0.0 of 5 (0 Votes)

Bepanthen® Baby reklám

*************************

Bepanthen logo(2) - 20s +++ Értékelés: 5,2/10

Mint már azt korábbiakban megtanultuk, az erős poén elviheti a showt, vagyis a kedves potenciális később csak a poénra fog emlékezni, a termékre nem. Persze lehet, éppen az az erőfeszítés fogja bevésni az agyába a reklámozott cuccot, amellyel megpróbálja felidézni, mit is reklámoztak a poénos filmecskében. De ha a poén erősen kötődik a reklámozott termékhez, vagyis mintegy az van a központban, akkor talán mégiscsak elérheti a célját. Nem tudom, itt most ez történik-e, mondd meg te…

 

***************

***************

A szlogen így szól: Erős védelem, gyengéd kezekből. A poén meg az, hogy egy nagyon erős férfinak vannak gyengéd kezei éppen. Ez egy ilyen képi ellenpontozás, a baba képe a hatalmas izmok között, igen markáns jelenség, nem beszélve az izomkolosszus hülye gügyögéséről, vagyis kvázi mintegy cseppfolyóssá válik a lelke a babája közelében. Jó ötlet, nem mondom. Még akár nekem is eszembe juthatott volna… (de nagy a pofád).

És lám, úgy tűnik, az utóbbi idők botrányai, szemléletmód változásai a reklámalkotókra is hatással vannak, sokkal óvatosabban bánnak bizonyos dolgok megjelenítésével. Itt például, a korábbi, ugyanezen termék reklámozásától eltérően, már nem láthatjuk magát a popsit mintegy premierplánban, mert a popsik mutogatása ki tudja kiben milyen rossz gondolatokat ébreszthet, legyen az akárkinek is a popsija. A popsikenőcs reklámozók tehát nehéz helyzetbe kerültek, de ez nem baj, mert így a kreatívok rákényszerültek kreativitásuk felpörgetésére, amint ezt itt láthatjuk is.

Általában fenyegetőnek tartjuk a nagy, erős, kopasz bácsikat, félünk tőlük, mondhatni a bűnözés és az erőszak egyfajta archetípusai, már hogy ilyen előkelően fejezzem ki magam. Pedig már a mesékből megtanulhattuk volna, senkit nem szabad pusztán a külső személyiségjegyei alapján megítélni, így lehet egy sárkány is jóságos és szerethető, mint például Süsü. Így oktat minket szépre és jóra ez a reklám is, ahol ismét példáját láthatjuk ennek. Mi több, a hölgy nézők vélhetőleg oda lesznek a macsó, de mégis esendő, gyengéd, esetenként meg egyenesen gyenge, de amúgy nagyon erősnek tűnő férfi látványától. Ahogy az a kedves nő a szép szemeivel a férfira néz. Én kis buta mackóm… na izé… bevallom, van némi émelygés ilyenkor a gyomrom körül, de ez az én gyarlóságom, mondhatni érzelmileg introvertált vagyok, nem is tudom, mikor sírtam utoljára. Még magam előtt is zavarba jövök, ha netán valami miatt elérzékenyülök.

Jól van na, persze hogy giccses az egész azzal a rózsaszín babaszobával – miért, milyen legyen egy lánybaba szoba? – az erős férfi a felhőcskés kék háttérrel, a rengeteg plüss izével a polcokon, de hát ez egy reklám, ez teljesen rendben van. Mindeközben természetesen ennek a krémnek is legalább kettős hatása van, úgymint légáteresztő védőréteg (az milyen? a léggel azért bejöhet egy két nem kívánt dolog) és regeneráló B5 provitamin, de ezeket meg sem halljuk, mert épp ekkor emeli fel szemmagaságba az izmos fickó a babát, és lép be az anyuka az ajtón két bögrével a kezében. Helyzet van, arra figyelünk, és lám, az izmos apuka egy pillanatra mintha zavarba jönne, de aztán felvállalja a gyengéd szerepet, vagyis őszinte, hű marad önmagához, és mi érezzük, a gyengéd szálak is lehetnek igen erősek, és erősen összetartják, átfonják ezt a családot is. Szerintem most katarzisom van, vagyis saját nembeli lényegemre ébredtem, annyira megfogta a lelkemet ez az etűd. Bár most megint van egy kis… szóval a gyomrom… de ez egy reklám, értsem már meg…

Ejnye, most tényleg. Hát nem tök vicces az izompacsirta gügyögése?  De. Jól csinálja a fickó. Jó, nincs nekem ezzel a konkrét reklámmal semmi bajom, a reklámvilágon belül ez még a jobbik fajtába tartozik, az más kérdés, hogy a műfaj az, ami nem igazán jön be. Akkor miért van egy pont ilyen blogom? Nem tudom. Egyszer elkezdtem, aztán már nem tudom abbahagyni. Mentségemül szóljon, csak akkor kezdek cikizendő reklámvadászatba, ha kedvem támad egy újabb ilyesféle művet írni. Tehát ha lehet, kerülöm őket, de ami azt illeti, ez az új alsógatya eléggé kidörzsölte a popsimat, ilyet többet nem veszek, de mi is volt ez a krém?

*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 7/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10