1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Telenor reklám

*************************

Telenor logo - 50s +++ Értékelés: 4,2/10

Mint ahogy azt már sokszor láttuk, a nagy, jól ismert cégek megengedhetik maguknak, hogy úgynevezett imázs reklámokban lubickoljanak, vagyis a termékről alig szót ejtve, tetszőleges zagyvaságokat hordjanak össze ízlésük szerint. És többnyire nincs jó ízlésük. Nyilván az a cél, mivel szabad a gazda, valami nagyon szép, rokonszenves, bölcs, vicces vagy ehhez hasonló tartalmakkal ámítsák el a kedves befogadót, ezzel is növelve szemükben a cég – hogy is mondjam – arcát, arculatát, imázsát. És mindezt általában 30 másodpercben. Na ja…

 

***************

***************

Én most egy hosszabb verziót választottam, hogy legalább én megértsem, miről beszélnek. Ugyanis az úgynevezett rendezői változat mindig sokkal hosszabb, mint amit mi aztán látunk, és ezt rövidítik le a kívánt és megfizethető hosszra. Na most, ha valami eleve hülyeség, az sűrítve még hülyébb lesz, ezt én már igazolva látom a tapasztalataim alapján. Soha ne sűrítsd tehát a hülyeséget, mert abból nem lényegkiemelés lesz, hanem sűrített hülyeség, ami mindig hülyébb, mint a hígabb hülyeség. Na ezt vizsgán kérdezni fogom.

Elárulom, ebben a reklámban a legkisebb közös többszörös a foci. Ezzel az alkotók szerint minden ember osztható. Úgymond. Mert hogy volt ez az EB, és szerintük ezt annyira, de annyira közös élményként éltük meg, hogy hülyék lettek volna pont ezt nem kihasználni az imázs építésére. Mondjuk kétségtelen, a fociélvezők tábora igen nagy merítés reklám szempontból.

De én itt már az első mondatnál és a hozzátartozó képnél elakadtam. „Vajon az, hogy különbözőek vagyunk, azt is jelenti, hogy folyton csak ezt kell látnunk a másikban?” És akkor a mellékelt képen ilyen furcsa emoji fejű, meg normál fejű emberek látszanak. De ki is látja folyton ezt a másikban? Mi ez? Van két másodperced, hogy megfejtsd. Megfejtés: folyton csak a különbözőségeket kell látnunk a másikban? Vagyis az emojik különbözősége illusztrálja a mondatot. Na ezt úgy-ahogy összeraktam, persze megállítottam a lejátszást, és úgy töprengtem rajta. Nem zárom ki, hogy mások azonnal vágják a témát, persze főleg azok, akik kitalálták.

Ha vegán vagy: „Mi ez köret?” Ha húsevő: „Hogy van szíved?” Itt is nagyon gyorsnak kell lenned, hogy felfogd, az első képen egy húsevő csaj csodálkozik rá egy vegán tálra, és te vagy a vegán, akitől kérdezi, a másodikon egy vegán valaki, akit nem látunk, kérdez téged, aki most húsevő vagy. A lényeg, jaj de különbözőek vagyunk, látod ugye?

Autósok, biciklisek, ez világos, ők is nagyon különbözőek egymástól a közlekedés frontján.

A „„Nem akarok beleszólni” – de azért megteszem” csajt nem tudtam megfejteni, elnézést, valószínűleg a még hosszabb változatban fény derülne erre a rejtélyre is.

Aztán végre elérkezünk a közösnevezőhöz, vagy a legkisebb közös többszöröshöz, a focihoz. És miután szemrevételezhettük az annyi különbséget, most végre azt látjuk, mennyi minden közös bennünk. Majd következnek a foci fókuszos közös példák és illusztrációk. Először, hogy mindenki a szemével nézi a focit. Aztán megállapítjuk, ugyanúgy üvöltünk. Szerintük. Mondjuk ott biztosan, ahol direkt focinézésre gyűlnek össze emberek, mint például az a különös oszlopos helyszín (kultúrház, múzeum?), meg a kisboltban is, és persze a stadionban, ahol ugyanúgy örülünk és sírunk, és végre egyetértünk valamiben. Ugye tudjuk, éppen hogy egy fenét. Majd pont a fociban értünk egyet. Na persze, éppen arról híres a magyar. Nyilván arra gondol a kedves reklámalkotó, miszerint ha a magyar csapat focizik, akkor ugyanúgy üvöltünk, örülünk és sírunk, mert hisz ők a magyar csapat. És abban értünk egyet, hogy nekik drukkolunk. Vélhetően tényleg kevés lehet az olyan focit néző magyar ember, aki nem a magyar csapatnak drukkol, a nem focit néző magyar emberek száma meg nyilván elhanyagolható.

Hosszan, csaknem két másodpercig tanulmányozható az a hat álló téglalap alakú, nyilván mobil képernyőt imitáló kép, amelyben amúgy tényleg különböző emberek meg egy kutya (cukiság faktor) drukkol #összekötaszurkolás #hullámchallenge #hajrafiuk #ria-ria. #miafasz – ezt már én hestegeltem hozzá.

„És ez annyi jót hoz ki belőlünk” Hát persze. Aki szurkol az rossz ember nem lehet. A férj nem veri tovább az asszonyt, a sikkasztó máma már nem sikkaszt tovább, és emberszámba vesszük a melegeket. És tudod mit, ha már itt tartunk, éld át a legkisebb közös többszörös… akarom mondani a közös szurkolás élményét a Hipernettel! Mivel mással? Láttad milyen jó fejek vagyunk, csak te vagy lassú. Pedig annyi minden szépet, okosat, hasznosat, vicceset belezsúfoltunk neked ebbe az 50 másodpercbe. Nőj már fel hozzánk picike, butácska emberke! Anyád…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 6/10