ALFA reklám
*************************
– 30s +++ Értékelés: 3,6/10
Mert hogy jó a tömeghez tartozni. Biztonságos. Az is jó érzés, amikor befogadnak valamilyen címkével ellátott csoportosulásba. Amikor felvesznek egy ilyen csoportba. Most már én is közétek tartozom csillagosok katonák. Mi ifjúgárdisták a harcban élen járunk, kegyelmet nem adunk. Mi magyarok, mi aztán nagyon ott vagyunk, ha kell. Mi Mercisek, mi Ladások, mi akármisek… tök mindegy, szeretünk egy erős mi-be tartozni. Persze vannak gyenge, üldözött, kirekesztett mi-k is, abba nem szeretünk…
***************
***************
Mi Alfások ilyenek vagyunk. Biztosak vagyunk a dolgunkban. Na ehhez a csoporthoz nyilván én is tartozni szeretnék, hogy olyan legyek, és biztos legyek a dolgomban. És úgy lehet odatartozni, ha mondjuk kötök velük biztosítást. Ilyen egyszerű. Akkor Alfás leszek, és olyan. Benne van az árban. Tök jó lesz eldicsekedni ezzel legközelebb a társaságban, képzeld, Alfás lettem. Néznek majd nagyot a barátok, és irigykednek. De hát hogyan? Én is mióta szeretnék Alfás lenni, de eddig nem sikerült. Hogyan csináltad? Áruld már el a titkot! És milyen érzés? Jó, ugye? Nagyon jó – fogom majd válaszolni, azóta tökre megváltozott az életem.
Most már tudom például, mire van szükség egy változó világban. Innovációra! És magabiztosságra. Mert kitaláltam, veszek egy olyan távirányítós robotot, és azzal fogom távolabbról átadni a szál virágot életem párjának, mert hidd el, még ebben a meglett korban is lángolhat a szerelem. De nem volt pénzem, meg magabiztosságom, de mivel Alfás vagyok, hát adtak nekem. Mondták, ezt majd vissza is kell fizetni kamatostól, de ezzel egyelőre nem foglalkozom, elvégre Alfás volnék, vagy mi. Mi Alfások voltaképp egy nagy család vagyunk, tudod? Majd megoldjuk együtt.
Aztán a változó világban szükség van még tudatosságra, együttműködésre, felkészültségre és gondoskodásra. És a kedves reklámkészítők a képi világgal segítenek hangulatilag beleéreznünk ezen fontos tényezők mibenlétébe. Tudatosság, együttműködés – három csaj tudatosan, együttműködve gyömöszölnek ruhákat bőröndökbe. Utaznak valahová, vagy hazamennek éppen. Onnan a kék tenger partjáról. Tudatosan, együttműködve. Tökre lejön. Én is ilyen akarok lenni, ezt szeretném érezni. A tengerhez az Alfa adta a pénzt. Tengernyit, ha kell. Ha Alfás leszel, neked is ad. Eskü. Könnyű lesz majd visszafizetni, mi Alfások majd együtt kitaláljuk hogyan. Már hogy melyik bányába menj majd el dolgozni. Nem is… csak viccelek.
Bevallom, a következőt nem értem, ott vajon mire kellett a sok pénz? A papundekli autóra a gyereknek? Hol van a felkészültség és a gondoskodás képi magyarázata, érzékeltetése? No azért ez nem egy óvodásoknak készült képeskönyv, ezt felnőttek nézik, és nyilván helyesen tudják értelmezni. Az olyan funkcionális analfabéták, mint amilyen te vagy, elbuknak. Például egy gyerekről gondoskodni kell, és erre fel kell készülni. A gyereknevelés pedig sok pénzbe kerül. Kerül, amibe kerül, a gyereket fel kell nevelni és pont. Ha mi Alfások nem adnánk erre pénzt, az a gyerek örökre gyerek maradna, nem nevelődne fel. Várjál. Most átnéztem kockáról kockára, és mintha ez egy félkész tetőtér lenne. Nem vagyok benne biztos, de lehet, erre kellett a sok pénz. Hogy a gyerek miért vág olyan kétségbeesett arcot, amikor a fejére teszik a bukósisakot, azt nem tudom. Ezen még a kockáról kocka sem segített. De azt mindenképpen tanácsolom, te is mindig kockáról kockára nézz reklámot, ha teheted. Ha nem teheted, akkor is. Különben nem jössz rá, hogy esetleg a tetőtérre.
És ezek után jön a mi Alfások szöveg, amit az elején idéztem. Biztosak a dolgukban. Hát eddig akárhány ügynökkel, értékesítővel, kereskedővel és más ilyesmivel találkoztam, mindig biztosak voltak a dolgukban azt illetően, hogy a termék, amit el szeretnének adni, azzal csak jól járhatok. Legalábbis ezt mondták. Jó, mi mást mondhattak volna? Nem biztos, inkább ne vegye meg? De te is biztos vagy a dolgodban, ha Alfás leszel. Nem érted? Aki őket választja, az biztos a dolgában, mert egy olyan szolgáltatót választ, aki biztos a dolgában. Egymás dolgában tökre biztosak vagyunk. És a reklámunk nagyon szép képekkel, nagyon szép, boldog embereket mutatva, ezt egyértelművé is teszi. Hát nem?
Én is mindig Alfás szerettem volna lenni, de eddig nem volt elég pénzem erre az autóra. Na majd ha Alfás leszek, akkor lehetek egyszer Alfás…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 1/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10