1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Suzuki reklám

*************************

Suzuki SX4 - 30s +++ Értékelés: 5,4/10

Az a baj velem, hogy túl racionális vagyok. Próbálok értelmezgetni, jelentéseket kihámozni, történeteket belelátni még egy reklámfilmbe is. Ha fel is fogom, hogy itt tulajdonképpen csak érezni kéne valamit, egy picit - gondolom kellemes - hangulatba jönni, akkor is azt találgatom, pontosan milyen hangulatra gondolhattak itt a szerzők? Szóval nem érezni akarom, hanem érteni. Mint például itt is:

***************

***************

Biciklik mennek maguktól látszólag, majd kibukkan a bokrok mögül az autó. Ja igen, a kerékpárok a tetején vannak. Eddig rendben van, megy a család kirándulni, kényelmesen mind elférnek, plusz biciklik, plusz, gondolom majd látni fogjuk, hogy még mennyi minden. És szépen fényképezve, találó beállításokkal. Na így lenne ez egy közérthető reklám. Gyengébbeknek, egyszerűen, unalmasan, mondaná a kreatív, és elnézően mosolyogna rám, az amatőr szakmán kívülire. S lám, a pattogó spanyol ritmusok alatt be is úszik a képbe a flamenco táncosnő, majd rögtön a szemből közeledő, hasonló színű autó. Szóval az autó is tüzes, mint egy spanyol táncosnő, pattog, ugrik, csak győzd visszafogni. Eddig értem. Majd egy pillanatra két gyerek a hátsó ülésen, mindketten a kerékpársisakjukat fogják (rémülten?). Nehogy beverjék fejüket a plafonba a pattogástól? Majd zuhogó esőben jő felénk a jármű, szürkületben, sötét színben, reflektorral, fiatal párral benne. A rendszáma egyébként ugyanaz, mint a piros autónak: SX4-005. Különös. Aztán megint, piros autó forog felülről, akárcsak a piros táncosnő elölről, felülről. Aha, ritmus, család, szerelem, Suzuki. Kitaláltam? Nézzük illik-e a koncepció a folytatásba? Zuhanyzó nő, ugyanaz, mint a táncos? Vizes, szemlesütő férfiarc. Kék Suzuki biciklikkel balról, piros Suzuki jobbról, egymásra találnak? Kép kicsist megugrik, öreg már a vetítőgép, vagy régi a kópia hatás. Csipetnyi nosztalgia? Kék Suzuki balról. Erkélyről nézve? Benne felfelé tekintő arc az anyós ülésről. Ezt nem tudom, ki az? Kerékpározik a család. Nő, férfi, gyerekek - a nő a táncosnő, a férfi a férfiarc? Majd ölelkezés a vizes környezetben. Aha, ez itt a szerelem. Egy kis erotikával megbolondítjuk. Nő az autóban hátramosolyog a szunyókáló gyermekek felé. Az autó a keret. Életünk kerete. Megint táncosnő a nő. És aztán egy ugyanolyan színű szállodai "kérem ne zavarjon" fityegő fityeg a belső visszapillantó tükrön, férfi mosolyog, nő átkarolja alig kivehetően a szélvédő mögött. Szóval ebben az autóban otthon vagyunk, éljük a magánéletünket, kérem, ne zavarjanak, ez itt a mi intim szféránk. A mi autónkban benne. Jobb hátsó ablak kívülről, gyerek átsejlik, kinéz, mosolyog, ablakon középen belülről tappanccsal felrögzített focilabda kulcstartó lóg, gondolom állandóan kocogtatva menetközben az ablakot. Világa a gyereknek. Ez is belefér az autóba. Foci labda lóg, fülbevaló lóg. Ezt még nem találtam ki. Három Suzuki közeleg szemből. A kék biciklis, a piros táncosnős, a fekete esős. Elszúrtam. Akkor ez mégis három különböző történet. De lám, mi a közös nevező?

SX4. Plusz egy dimenzió! Ezt mondja a hang. A negyediknek az időt szokták mondani, akkor a Suzuki az ötödik. De hát te is láttad, hogyan tágította ki a világot és a világod. És már csak a konkrét ajánlat van hátra, de előtte még meghallgatunk egy szép verset, amely így szól: Mire vár? Itt a nyár!

Mert hogy te nem érted, ez egy mix. Egy feeling keveredik ki belőle, egy kellemes érzés, amelyben fürdik a mi autónk. És te akkor elmész, és veszel egyet. Esetleg kettőt. Miért, te tudnál ennyi mindent elmondani az életről harminc másodpercben? Igen, ha vállalod, hogy megnézed hússzor, kockánként megállítva. Különben kár belé a sok finom hozzávaló.

******************************

Értékelés: 5,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 7/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}