérek egy darab betlehemi csillagot, mert szeretnék fordítani egyet a sorsomon. Nem balra, jobbra szeretném fordítani. Nem szavazni, félre tetszett érteni. Tehát nem balsorsra, hanem jobbsorsra. Melyiket tetszik ajánlani? Jé, ez olyan, mint egy mobiltelefon. Ki gondolta volna?

És azok a megkapó, melankolikus képek. A hajnali párába burkolózó sejtelmes város, a szökőkút vizében ringatózó hamupipőke cipő - micsoda ékszaka volt - az a bagoly bábú a tömeg felett, azok a pattogó, de szabad fehér golyók, a felvillanó, sejtelmesen erotikus maszkos női arc, és általában, az a sejtelmes sejtelem, mind, mind azt üzeni, valami nagyszerű, valami régen várt, valami különleges fog történni velem. Ha veszek egy Nokia N82 típusú mobiltelefont.

Most mit izé, nézel itt rám furcsán? Én igenis azért szeretem a fogyasztói társadalmat, meg ezt az egész manipulációs hogyhívjákot, mert még a légyfingban is meg tudja mutatni az ember azon nembeli sajátosságait, amelyek számomra értéket képviselnek, és ennélfogva feltétlenül el akarom azt sajátítani, tulajdontárgyammá kívánom azt tenni. És fizetek. Miért, te még soha nem vettél konzerv légyfingot?

Csak ahogy a szép mese végére hozzácsapták azt a Pannon toldalékot azzal a harsány termékismertetéssel, hát az nagyon illúzióromboló. Ezért lehet, hogy csak azért is egy másik típusú betlehemi csillagot fogok vásárolni.

******************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}