5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Burger King® reklám

*************************

burger king logo - Fan Favorite 40s +++ Értékelés: 4,6/10

Na most vettem a fáradságot, hogy ne csak a sötétben tapogatózzak, és megtekintettem az itt szobán forgó reklámról szóló cikket a kreativ.hu oldalán. Már hogy beletekinthessek az alkotók, a kreatív csapat fejébe, megismerhessem, mire gondolt a költő. Mivel aztán a cikk vége felé az össze alkotó fel van sorolva az utolsó alabárdosig, azonnal kiderül, rengeteg ember rengeteg munkája van benne. Elismerésem, de végtelenül sajnálom, ez engem nem érdekel, mondhatni nem hat meg, sőt, egy picit lehangol. Horatius mondja valahol, miszerint vajúdnak a hegyek, és nevetséges egér születik…

***************

***************

Bocsesz, persze szerintem, ha szerinted nem, akkor lehet, neked van igazad, de ez az én blogom, és mint ilyen, minden szerintem van, de ezen most ne vesszünk össze.

Nos, itt egy új hamburgerről van szó, amit frissen most találtak ki, és mivel ez az év ugyebár mindenféle nagy szurkolnivaló sportesemény éve, hát legyen az ő neve a keresztségben Fan Favorite burger. Magyarul rajongók, szurkolók kedvenc burgere, már ha le szeretném fordítani. De nem szabad lefordítani, mert ennek ez a magyar neve, hogy Fan Favorit, illetve le kell fordítani, hogy tudd, mit szeretne jelenteni, vagy tanulj meg angolul, hogy értsd, mert ha nem érted, akkor nem te vagy a célcsoport. Most mégis, szerinted hogyan hangzana ez: a szurkolók kedvenc burgere. Hát kiröhögne a világ...

Ja, és hogy voltaképp mi van ebben a vadonatúj burgerben? Na azt nem tudod meg. Közöd? Hát nem látod? Ha nem, legyen elég annyi, hogy pont ahogy szereted. Meg hogy válogatott hozzávalókkal. Érted ugye? Válogatott. Naaaa, tudod te! Foci válogatott. EB! Ej de nehezen ment.

Ez a Szalai focifenomén üvölt itt. Azért üvölt, mert ő most egy edző, és össze kell rántani a csapatot, hogy megalkossák ezt az új burgert. Csapatmunka kell. Mindenféle neked ismert nevekből áll össze a csapat, csupa neked ismert arc, és sarkalni kell őket a rendkívüli teljesítményre, amit egy ilyen új burger megalkotása megkíván.
„Fontos volt, hogy a friss arcokhoz lendületes történetvezetés és újhullámos vizualitás párosuljon” – mondja a cikkben a reklámcég alapítója, és mint látod, tényleg mindenki rohan ide-oda, mint a mérgezett egér, csak úgy ég a kezük alatt a munka. Aztán az a nagyszerű ötletük támad, nagyon eredeti kapaszkodj meg, hogy még az ötletelésbe bevonják a spot rendezőjét. Hátha van neki is egy-két ötlete. És tényleg volt neki: „Mi lenne, ha a film tetőpontján Zozó szaltó közben felhajítana egy panírozott sajtkorongot, ami beszakítja az étterem mennyezetét és végül az űrben kötne ki?” (Legalább a cikkből megtudtam, hogy az ott az első emeleten egy panírozott sajtkorong.) Nos ezt az ötletet kicsit túlzónak találták a többiek, de szerencsére a rendezőúr kompromisszum kész volt, és az űrt így le lehetett alkudni kicsit lejjebb, a sztratoszférára. Ugye milyen izgalmas egy ilyen alkotói folyamat?

Na most ezt figyeld. A burgeres cég marketing igazgatója azt mondja, hogy a tavalyi kampánnyal sikerült elérniük egy fiatalabb korosztályt, de további céljuk a célcsoport szélesítése. Nem tudom érted-e? Mész az utcán, kurva éhes vagy, ott egy ilyen vendéglátóipari egység, mindenféle színes képekkel, izgató illatokkal, de te simán elmész mellette, mert még nem szélesítették ki rád a célcsoportot. Én is csak reménykedni tudok, talán lesz majd olyan kampány is, amelyben idős nénik meg bácsik nyammognak olyan burgereken, amelyekben az egyik réteg mondjuk valamilyen savlekötőszerből van. Akkor végre be fog vonzani a hely.

Na de ha még mindig nem volt elég a csodákból, hát tudj most meg egy igazi kulisszatitkot. A készítők elárulták, hogy a forgatás során egy igazi Burger King konyhában dolgoztak! Hát ez… hát ez… én tényleg most levegő után kapkodok! Ráadásul „annyira átszellemültek a résztvevők, hogy Szalai Ádám fotózásakor például teljes átéléssel szurkoltak a kapitánynak.” Én tényleg nem találok szavakat! Egy forgatás nagy pillanatai! Amikor érezzük, most tényleg valami nagyot alkotunk! Most tényleg egy csapat vagyunk, mit csapat, egy család! Sikerülni fog Ádám! Meg tudod csinálni!

Most csak egyetlen pillanatot emelnék ki, amely örökre bevésődött a szívembe, amikor a repülőgép ablakából kitekintve megpillantom a burger feliratú szárny mellett felbukkanó panírozott sajtkorongot, amely mint a kelő nap a derengő horizont felett, úgy ragyogja be egész emberi mivoltomat, és hatására alig látom a szemem könnyfüggönyén át az alant ragyogó város fényeit. Köszönöm alkotók, ez tényleg megrendítő.

Nagyon, nagyon várom már, hogy a célcsoport rám is kiszélesedjen…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 6/10