1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Rossmann reklám

*************************

rossmann logo - 27s +++ Értékelés: 4,6/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyekben mindenféle csodalények vannak. Vannak benne csodalények vannak. Benne. Csak úgy benne vannak, és akkor valahogy össze vannak kapcsolva az üzenettel, sokszor pusztán azzal, hogy benne vannak. És ha már ott vannak, akkor csak úgy éppen emelik a termék/szolgáltatás iránti bizalmat az ottlétükkel. Mert ezek általában cuki lények, és tényleg jó lenne találkozni velük mondjuk egy drogériában. Nos, menj hát be oda, hátha tényleg ott vannak…

 

***************

***************

Jó, valójában nem gondolja a kreatív, hogy a kedves potenciális azt gondolná, igaz lehet ilyen lények feltűnése az adott helyen és ezért megy oda, hanem csak picit kedvesebbé szándékozik tenni a mondandót, remélve, így majd jobban beég a vásárlói tudatba.

Azt ismered, hogy a kentaur bemegy a drogériába és inkontinencia pelenkát szeretne vásárolni. Ahogy ott keresgél a polcok közt, meglátja… Na hagyjál már, nem vagyok kíváncsi a hülye vicceidre. De mit is mondtál? Kentaur? Ez nem rossz, épp egy drogéria reklámon dolgozom, és nincs ötletem. Először arra gondoltam, egy csirke megy be, és…

Ugye megint az a problémám, vajon hogyan juthat eszébe egy kreatívnak, hogy mondjuk egy kentaur menjen be a drogériába? Egyszerűen nem tudom elképzelni az asszociációs folyamatot, ahogy egyszer csak kimondja, ez az! Egy kentaur! Illetve dehogynem tudom elképzelni. Éppen látott egy kentauros filmet, és kész. Ráadásul a kentaur az olyan akciósos filmekben szokott szerepelni, ahol harcol a jó, vagy a rossz oldalon… ha most magyar kreatív lennék, akkor azt mondanám a rosszmann oldalon… szóval akció hős szokott lenni a kentaur. Nosza ez kell nekünk, készen is van a storyboard, nincs itt semmi látnivaló, lehet tovább menni.

Szóval bemegy a kentaur a drogériába, illetve előbb kirepül egy akciófilmből, de hirtelen megállítja egy vonatkozó céges fekete póló. Ettől ugyan kicsit meglepődik, de aztán megnyugodva beüget a drogériába. Senkinek nem tűnik fel, nem kelt riadalmat, hiszen csak ott álldogál a gondolák között, biztos azt gondolják, a személyzethez tartozik, mondjuk árufeltöltő. És tényleg, úgy tűnik valóban valami ilyesmi a dolga, ahol tudja, ott segíti a kedves vásárlót. Hirtelen megpillant egy hölgyet, aki hiába nyújtózkodik a legfelső polc felé egy áruért, nem éri el. Nosza rögtön odasiet a kentaur árufeltöltő kolléga, és felemeli a hölgyet. A hölgy sem ijed meg, elvégre megszokott látvány a drogériában a kentaur, mint kisegítő személyzet, meg hogy csak úgy emelgeti őt, és kedvesen mosolyogva meg is köszöni a segítséget. Én persze rögtön okoskodok, miért raknak egyáltalán olyan magasra dolgokat, hogy ne lehessen elérni, illetve a kentaur ahelyett, hogy fogdosná a hölgyet, miért nem maga veszi le az árut, ha már ilyen nagyra nőt, mint egy ló. Na meg hogy is mondjam, ez egy férfi ló, és mivel csak a céges póló van rajta, elvileg kint kell hogy legyen a töke, ami nem éppen illendő hölgyek jelenlétében. Nem véletlen, hogy egy abszolút töketlen lórészt cgi-ztek az emberhez. Most jönne az elmélkedésemben az a rész, mi volna, ha a kentaur fickó beleszeretne abba a csinos nőbe, és akkor egymáséi lennének, és azt hogyan csinálnák. Gondolom van ilyen fejezet a pornóirodalomban, megyek, rákeresek, pontosabban majd ha ezt befejezem, addig már csak kibírom.

Bocsánat, csak be szerettem volna mutatni, mi minden megfordulhat a néző fejében egy ilyen spot szemlélése közben, ami szerintem szórja a figyelmet, és talán még mindig a kentaur és a normál nő szerelmének bizonyos kérdésein jár az agya, amikor elhangzik, hogy kéthetente akció, de lehet, nincs igazam, és ettől fog majd odacsődülni a boltba. Különben is micsoda homofób… bestiofób?... homobestiofób?... szóval micsoda személyiségi jogokat sértő hozzáállás az, hogy egy kentaur férfi és egy embernő nem lehet család, ha szeretik egymást? És miért ne nevelhetnének gyermeket? Attól még nem lesz a gyerek kentaur. Vagy mi… Tényleg, mi lesz a gyerek?

Azt hiszem kicsit messze keveredtem a tárgytól, nem valószínű, hogy az átlagbefogadót – nem olyan átlagon felülit, mint én ugyebár – megzavarná az üzenet befogadásában valami olyasféle hülye agyvihar, mint engem, szóval ha a kontroll csoportnak bejött, hát én áldásom adom rá. Engedélyezem. És most rákeresek erre a kentauros pornóra…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 6/10