0.0 of 5 (0 Votes)

Telekom reklám

*************************

telekom logo – 45s +++ Értékelés: 4,0/10

Ez egy ilyen imázs film. Alkoss jó képet rólam, mint cégről, és innentől kezdve szeress mindent, amit gyártok, légy hatalmas bizalommal termékeim iránt, mert aki, ami ilyen jóságos, megértő, szeretettel teljes, az rossz ember nem lehet. Rossz cég nem lehet. Kérdés: ha mondjuk rossz minőséget akar eladni, akkor egy gonosz cég benyomását fogja kelteni?

 

***************

***************

A dolog nem ilyen egyszerű, nyilván egy nagyobb, erős piaci jelenléttel rendelkező cég esetében kevésbé vagyunk gyanakvóak a termékei iránt, mint egy áruházi parkolóban hozzánk lépő és a világ legjobb késeit áruló illető esetében. Így tehát most bátran fogadjuk el, e cég tényleg csak a szívünket akarja melengetni már csak azért is, mert áraiban, termékeinek minőségében relevanciaszerű eltérést nem igazán tudunk felfedezni a konkurencia hasonló szolgáltatásaihoz, termékeihez képest. Akkor hát legyünk mi a legszerethetőbbek.

És tessék nézni, ez az óriás cég most arra figyelmeztet bennünket, ne feledkezzünk el az anyák napjáról, és köszönjük meg, hogy vagyunk egymásnak. Ez annyira, de annyira kedves! Mondjuk az én anyám már elég régóta nincs… a tied sem? Nem baj, szerintem még mindig mi vagyunk kisebbségben, nem kell mindig a célcsoportban lenni. Illetve azért mi is bőghetünk egy nagyot, nosztalgiázhatunk és csak a szépre emlékezhetünk, meg ilyesmi, nem? Kicsit rosszkedvűek lettünk a kedves cég jóvoltából, de akkor is. Ők jót akartak. Összegyűltek a meeting room-ban, egymásra néztek, egyeseknek még a szeme is elhomályosult, és a főkreatív azt mondta: gyerekek, nem tehetjük meg, hogy ne hajtsunk fejet az anyák előtt, és hogy erről ne szóljunk a drága vásárlónknak, hogy ne figyelmeztessük őket erre a fontos napra. Ekkor nagy közös zokogásban tört ki az egész stáb, és dehogy számítgattak ők költségeket, megtérülést és más ilyesmit, kerül amibe kerül, meg kell tennünk. És megtették. Hála és köszönet érte. (Anyád!)

Ó, és annyira profin teszik ezt! Itt van ez a kissé szerencsétlen, nemtúlságosan jó külsejű fiatalember, ez a tipikus lúzer figura (mondjuk azért annyira nem, hogy ne sikerült volna neki egy sokszázezer forintos reklámfilmfőszerepet abszolválni – anyád! Nekem miért nem sikerül?), szóval aki éppen egy reklámfilmforgatáson van, de azért bocsánatkérő pillantásokkal kísérve telefonál egyet anyukájának, mert hát anyák napja van ugyebár. Megköszöni, hogy vagynak egymásnak, és hogy egyáltalán, ő vagy általa, meg boldog anyák napját.

És aztán – most tessék figyelni – elbújva, hogy a stáb ne lássa, egy nem tudom milyen növény mögött, mintegy lopva elénekli azt dalocskát bele a cég által forgalmazott telefonba a cég megfelelő szolgáltatását igénybe véve, amit óvodás kora óta mindig elénekel anyák napján az ő anyukájának. Bár lehet, óvodásként még nem a cég szolgáltatásait igénybe véve. Nahát ez, na ez aztán annyira, de annyira szívbe markolóan szép, hogy én telebőgtem egy egész csomag papírzsebkendőt. És még sokezer nénike országszerte. Jó, lehet, fiatalabb nők is voltak köztük. Meg néhány férfi. Tudják, a férfiak nem annyira érzelgősek. A férfiak kemények, harcban edzettek, bátrak, erősek, védik a családot, állják az élet ütéseit meg minden. Kivéve talán engem, meg ezt a szerencsétlen fiatalembert itt a reklámban, aki tán még mindig a mamahotelban él. Illetve biztosan, hisz azt mondta, még nem megyek haza.

Érdekes koncepció. A gyenge, infantilis férfi karakter. A megalázást elkerülendő, el kell bújnia valahová, nehogy meglássa valaki a gyengeségét. Na de mennyire tök vicces, nem? És mennyire szertehető figura ő a maga esetlenségében, nem? Ez humor, ember! Miért? A Chaplin karakter, a csavargó nem volt nagyon szerencsétlen? Nem volt egy kiköpött lúzer? Hát nem kedves barátom. Éppen ellenkezőleg. Ő győztes volt, nem vesztes. Nézd meg újra. Ezt a reklámot pedig ne nézd meg újra. Persze nem tehetsz mást, ha nem fizetsz a reklámmentes forrásokért, legfeljebb kimehetsz a konyhába. De te nem fogsz kimenni, mert tetszik neked, hisz azt látod, ilyenek az anyák. Akármilyen is az ő gyermekük, ő a legdrágább nekik a világon. Ugye? Na erről szól ez a reklám, ezt vési a csökött agyadba ez a nagy szolgáltató. Most pedig fogod magad, lemész a boltba, és hálád jeléül veszel egy zsákkal a szolgáltatásaikból, de csak miután megcsókoltad a logójukat a bejáratnál… (anyád!)

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10