5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

Prostagutta reklám

*************************

prostagutta logo füzike cseppek – 30s +++ Értékelés: 3,6/10

Egy reklámon általában egyértelműen látszik a megrendelő pénztárcájának vastagsága, és ez tartalomtól teljesen független. Úgy értem, nem a pénztárca vastagsága szabja meg a tartalom minőségét, mintegy semmi köze hozzá. De látszik. És gondolom, pusztán ez is befolyásolhatja a kedves potenciális vásárlót. Ezért kétségtelenül nagyobb elvárással kell szembenéznie a tartalmi minőséget illetően egy úgymond vékonyabb pénztárcából finanszírozott promóciónak.

***************

***************

Dramaturgiailag itt most annak kéne következnie, íme egy kisebb költségvetésű, de tartalmi minőségét illetően sok nagyköltségvetésű reklámot is lepipáló példa. De nem ez következik. Íme egy kisköltségvetésű, de tartalmi minőségét illetően sok nagyköltségvetésű reklámot is lepipáló példa, de ez negatív értelemben értendő. Jó, persze mondhatjuk, a nagy költségvetés profibb kreatívokat, technikai lehetőségeket, különlegesebb helyszíneket is megengedhet, de mint fentebb kifejtettük, mindezek nem zálogai a minőségibb tartalomnak.

Ez egy prosztata javító készítmény, vagyis „a jóindulatú prosztata megnagyobbodás kezdeti stádiumában a vizeletürítési panaszok enyhítésére és a betegséggel együtt járó gyulladásos folyamatok kezelésére alkalmazható termék”. Láttunk már ilyet reklámozni nem is egyet, és tudjuk, elég nehéz erről igazán jó művet alkotni. Mondjuk itt sem sikerült. Tulajdonképpen nem is igazán értem, mi is történik itt.

Azt érzem, hogy valami nagyon viccesnek szánták. Azt is észrevettem, éltek a szójáték magától adódó lehetőségével, és nem foglalkoztak azzal, mennyire sekélyes ez, éppen a magától adódottság miatt. Tehát tatának szólítja az unoka a nagypapát ezen oknál fogva, és mi a hasunkat fogjuk a nevetéstől. Ez a tata azonba nagyon bevállalós tata, mert éppen az unokájával indulna egy kis cross motorozásra egy ilyen quad nevű négykerekű (azért quad) kis motoron, amikor a tata mégis visszafordul a tornácról, és bent a lakásban elüvölti magát, hogy prosztata. Na itt vesztettem el a fonalat, vajon miért teszi ezt? Talán az ő nagyapja is megy, akit prosztatának hívnak, de túl lassan készülődik? Őt sürgeti? Vagy nagyon fáj éppen a prosztatája és kínjában üvöltötte el magát? A srác nyilván hallja az üvöltést, de nem érdekli, mert tovább nógatja az öreget, tata gyere már, aki erre valahogy hirtelen megint ott terem a teraszon, és várakozásra inti a fiút, majd ismét beront a házba. Odabent pedig a tata lánya (gondolom, mert olyan fiatal), aki a fiú anyja (az nem lehet, mert olyan fiatal) átadja neki a terméket. Ezek szerint ezek a cseppek valamiféle rögtön ható szer, amit mindig magunknál kell hordani, még crossozás közben is, mert ha nem, egy váratlan pisilhetnék nem válhat majd teljesíthetővé. Gondolom én. Mi másért rohant volna vissza a házba a kedves tata?

És itt jön a poénok poénja, ami a már motoron ülő tata szájából hangzik el: Mit nekem a prosztata, legyél te is cross tata! Majd felmutatja az ökörszarv kézjelet, vagyis rock & roll, vagy valami ilyesmi. Én is benne vagyok már a korban, én sem ütök már lukat a falon a sugarammal, de cross tata azért nem akarnék lenni. Ja, értem, átvitt értelemben, hogy maradjak bevállalósan fiatalos, ne akadályozzon, ha esetleg gyakrabban kell pisilni, mert itt van ez a szer, ez majd jól megkisebbíti a prosztatámat, és nem fogja úgy nyomni a hólyagomat. Ha pisilni kell, csak felhajtok belőle egy-két cseppet, és máris tárva-nyitva a kapu. Nekem ez jön le, mert még a motorozáshoz is magával viszi a cross-tata.

De azért ez nagyon tetszik. Ez az összecsengő költői párosítás, ez a prosztata, cross-tata összerímelés.

Ugyan-ugyan. Ez csak egy ilyen vicces geg, csak egy figyelemfelhívó, hogy hé, itt vagyok, létezem, és annyira bugyuta, hogy már önmagában ez a bugyutaság a vicces. Miért, te nem szoktad mondjuk egy társaságban, vagy egy tábortűznél mindenféle primitív marhaságokon halálra röhögni magad? Amikor csak úgy marhultok? Na ugye! Hát ez is egy ilyen marhulás. Annyira rossz poén, hogy már vicces. Oké, ezt én értem, de a tábortűznél legalább be vagyunk rúgva. Másnap másnaposan már nem igazán vállalnánk be azokat a poénokat. Vagy lehet, reklámokat úgy általában csak részegen szabad nézni?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10